Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Meta keywords - Hva er optimalt?

Jeg går litt mot strømmen.

Ingen som er god på SEO kommer til å anbefale å bruke tid på denne å legge til dette, dette kommer trolig ikke til å hjelpe deg. Bortsett fra at noen kataloger kan enklere sette deg i samme kategori. Men om dette allerede er automatisert er det bare en grunn til at du skal fjerne dette. Konkurrentene dine vil nok allikevel vite hvilke ord du ønsker å rangere høyt på. Men er det noen ord som du kjører ppc på og prisen er høy vil jeg anbefale deg å unngå disse for at ikke konkurrenter skal se deg for mye i kortene.
 

SYSE

Medlem
Er ikke helt sikker, men jeg tror du er enig med meg :) For å skrive det litt enklere: keyword-research krever *veldig* mye arbeid, og hvis man vil høste fruktene av det arbeidet uten å dele med andre er det ikke så smart å publisere det på Internett i meta-keywords.
 

kaaregarnes

New Member
Bing - skulle hatt en link her, men gidder ikke lete - har sagt at de kun bruker meta keywords for å sile ut spammere.

Så den eneste effekten vil være negativ.

Men er det noen som har testet om det hjeper internsøk? For DET er interessant.
 

hvaer

Medlem
Er ikke helt sikker, men jeg tror du er enig med meg :) For å skrive det litt enklere: keyword-research krever *veldig* mye arbeid, og hvis man vil høste fruktene av det arbeidet uten å dele med andre er det ikke så smart å publisere det på Internett i meta-keywords.

Å finne nøkkelord er svært enkelt, men nøkkelen er gode verktøy. SeCockpit er i mine øyne det absolutt beste, og med litt trening, så finner du aktuelle nøkkelord i løpet av 2-3 minutter.
 

hvaer

Medlem
Du finner kanskje de åpenbare nøkkelordene, ja, men det er ikke de interessante. De interessante nøkkelordene er de som "sitter litt lenger inne".

Det er godt du interesserer deg for nøkkelord med nada treff i måneden. For meg kommer aldri 8-9 ords longtails med 2 søk i måneden til å bli interessante, men det er godt de finnes, som mener det er de mest interessante.
 

hvaer

Medlem
hvaer, du kan gå glipp av mye hvis du tenker på den måten. En enkelt underside kan rangere på fem gode long tail nøkkelord. Femti slike undersider kan skaffe deg mye besøk, og det er besøk som ofte er mer målrettet enn de som søker på et generelt nøkkelord.

Jeg benytter meg av long tails ned til 40 søk i måneden. Noe lenger ned enn det, ser jeg lite poeng med å gå, fordi på de aller fleste nisjer, så vil man da har mer enn nok å jobbe med. Men, hvis jeg ser enkelte søkeord med høy CPC og som ranker enkelt, som går ned til 20 månedelige søk, så hender det at jeg tar med de også.

Diverse, interesse for 8-9 ords longtails med 2 søk i måneden er noe som for meg er for spesielt interesserte.
 

SYSE

Medlem
Jeg benytter meg av long tails ned til 40 søk i måneden. Noe lenger ned enn det, ser jeg lite poeng med å gå, fordi på de aller fleste nisjer, så vil man da har mer enn nok å jobbe med. Men, hvis jeg ser enkelte søkeord med høy CPC og som ranker enkelt, som går ned til 20 månedelige søk, så hender det at jeg tar med de også.

Diverse, interesse for 8-9 ords longtails med 2 søk i måneden er noe som for meg er for spesielt interesserte.

Også har du avledede og relaterte søkeord - og deres longtails; enda mer jobb. I rest my case :)
 
Topp