Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mikrofon/headset

A

aabbcc

Guest
Vi driver å lager noen videosnutter som vi leser inn stemme over. Vi leser inn lyd selv, med et headsett fra speedlink som kostet rundt 700. Det gir ganske grei lyd, men jeg skulle gjerne hatt en lite hakk bedre. Er det noen som vet om noen gode mikrofoner/headset-mikrofoner?

Jeg hadde tenkt meg usb-basert, for enkelhetens skyld. Jeg vet at vi ikke kan forvente studiokvalitet, men kanskje det er noe som kan gi relativt god kvalitet?

aabbcc
 

dkoder

Medlem
Har du optimisert romklang, fjernet all bakgrunnsstøy og brukt filtre i etterbehandling av lydfilene? Jeg spør fordi det ikke alltid er bedre utstyr som er løsningen når det kommer til lyd.
 
A

aabbcc

Guest
Optimalisert romklang og fjernet all bakgrunnsstøy har jeg ikke gjort, men jeg fjerner støy og rensker oop en del i etterbehandlingen.
 

Prince

Medlem
Sjenerelt senneheiser mikrofoner brukes for slik, men de er veldig kostbare.
Når det gjelder headset burde du ha et headset med DSP som gir bredbånds lyd -ekkokansellering .
Plantronics Audio 628 kan gjøre jobben.
Pris ca 800.-

Lykke til
 

picxx

Well-Known Member
Du kan jo kjøpe en opera, eller søke om å overta en fra staten.
Er rimelig sikker på at den de har går i minus.
 
A

aabbcc

Guest
Takk for godt innspill Prince. Har du noen linker til noen slike gode sennheiser mikrofoner? Hva legger du i veldig kostbare? Jeg har ikke problem med å bruke et par tre tusen på en grei mikrofon.

Det som er viktig er dog at det er enkelt å ta i bruk - gjerne med direkte kobling til usb eller maskinens mikrofoninngang.

Jeg har sett litt på disse, er noen av dem gode for mitt bruk:
Audio Technica AT-2020USB Studiomikrofon - Kr. 1.371,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!
Yeti USB-mikrofon fra Blue Microphones - Apple Store (Norge)
Blue Microphones Snowball-mikrofon - Apple Store (Norge)

Picxx - jo skal vurdere det, men jeg trenger jo fortsatt en mikrofon...

aabbcc
 
Topp