Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Missing Meta Description Tag

bluekoala

Medlem
Heisann.. Jeg har et rart problem!! Jeg har fått tak i et seo analyse program som har sett over sidene mine og den største feilen som eksisterte var Missing Meta Description Tag. Hva er det?? Jeg bruker WP og det er ingenting om det i all in one seo eller post siden.. Noen som kan hjelpe meg?? Alle domenene mine sliter med akkurat det samme problemet!
 

adeneo

Medlem
Det er kun en tag som ligger i <head> seksjonen på nettsiden din, ser normalt noe slik ut:

HTML:
<meta name="description" content="Et diskusjonsforum for webmastere. Søkemotoroptimalisering, utvikling, markedsføring og mye mer." />

Ligger normalt rett under <title> taggen sammen <script> og <style> tagger osv.

De fleste sider har dette, de burde i hvert fall ha det, ta en titt på kildekoden din og se om du finner en slik sak, det er ikke umulig at dette SEO programmet ikke klarer å finne de, da det ikke alltid er like lett å lage programmer som tar høyde for alle mulige løsninger, selv om jeg trodde denne var rimelig rett frem å finne.
 

Travellingman

Nettgrunder
Heisann.. Jeg har et rart problem!! Jeg har fått tak i et seo analyse program som har sett over sidene mine og den største feilen som eksisterte var Missing Meta Description Tag. Hva er det?? Jeg bruker WP og det er ingenting om det i all in one seo eller post siden.. Noen som kan hjelpe meg?? Alle domenene mine sliter med akkurat det samme problemet!

Har du en link til en av disse sidene?
 

bluekoala

Medlem
Jeg legger alltid inn tekst i description ruta.. Bare legger inn overskriften med litt ekstra tekst. I all in seo, Setter jeg inn først overskriften, så underteksten (kort beskrivelse) og under der keywords. Jeg skal vel ikke tukle med format rutene som kommer under??

Alle oppskrifter er siden. Får også beskjed om at jeg har for mange on page links, som jeg heller ikke forstår. Bruker bare en plugin som lager 5 relaterte linker under hver enkelt post..

Er ganske ny med det å prøve å optimalisere sider og alle oppskrifter er min første. Bruker programmet http://pro.seomoz.org/ for å analysere siden min.. Har jo bare feil jeg.. Mye duplikat også enda jeg ikke har kopiert noe annet enn fra gamle kokebøker som jeg vet ingen andre har lagt ut på nett.
 

adeneo

Medlem
Det Spikre skriver er riktig. Google offentliggjorde i 2009 at Meta Description og Keywords ikke er med i dere algoritmer for rangering, så de har egentlig ingen verdi sånn sett.
Meeen, de vises fortsatt som oftest i søkeresultatene, slik at en god beskrivelse vil være med på å skape mer trafikk da flere sannsynligvis vil trykke på siden din i SERP's dersom den har en god beskrivelse i forhold til en dårlig beskrivelse, og således så har en god beskrivelse en viss SEO effekt alikevel.
Personlig så bruker jeg det alltid!
 
Sist redigert:
Topp