Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mint Media - feilinformerer ved telefonsalg?

Altberger

Medlem
Noen her vært borti Mint Media?

De ringte meg i dag på vegne av en kunde hvor jeg har SEO. Presenterte seg først som Google og skulle ha en gjennomgang.

Så tok de for seg en av mine kunders Buiness oppføringer som alle (av oss) vet er gratis, det er bare å ta eierskap. Selgeren sa et den snart utløp og måtte fornyes.

Bare tull

Skjønte jo at dette var bare tull og spurte ham noen spørsmål som;

Er han kunde av dere? (Ja sa karen fra mint media)
Har han betalt? (Ja! Han har betalt)
Jeg ber ham google et nytt firmanavn - Har han betalt også? (Ja, han står på vår kundeliste)
Jeg gjentar; Men har han betalt? (vent... la meg seg... han er kunde men står foreløpig som gratis hos oss)
Så alle kunder i Norge som ikke har betalt er kunder av dere? (ja, på en måte, de er det ja..)

Dette selger de til småbedrifter samtidig som de gir inntrykk av at de fremstår er Google, samt at Business oppføringen til kunden utløper om det ikke betales penger.
Maken til tølpere! Google Partner kaller de seg også.

Synes det er greit at folk fort vite om dette. Det ødelegger for oss som faktisk er seriøse.
 
Sist redigert av en moderator:

Mint Media AS

New Member
Ser at et boligbyggelag i Sarpsborg har brukt dem.

Dette til tross for at det kryr av seriøse webdesigner firmaer i Østfold.

Vet ikke hva de betalte for arbeidet eller hva de betaler for å holde nettsiden oppe, men det kan ikke være lite ut ifra det jeg har lest av det som er skrevet hittil.

Men en ting virker det som Mint Digital eller Mint Media, kan og er god på og det er å selge eller skal vi si overtale :p
Ja i Østfold, som alle andre fylker i Norge, finnes det nok mange flinke, kompetente og seriøse webutviklere. At vi fikk æren og ansvaret med å produsere den hjemmesiden kan vel ikke, ved et ærlig og objektivt resonnement, fremstille oss som noe annet enn en like god og seriøs aktør som de du tenker på fra Østfold. Når det kommer til pris er vi ikke noe billigere eller dyrere noen andre seriøse tilbydere. Denne jobben fikk vi etter etter en lengre prosess hvor vi vant anbudet som den beste totale tilbydere hvor pris var et av kriteriene.
 
Med jevne mellomrom blir vi kontaktet av kunder som er blitt oppringt av noen som utgir seg å jobbe fra Google. De blir "truet" med at hvis de ikke kjøper en bestemt type oppføring så vil de bli usynlige og slettet fra Google.

Det samme gjelder mange av de som selger fremhevede oppføringer i diverse telefonkataloger; 180 etc... at hvis ikke en bedrift kjøper en "pakkeløsning" vil de bli usynlige/slettet fra telefonkatalogen.

Det som er 100% sikkert er at noen mediebyråer sikter seg inn på bransjer og/eller personer med lite teknisk innsikt i hvordan Google og telefonkataloger fungerer og så spiller hardt på frykt for å slå igjennom et salg.

Det virker som om enkelte av selgerne deres, @Mint Media AS, kan ha en slik fremtoning når de er i kontakt med potensielle kunder... er du ikke enig?

Og ja, hvis man kan 'Google Min Bedrift' godt og samtidig får oversendt tekst/bilder fra kunden (som man gjerne finner på nettsiden eller Facebook-siden til kunden), så er det strengt tatt gjort på noen minutter å fullføre en slik profil.

Just my two cents.
 

Chraas

New Member
Ellers er det rart at dere ikke har en Google profil? Selger ikke dere å hjelpe andre med Google profiler, hvor er deres?
Dere er ganske anonyme Google, (vanskelig å finne på FaceBook og ingen tilbakemeldinger på Trust Pilot?)
Hvordan kan dere hjelpe andre med slike ting, når dere er så anonyme selv?

Tar ingen sider her, men kan trygt si jeg ikke hadde valgt Mint Media eller/og? Digital (Og da helt objektivt utifra det av mangel av info ved "Googling" og ingen trust score)
 

Mint Media AS

New Member
VÅRT SVAR ER NÅ BLITT SLETTET TO GANGER AV FORUMET, dette er og blir ingenting annet enn useriøst og uakseptabelt @Tonny Kluften ! Derfor ligger vi det naturligvis ut på nytt og regner med at det nå ikke blir slettet om dette forumet og administratoren skal ha noe kredibilitet. @Tonny Kluften
Vi ser at noen andre kommentarer er blitt slettet og etter som de er fjernet har vi oppdatert tilsvaret vår med bakgrunn i det.

PS. Vi har tatt printscreen av alt som har skjedd på denne tråden.

Hei,

Vi er blitt gjort kjent med denne tråden og ser oss ikke annet enn nødt til å svare på den tomme påstanden og de driftene spekulasjonene som blir fremsatt her. Først vil vi begynne med å si at alle tilbakemeldingene vi får fra våre kunder og andre tar vi gjerne imot, både negative som positive. Vi opplever hele denne diskusjonstråden som veldig lite nyansert og veldig spekulativ på et veldig tynt grunnlag.

Vår organisasjon er på ingen måte feilfri og vi kan gjøre feil som alle andre, men det som blir skrevet og fremstilt her avviser vi og tar den sterkeste avstand fra da dette er grunnløse påstander som ikke har rot i virkeligheten. Agenda bak tråden fremstår for oss som en med en skjult agenda samt påstandene vedkommende kommer med virker å være basert på liten kompetanse da den er feil og mangelfull. Samtidig å utsette beskyldninger om at noen svindler og er svindlere er alvorlige beskyldninger som kan ha mye større rekkevidde og konsekvenser enn det virker som anklager har tenkt på her. Når på toppen av dette noen fremstiller seg selv som en næringsdrivende markedsfører gjør det også de tomme anklagene enda mer alvorlig og straffbare.

Vi er et mediebyrå som driver i all hovedsak med rådgivning og konsulenttjenester, slik de fleste av dere gjør, samt har en bred produktportefølje og et av produktene vi tilbyr er blant annet Google Min Bedrift. På alle kunder vi bistår med dette ligger rådgiving innen digital markedsføring som en del av avtalen og tjenestene de har med oss. Medierådgiving, hvor vi bistår kundene våre med analysering av trafikk, eksisterende avtaler, strategi og rådgivning samt forhandlinger av nye avtaler er noe vi gjør for over 1000 kunder.

Å fremstille Google Min Bedrift som en gratis tjeneste som bare tar noen minutter og optimalsere og drifte er, med all respekt, ingenting annet og utvise mangel på kunnskap rundt dette produktet og tjenesten. Google Min Bedrift er en tjeneste Google har sett er veldig godt likt og utrolig mye brukt av brukerne deres og derfor har det vært en stor utvikling av denne tjenesten de siste årene. Dette har gjort et dette er blitt en tjeneste med veldig mange muligheter. Å drifte en slik tjeneste for noen er mye mer tidkrevende enn det som blir påstått her og er noe en må gjøre løpende. Deriblant løpende optimalisere, drifte innlegg og funksjoner ect. Vi er bare et av mange mediebyråer i Norge som tilbyr denne tjenesten. Veldig mange mediebyråer har for lengst begynt å tilby denne tjenesten pga den gode effekt det gir.

Så er det naturlig, og er vel bare rettferdig, at vi på lik linje med alle andre som tilbyr og utfører konsulenttjenester må kunne ta betalt for tiden vår.

Google Partner har vi, ja, kalt oss for i mange år for Google Partner er noe vi er og har vært lenge. Derfor blir det å påstå noe annet uriktig og feil.

Til pleb sin kommentar «Er ikke dette en herlig tekst på nettsiden deres?»
Medierådgiving, hvor vi bistår kundene våre med analysering av trafikk og eksisterende avtaler, strategi og rådgivning samt forhandlinger av nye avtaler er noe vi gjør for over 1000 kunder. Å ha informasjon om en av kjernevirksomhetene våre på vår hjemmeside er da helt naturlig.

Som på mange andre forumer er det veldig mange spekulasjoner som i resten av denne tråden.

Til kommentar om hvor mange av våre ansatte som jobber med salg, KnutHunderi: Av våre 27 ansatte er det 13 stk som jobber med salg, ikke 20 eller 27 stk.

Videre vil vi formane alle deltagerne på denne tråden til å være litt mer kildekritiske til hva som faktisk skrives på nettet og hva en tar for «god fisk». På internett er det mange som gjemmer seg bak tasturatet og skriver mye usannheter og rart og da er det viktig i 2019, som privatperson og enda viktigere som bedriftsleder, at en er kildekritisk og følger enkle nettvettsregler.

Selv om noen skriver på nettet at «jorden er flat» blir ikke dette en sannhet uansett hvor lyst en har til å tro på det

Vi ser veldig alvorlig på de lovstridige og tomme beskyldningene noen har kommet med og kommer til å ta denne saken videre i riktige kanaler. Ytringsfriheten må bestå men selv den krever at en må holder seg innen noen rammer og lover som ikke er blitt gjort her. Vi ber derfor også at administrator Tonny Kluften og forumleder rune69 tar deres ansvar alvorlig og moderer denne tråden og de klare overtrampene denne tråden inneholder, samt tar tak i brukerne som klart har brutt deres interne forumregler samt Norske lover.

Samtidig skulle noe ha en opplevelse med oss i fremtiden ønsker vi alle hjertelig velkommen til å ta opp dette opp med oss, negativt som positivt. Vi er bare en telefon eller epost unna Gjør gjerne det før du skriver noe på nettet for kanskje kan den praten oppklare noe som er misforstått… Og skulle ikke praten være oppklarende kan en jo da alltid skrive en nye spekulerende kommentar. Vi antar at du synes det ville vært en foretrukket og mer seriøst samt ryddig sti å følge om noe omhandlet deg!


Vi vil nå ta saken videre i andre kanaler og avslutter herved vår involvering i denne saken her.
 

Altberger

Medlem
Hei @Mint Media AS

" Agenda bak tråden fremstår for oss som en med en skjult agenda"

Kjernen i saken er vel heller løgnen i salgsamtalen. Hvor det fremstilles som om Google Business utløper og skal forsvinne. Det gjør den jo ikke.

I tillegg har vi poenget med at selger sier bedriften alt er kunder av dere, noe jeg vet han ikke er. Han ringte et blikkenslagerfirma som henviste selgeren til meg.

Dere lager sikker fine profiler men det er ikke det saken handler om. Den handler om at selger lyver til bedrifter. Selger ansatt av dere.

Bedre kursing rundt produktkunnskap på selgerne ville kanskje hjulpet.
 
Topp