Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Midtstille hovedteksten på en side?

rroger

New Member
Hei
Jeg er amatør og lærer noe nytt hele tiden.
Det jeg strever med nå er dette med å få midstilt hovedinnholdet på sidene mine. Regner med dette må justeres i css-dokumentet som heter "3col_leftNav" hos meg.
Teksten ligger mot venstre side og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan midstille dette slik at det vil ligge i senter uansett hvilken oppløsning som brukes.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Sidene mine kan sjekkes på Sydentur. Leie feriebolig i syden. Leilighet utleie. Familievennlig. 8 Golfbaner.
Andre tips mottas med takk!!!!!
Jeg vet jeg har mye å lære men må ta steg for steg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Anbefaler deg å gå til et side som for eksempel 4templates.com og rett og slett kjøpe deg et ferdig design som du kan bruke på siden din til du lærer deg html/css skikkelig.

Koster rundt $30 for en bra mal. Da får du med .psd filene og slikt slik at du kan tweake designet så mye du vil..

Men, midtstilling:

Lag deg bare en div der du angir bredden til ex 800px, og så legger du alt innholdet i den. Sett margin-left og margin-right til "auto", så midtstilles div'en og dermed hele siden din. Du kan sette bredden til ex 95% i steden for 800px hvis du vil ha såkalt fluid width.
 

Svendsen

Medlem
Hva med å heller svare på det han spørr om istedefor å anbefale mye annet?:) De tipsa han ber om er å bedre hans kvalitet.

Midtstilt tekst:
<p align="center">Innholdsteksten her</p>

evt så skriver du dette i body på css'en; text-align: center;


Mvh
Ole Kristian Masdal Svendsen
 
Topp