Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mine domener.

Tony J

Alle skal få
Heisann. Tenkte bare å skrive en liste over domenene mine. Jeg anser meg som domenespekulant, i den grad at jeg faktisk ser for meg et direkte konsept for
domenene mine, men at jeg vet at tiden vil gjøre at alt ikke vil bli realisert.

Det hadde vært fint dersom noen av domenene har en direkte verdi ut av navnet,
at jeg kunne fått en kommentar på dette, selv om jeg i utgangspunktet ikke har
tenkt til å selge, er det jo greit å vite at jeg ikke er på bærtur heller.

Men som sagt, for å tjene penger må man jobbe for dem uansett.

Domenene:

dagensannonser.no
domenekatalogen.no
finndeals.no
fribruk.no
innsjekking.no
kaloriteller.no
oljeboring.no
praten.no
temablogg.no
themeblogging.com


Have a nice day!

Tony:)
 

picxx

Well-Known Member
Anser du deg selv som domenespekulant tror jeg det er på tide å begynne å avansere ørlite granne. Å sitte på gjerdet med 9 domener blir det ikke mye cashflow av. Var vel en amerikansk(eller var'an kanadisk?) en i avisene for ikke så lenge siden. Han hadde vel en turnaround med en portfolio på rundt 300.000 domener....så kjør på :)
 

Tony J

Alle skal få
Hehe

Takk for svar:)

Domenekatalogen.no så jeg for meg kunne blitt norges offisielle kjøp og salg
side for domener. Aka telefonkatalogen. En slags domene/bedriftskatalog?

Tony
 

adeneo

Medlem
Noen av disse er vel ikke så verst, men du bør nok sette deg ned å tenke litt hva du vil drive med, enten det er kjøp/salg av domener eller å produsere nisjesider på egne domener.

Det er selvfølgelig mulig å drive med begge deler, men å spekulere i domener krever nå i dag stort sett at man følger veldig godt med på oppsagte domener og er rask til å slå til på det som er interessant.

Det finnes daglige lister for slikt, og de er lange som vonde år, for .com domener er listene ofte på 4-10k domener hver dag, og det meste er bare søppel.
Domeneshop har en liste som er litt enklere å følge med på, hvor det lukes ut domener som kan være aktuelle i Norge.

En annen ting er å ikke gå helt overbord, jeg registrerte mange rare domener til å begynne med, og har akkurat flyttet litt rundt på ting, og har oppdaget at jeg eier ting som :

divinepussy.com
s.pank.us
ente.rpri.se
circumci.se
elvischapels.com
dentistrytips.com
elitepokersites.com
drumsbeating.com

Dette er bare noen få av de jeg fant i farten, på en av flere kontoer, og disse har absolutt ingen verdi for meg, og jeg har ingen planer om å sette opp sider på de, og vet ikke helt hvorfor jeg eier de engang, men de så sikkert bra ut den gangen jeg kom over de, og det kan vel hende de blir verdt noe en gang i verden.

Poenget er at det er liten vits å sitte å betale på domener man ikke har en konkret plan for når man registrerer dem, med mindre man har tenkt til å sitte på de noen år og selge videre, som selvfølgelig stiller seg litt annerledes, men i de fleste tilfeller er nok et dårlig domene like dårlig om noen år, og det sies opp så mange domener daglig at man stort sett klarer å finne noe som passer til den siden man skal sette opp uten å kjøpe dyre domener av haier.

Når det er sagt så selger jo haiene fortsatt domener til gode priser, så det er helt klart penger i å spekulere i domener, forutsatt at man klarer å finne de rette domenene.

Jeg ville tro oljeboring.no kunne blitt en grei nisjeside, praten.no kunne vel blitt et slags forum, men konkurransen på slike generelle forum er nå så stor, med store aktører som Hjemmet Mortensen osv. som sitter på noen av Norges største fora, så jeg hadde ikke giddet å prøve meg i den sjangeren.
Alt som har med annonser å gjøre er nesten døfødt ettersom finn.no er nærmest enerådende, med et merkenavn og et budsjett som er nesten uslåelig.
innsjekking.no og kaloriteller.no kan vel være brukendes som nettsider for et eller annet, men for salg er vel ingen av de domene verdt noe stort mer enn registreringsavgiften etter min mening.
 

Tony J

Alle skal få
Jepps

Takk for svar:)

Kaloriteller.no hadde jeg sett for meg en oversiktelig kaloritellerside med kalkulator, dagsplan , grafer etc etc. Slanking er jo alltid inn.

Praten.no hadde jeg sett for meg et forum, men ja her er konkurransen stor. Så hadde
jeg laget noe her ville jeg unngått klassiske forum / sosialt nettsted.

Oljeboring.no Det var faktisk det domenet jeg trodde hadde mest verdi.

Hvis konkurransen i en nisje er stor, kan man unngå å tenke "må bli størst" , men heller tenker å være en tilleggstjeneste , et alternativ. Da tror jeg mulighetene for inntekter er tilstede.

Men hyggelig med tilbakemeldinger, bare gode


Tony

Noen av disse er vel ikke så verst, men du bør nok sette deg ned å tenke litt hva du vil drive med, enten det er kjøp/salg av domener eller å produsere nisjesider på egne domener.

Det er selvfølgelig mulig å drive med begge deler, men å spekulere i domener krever nå i dag stort sett at man følger veldig godt med på oppsagte domener og er rask til å slå til på det som er interessant.

Det finnes daglige lister for slikt, og de er lange som vonde år, for .com domener er listene ofte på 4-10k domener hver dag, og det meste er bare søppel.
Domeneshop har en liste som er litt enklere å følge med på, hvor det lukes ut domener som kan være aktuelle i Norge.

En annen ting er å ikke gå helt overbord, jeg registrerte mange rare domener til å begynne med, og har akkurat flyttet litt rundt på ting, og har oppdaget at jeg eier ting som :

divinepussy.com
s.pank.us
ente.rpri.se
circumci.se
elvischapels.com
dentistrytips.com
elitepokersites.com
drumsbeating.com

Dette er bare noen få av de jeg fant i farten, på en av flere kontoer, og disse har absolutt ingen verdi for meg, og jeg har ingen planer om å sette opp sider på de, og vet ikke helt hvorfor jeg eier de engang, men de så sikkert bra ut den gangen jeg kom over de, og det kan vel hende de blir verdt noe en gang i verden.

Poenget er at det er liten vits å sitte å betale på domener man ikke har en konkret plan for når man registrerer dem, med mindre man har tenkt til å sitte på de noen år og selge videre, som selvfølgelig stiller seg litt annerledes, men i de fleste tilfeller er nok et dårlig domene like dårlig om noen år, og det sies opp så mange domener daglig at man stort sett klarer å finne noe som passer til den siden man skal sette opp uten å kjøpe dyre domener av haier.

Når det er sagt så selger jo haiene fortsatt domener til gode priser, så det er helt klart penger i å spekulere i domener, forutsatt at man klarer å finne de rette domenene.

Jeg ville tro oljeboring.no kunne blitt en grei nisjeside, praten.no kunne vel blitt et slags forum, men konkurransen på slike generelle forum er nå så stor, med store aktører som Hjemmet Mortensen osv. som sitter på noen av Norges største fora, så jeg hadde ikke giddet å prøve meg i den sjangeren.
Alt som har med annonser å gjøre er nesten døfødt ettersom finn.no er nærmest enerådende, med et merkenavn og et budsjett som er nesten uslåelig.
innsjekking.no og kaloriteller.no kan vel være brukendes som nettsider for et eller annet, men for salg er vel ingen av de domene verdt noe stort mer enn registreringsavgiften etter min mening.
 

PIP

Medlem
Skulle jeg plukket ut to domener jeg gjerne ville eid selv, så må det bli Oljeboring.no og Innsjekking.no - Jeg hadde nok ikke utviklet noe på de, men prøvd å solgt de til aktuelle selskaper. To bransjer med mye penger og relativt høy betlingsvilje. ;)
 
dagensannonser.no
domenekatalogen.no
finndeals.no
fribruk.no
innsjekking.no
kaloriteller.no
oljeboring.no
praten.no
temablogg.no
themeblogging.com


Kaloriteller.no er super!:) Sikt mot kvinnsa i alle aldre - slanking, trening, livsstilstips hele pakka, prøv til og med å få dratt inn mellommenneskelige forhold og hvordan kjærlighets og sexlivet påvirker vekta og sunnheta. Spy på med masse cheesy sappy klisjeeer og ha såklart masse fine bilder av smilende mennesker de vil være. Tilby personlig livsstilscoaching med flere pakkeløsninger, billig nederst, spinndyrt oppover - alt fra en uformell gratis facebookchat til langtidsoppfølging som koster flesk. Si gjerne at du er en zenmester eller noe. Det kommer til å fly:)
 

Tony J

Alle skal få
Slanking er alltid inn ja:) vet ikke når jeg får tid til domenene, har egentlig løsning for de fleste. Jeg tar heller 1 og 1 prosjekt enn mange samtidig, men det er fordi jeg er ny i bransjen kanskje:p
 
Topp