Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MMMedier på Forbrukerinspektørene

picxx

Well-Known Member
Dette omhandlet jo ikke mmmedier, men en (to) av deres annonsører (naturpost / vitalis).
At mmmedier har endel annonsører man kan sette spørsmålstegn ved er ikke noe nytt.
Det finnes allerede en tråd her på webforumet som omhandler forbrukerrabatten, som ikke betaler noe til sine affiliates.
 

slemtiger

Medlem
Picxx,

jo dette handler om hvordan MMMedier bygger opp kampanjene sine. De fleste av kampanjene med konkurranse forplikter brukeren til et eller annet. Denne forpliktelsen kommer ikke særlig godt frem. Både fargevalg og plassering av tekst er der for å misvise brukerne.

Jeg har som sagt en klump i magen ved å bruke disse kampanjene, men de fungerer jo, derfor bruker vi dem.
 

picxx

Well-Known Member
Picxx,

jo dette handler om hvordan MMMedier bygger opp kampanjene sine.

mmmedier er et annonsenettverk, ikke en annonsør.
Men helt klart, de kunne godt blitt flinkere til å kvalitetessikre seg overfor de annonsørene de tar inn.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har som sagt en klump i magen ved å bruke disse kampanjene, men de fungerer jo, derfor bruker vi dem.

Ja, dobbeltmoralen er stor hos oss webmastere. Det gjelder meg også. Men grensa går ved gambling, ppc på bingodritt gidder jeg ikke prakke på folk.

Ellers så måtte noen annonsører, husker ikke hvem i farta, tror det var finansrelatert, nylig forandre annonsetekst etter påbud fra forbrukermyndigheter. Det skal ikke ventes av oss at vi slår ned på slikt eller har oversikt slik som forbukermyndighetene har.
 

slemtiger

Medlem
picxx,

Det er da slett ikke uvanlig at anonsenettverk selv bistår annonsører med å utforme annonser.

Dersom du sjekker konkurransekampanjene så ser du at de alle har lik oppbygning, så selvfølgelig står MMMedier bak dette. De bygger opp annonsene på den måten de (og vi) tjener mest penger.

Forøvrig er jeg litt undrende på om konkurransekampanjene kun er ren bløff. Det kunne vært artig å få dokumentasjon på at det faktisk skjer trekninger og at noen vinner...
 

picxx

Well-Known Member
picxx,

Det er da slett ikke uvanlig at anonsenettverk selv bistår annonsører med å utforme annonser.

Dersom du sjekker konkurransekampanjene så ser du at de alle har lik oppbygning, så selvfølgelig står MMMedier bak dette. De bygger opp annonsene på den måten de (og vi) tjener mest penger.

Forøvrig er jeg litt undrende på om konkurransekampanjene kun er ren bløff. Det kunne vært artig å få dokumentasjon på at det faktisk skjer trekninger og at noen vinner...

At et annonsenettverk er behjelpelig med utformingen av en annonse betyr ikke at de er ansvarlig for annonseringen.

Når det gjelder trekninger i de annonsene som er å hente hos mmmedier er du ikke den første til å stille disse spørsmålene. Om du titter på forumet til konkurransenett.no vil du se at det er flere som setter spørsmålstegn ved disse.

Uansett, det var ikke mmmedier som ble bragt frem hos fbi, men en av deres annonsører. Den rette plassen å henvende seg om du har noe å utsette på annonsøren som affiliate er selvsagt hos annonsenettverket, som i denne saken er mmmedier.
 

srm

Medlem
Jeg hadde senest for to uker siden en samtale med Mmmedier der jeg presiserte at vi trenger navn på vinnere for å besvare troverdigheten rundt annonsene. Håper de får på plass dette.

Tenk f.eks så kult det hadde vært om de hadde laget en kort videosnutt av "Tøm et supermarked på 5 minutter" i det vinneren gikk spinnvill og benyttet denne til å underbygge den neste kampanjen de kjørte.
 

slemtiger

Medlem
Uansett, det var ikke mmmedier som ble bragt frem hos fbi, men en av deres annonsører.

At det var naturpost-kampanjen som ble trukket frem på FBI er nok ganske tilfeldig, det kunne like gjerne vært en av de andre konkurranse-kampanjene.

De kjører akkurat samme opplegg. Jeg mener personlig at MMMedier her har et ansvar for at kampanjene skal utformes på en slik måte at bruker VET hva de deltar på. Betingelsene for deltagelsen er gjerne godt skjult nede i hjørne, med liten font og fargevalg som er nesten helt identisk med bakgrunn.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg hadde senest for to uker siden en samtale med Mmmedier der jeg presiserte at vi trenger navn på vinnere for å besvare troverdigheten rundt annonsene. Håper de får på plass dette.

Tenk f.eks så kult det hadde vært om de hadde laget en kort videosnutt av "Tøm et supermarked på 5 minutter" i det vinneren gikk spinnvill og benyttet denne til å underbygge den neste kampanjen de kjørte.

Igjen...mmmedier er et annonsenettverk, ikke en annonsør, men om de kunne fått istand noe slikt for sine annonsører hadde det jo vært flott.

Å fått bekreftet at premier faktisk hadde blitt trekt og utbetalt hadde nok gjort kampanjer fra mmmedier mye mere troverdige.
 

picxx

Well-Known Member
At det var naturpost-kampanjen som ble trukket frem på FBI er nok ganske tilfeldig, det kunne like gjerne vært en av de andre konkurranse-kampanjene.

De kjører akkurat samme opplegg. Jeg mener personlig at MMMedier her har et ansvar for at kampanjene skal utformes på en slik måte at bruker VET hva de deltar på. Betingelsene for deltagelsen er gjerne godt skjult nede i hjørne, med liten font og fargevalg som er nesten helt identisk med bakgrunn.

At det var naturpost var kanskje mere relevant ettersom det faktisk var de som ble trukket fram :confused:

Om du har noen personlige meninger omkring nettverket regner jeg med du tar kontakt med sandra slik at du får ytret dine meninger, og jo, jeg er enig med mye av det du sier, og har også tatt dette opp med mmmedier direkte.
 
Topp