Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mote magasin for menn

ChrisE

Medlem
Jeg jobber fortiden med å få i gang et mote magasin for menn. Jeg har i en lengere periode prøvd å finne en niche jeg interesserer meg for, da jeg har hatt litt ekstra tid på kvelden den siste tiden. Etter å lenge ha lest en del svenske moteblogger, så fant jeg ut at det kanskje var på tide at vi nordmenn fikk det samme.

Siden kjører på et wordpress theme som jeg har redigert litt på. Jeg setter utrolig pris på tilbakemeldinger på hvordan siden kan forbedres, samt markedsførings tips. Jeg vil gjerne få "navnet" ut. Målet er at siden skal oppdateres 4-5 ganger i uken med nytt stoff innenfor herre mote. Jeg ønsker også forslag til temaer jeg kan skrive om.

URL: Mote for Menn
 

Nutz

Med lem
Chris E.
På ingen som helst måte forsøk på å henge deg ut, eller ideen din.
Tror du leser veldig mye engelsk, og derfor har blitt litt forvirret slik at motemagasin blir til Mote magasin.
Orddeling er vanskelig og forvirrende av og til, enig, men du som redaktør av et norskt motemagasin bør pugge og bruke dette ordet.


Så dette med moter for norske menn kontra svenske. :)
Vet bare at myten eller sannheten er at svenske menn er mer feminine.
 

ChrisE

Medlem
Du har helt rett Nutz. Jeg har de siste 4 årene studert på engelsk, samtidig som jeg har bodd en del i utlandet igjennom livet. Jeg ønsker allikevel å gjennomføre et slikt prosjekt, da jeg personlig også lærer en del språkmessig mens jeg skriver. Men takk for at dere sier ifra. Jeg kommer til å få en venn til å lese over en del av artiklene for slike feil fremover.

Noe annet dere mener jeg kan forandre på?
 

hansson

Langveisfarende
men du som redaktør av et norskt motemagasin bør pugge og bruke dette ordet.

For ordens skyld: Det heter "et norsk motemagasin". Orddelingene var skjemmende, skal ikke rippe opp i dem. Du er inne på noe, men jeg synes det blir litt blasst og klisjépreget. Hvor er artiklene om mote som jeg virkelig vil lese? Jeg greier å handle boksershortser selv, og barberhøvelens historie er liksom ikke noe for meg. Det svenske klesmerket er da mer interessant stoff. Kunne tenkt meg ting med litt mer personlighet og mindre samlebåndsgreier av typen man finner over alt.

Tror du vinner på å skape en stil. The Sartorialist var jo akkurat det (er det vel fortsatt). Mye personlighet, verdt å lese. Noe mer magasinpreg ville hjulpet. I alle fall en oppslagssak øverst?
 

Nutz

Med lem
Hmm..
"Vi har her å gjøre med nasjonalitetsadjektiver på -sk. De får ingen -t i intetkjønn:"
slo opp dette på riksmålsforbundet.. Jepp Hansson du har så sabla rett.. :)

Jeg er født bak en dass i byen, og det er ikke alltid riksmålet følger min tunge.. :)
Lover ikke å huske det i all fremtid, da det dessverre har blitt naturlig å klemme ut "norskt" i noen sammenhenger.
 

picxx

Well-Known Member
Jisses... når hovedtemaet i tråden blir å diskutere ord deling kan man vel konklu dere med at TS har gjort alt riktig med tanke på siden han ønsker tilbake melding på da?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Når jeg tenker mote for menn så må det vel også være interessant med noen artikler fra "motehus for menn" - så som dressmann (?)
Ihvertfall så er jeg enig at det ligner litt for mye på en blogg slik det blir presentert nå, selv om forskjellen mellom en avis/magasin og en blogg rent info-teknisk ikke er så stort. Så jeg ville kikke litt på hvordan online aviser/magasiner presenterer sin info og tilpasse - det er sikkert mye du kan oppnå med små justeringer (men hvilken??). Lykke til ihvertfall.
 

ChrisE

Medlem
Takk for god tilbakemelding Pong. Dette er som sagt en av mine første prosjekter innenfor denne kategorien og innlegg som ditt hjelper utrolig. Jeg skal lese litt rundt blandt de større magasinene for å få en oversikt hvordan de gjør det. Dette er en læringsprosess. Ikke bare skriver jeg om noe som interesserer meg, men jeg lærer også en del gramatisk, noe jeg ta med meg videre i livet. Det er også et prosjekt for å lære meg mer om SEO og de forskjellige vertøyene som finnes på markedet. I begynnelsen av Februar lanserer jeg en nettbutikk som jeg har jobbet med i over et halvt år. Denne erfaringen jeg opparbeider meg nå kommer godt med til lansering. Det gjelder også orddeling tipsene til hansson ;)
 
Topp