Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Minimum CPC hos Adsense

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva er egentlig minimum CPC hos Adsense?

Min siste nettside (som ble lansert i går), hadde 10 klikk i dag. Tjener $0.01 per klikk, noe som er LATTERLIG lite. Jeg har vanligvis brukt å ha god erfaring med klikkprisen, men dette gikk jo over alle grenser.
 

peterandrej

pensjonert moderator
I den siste tiden har betalingen pr klikk jevnt over vært så elendig fra adsense at jeg faktisk har fjernet annonsene på mine sider.

Uaktuelt å sende besøkende vekk fra mine sider for den betalingen. Da sender jeg dem heller videre lenger ned i innholdet og forhåpentligvis gjør dem til faste lesere, så kan jeg tjene penger på dem på andre måter enn med adsense.

affiliategreier er et godt alternativ til adsense slik tingene er nå. Signer stadig vekk opp for tradedoubler, TLA, bidvertiser og slikt. I bunn og grunn suger adsense for tiden, og jeg håper virkelig Yahoo! kommer på banen som en konkurrent i nær framtid.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Personlig tror jeg heller på salg av egne produkter, fremfor salg av andres. Men nå har jeg såpass mange nettsider oppe og går, innen veldig mange nisjer, så har dessverre ikke produkter for alt. Da er adsense mye lettere når det gjelder akkurat de sidene jeg eksprimenterer med nå..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Forsåvidt begge deler. For øyeblikket selger jeg bare digitale produkter, men skal gå over til håndfaste også snart..

Det er snakk om norske brukere hos meg. Så langt har siden 100% norsk trafikk ser jeg.
Er ikke minimumspris hos Adwords $0.03 ? Så da betyr det at Google tar $0.02 av kaka selv, når det er på dette lave nivået iallefall..
 

Ståle

Medlem
Jeg klarer å legge inn en klikkpris på 0.01 NOK, men har ikke penger der inne nå, så får ikke testet om jeg faktisk får noen klikk til denne prisen.

Etter å ha lest litt kjapt så ser det ikke ut til at AdWords har en minimumspris. Syns forøvrig $0,01 på norsk trafikk er latterlig lavt.

(Grensen ligger i at du ikke kan ha mer enn to desimaler i ønsket pris.)
 
Topp