Midtstille hovedteksten på en side?

rroger

New Member
Hei
Jeg er amatør og lærer noe nytt hele tiden.
Det jeg strever med nå er dette med å få midstilt hovedinnholdet på sidene mine. Regner med dette må justeres i css-dokumentet som heter "3col_leftNav" hos meg.
Teksten ligger mot venstre side og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan midstille dette slik at det vil ligge i senter uansett hvilken oppløsning som brukes.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Sidene mine kan sjekkes på Sydentur. Leie feriebolig i syden. Leilighet utleie. Familievennlig. 8 Golfbaner.
Andre tips mottas med takk!!!!!
Jeg vet jeg har mye å lære men må ta steg for steg.

peterandrej

pensjonert moderator
Anbefaler deg å gå til et side som for eksempel 4templates.com og rett og slett kjøpe deg et ferdig design som du kan bruke på siden din til du lærer deg html/css skikkelig.

Koster rundt $30 for en bra mal. Da får du med .psd filene og slikt slik at du kan tweake designet så mye du vil..

Men, midtstilling:

Lag deg bare en div der du angir bredden til ex 800px, og så legger du alt innholdet i den. Sett margin-left og margin-right til "auto", så midtstilles div'en og dermed hele siden din. Du kan sette bredden til ex 95% i steden for 800px hvis du vil ha såkalt fluid width.

Svendsen

Medlem
Hva med å heller svare på det han spørr om istedefor å anbefale mye annet?:) De tipsa han ber om er å bedre hans kvalitet.

Midtstilt tekst:
<p align="center">Innholdsteksten her</p>

evt så skriver du dette i body på css'en; text-align: center;

Mvh
Ole Kristian Masdal Svendsen

Topp