Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mote Nettbutikk.

Jolly

Medlem
Hei.
Er i planleggings-fasen av en nettbutikk som selger moteprodukter.

Jeg har nå brukt 7mnd og X antall timer på å lete etter stoff, lese forum, studere nettsider..

Jeg har lest litt om det meste men "kan ingen ting"

Har kommet frem til at jeg vil bruke Magento da dette virker som "tryggeste" plattformen å bygge på mtp eieren er ebay. også at det er en grei plattform å bygge videre på om jeg skulle ville ha noen fler funksjoner senere.


Jeg vil gjerne ha mest mulig tips og erfaringer da jeg er fersk i dette!

Hvilke funksjoner bør jeg benytte meg av?
Har noen erfaring med regnskap ift magento ?
hva er mest effektive markedsføring ?
er det mulig å sjekke hvilke ord som har mest søk ?
 

Diana Dahn

Medlem
Hei,

Har du tjekket Bring's nettside? Der står det mye omkring å starte en nettbutikk og hva man skal tenke over. Bl.a. er det viktig at du får betalingsmetoder, innløser og frakt på plass før du åpner nettbutikken din.

Jeg har ikke så kjennskap til magento men jeg vet at veldig mange bruker e-conomic for å styre økonomi og regnskap.

Den mest effektive måte at markedsføre sig på, er etter mine erfaringer, Google Adwords. Det tar nemmelig nogen gange lang tid før nettbutikk din kommer i toppen på Google og da kan Adwords vare en bra metode.

Lykke til med nettbutikken din!
 

Jolly

Medlem
Takk for svar !
Ja har lest det som sto på Bring, Var overasket over at Bring hadde så mye nyttig og bra info om dette!

Jeg har nå grei kontroll på frakt og betalingsløsninger.

Men jeg er veldig i tvil på hvordan nettsiden skal være, tenker på produktgalleri, anbefalte varere, sikkerhett ect...designet er klart
 

YngveB

Medlem
Ta turen på LOAD13 så vil du treffe de fleste av leverandørene i det Norske markedet. Se på det som en studietur;)

Hvilke funksjoner bør jeg benytte meg av?
Alle standard funksjoner bør du finne i Community edition.
Start på toppen og LES nedover;)
Har noen erfaring med regnskap ift magento ?
Hva ønsker du? Det finnes utallige muligheter her. Anbefaler deg Tripletex Økonomisystem Billig, webbasert og bra.
hva er mest effektive markedsføring ?
Mitt tips uten å være ekspert vil være å skape trafikk inn til siden. Gode produkt tekster/SEO. Send Better Email | MailChimp som nyhetsbrev gratis opptil et visst nivå.
er det mulig å sjekke hvilke ord som har mest søk ?
Bruk analytics og adwords. Analytics vil du finne i Magento under Sales. Legg bare inn din UA kode;)

BRING er kjempe gode på ehandel og har mye webinars o.l. Hold deg oppdatert;)
 

Jolly

Medlem
Ser du jobber hos Trollweb, har vært i kontakt med dere om nettsiden:)

Syntes dette er veldig vanskelig, Er magento en ferdig nettbutikk så man kun trenger å kjøpe det som man måtte trenge ?
Er det slik at jeg kan sette det opp selv uten formye kunnskap? (som f.eks shopyfi, mystore )

Hvordan lager du siden slik at den er seo, er det bare å skrive gode beskrivelser eller er det noe avanserte greier ?

Hvordan er magento i.f.t bannerer, kampanjer og rabattkoder?
Er det enkelt å administrere en magento netbutikk ?

har et lite inntrykk av at magento er veldig tungt, går veldig sakte.. er dette riktig ?

Hva vil det koste om du skal få laget nettbutikk hos dere, som f.eks session ?
 

YngveB

Medlem
Stemme det, jobber i Trollweb. Henger mest her for å se hva folk tenker om netthandel samt bidra når jeg evt kan. Ikke så mye jeg får tid til dessverre.
Magento er jo et komplett netthandelssystem. Du har selvfølgelig også mulighet for å utbedre standard funksjonalitet i Community edition med moduler. Her anbefaler jeg dere å ikke overdrive og holde dere til profesjonelle og seriøse aktører. Det finnes dessverre her som ellers på internett forskjellig kvalitet og seriøsitet på produktene.
SEO er vel ikke akkurat noe en side her. Men noe den har. Beste og enkleste tips er å skrive bra produkt tekster, gode linker, osv osv. Det finnes tusenvis av artikler rundt dette emnet og jeg er ingen ekspert her. Du vil ha alle verktøy for å gjøre dette så godt så mulig i Magento plattformen.
Bannere, kampanjer og rabattkoder. Bannere er noe du kan selvfølgelig legge på hvor du vil mest sannsynlig frontpage samt muligens kategorisidene? Produktsidene har også støtte for html. Du kan feks legge inn iframes eller hva en måtte ønske.
Administrasjonen skal være "relativt" enkel. Det vil nok være opp til den enkelte å si sin mening her. Men du behandler bilagene trekker pengene oppretter faktura pakkseddel osv. Vil nok som i alle system være en tilvenning.
Magento er sett ift enklere plattformer relativt tung. Den har mye funksjonalitet og det kreves litt kunnskap om serverdrift og optimalisering før du bør tenke på å hoste en av disse selv. Vi i Trollweb er heldige og har et fantastisk drift team og anlegg her som vi drifter alle våre kunder på. Mange av oss har tidligere jobbet med/driftet store butikksystem med kunder som elkjøp,lefdal,expert,hifiklubben,soundgarden osv. Magento kan tilpasses kunden utrolig bra , med tanke på trafikk , hastighet o.l Alt etter hva du ønsker/trenger og vil måtte behøve. Det er selvfølgelig også et pris spørsmål en må ta med i betraktning her.
Ang feks session så har de brukt endel ressurser over lang tid for å få det produktet de har idag. Session har flere dyktige personer som jobber utrolig bra med siden deres , noe de har fått igjen for. Jeg ønsker ikke å gå ut med noen tall( Vi gir dessverre ikke ut informasjon angående våre kunder med mindre kunden selv ønsker det). Pris estimater o.l vil nok variere utrolig fra kunde til kunde mtp funksjonalitet og behovene en har. Anbefaler deg i alle tilfeller å lage en spec for hva du trenger/ønsker/kunne ha ønsket/kommer til å ønske.

Lykke til!
 

Jolly

Medlem
Takk for svar.
Seo har jeg lest endel om, var en stor tråd her på WF som var veldig detaljert og til hjelp.
Jeg kommer ikke til å hoste serveren selv. Kommer til å bruke noen andre.

Når det gjelder pris så forstår jeg at det komme helt an på hva jeg vil ha og hvilke funksjoner jeg trenger.


Hoster Trollweb om siden ikke er laget av dere ?
Hva vil de faste utgiftene være? (tenker på hva som er normalt for en nettside)
server, betalingssystem kommer noe mer som jeg må tenke på ?

beklager spm. om session, forstår selvfølgelig at dere ikke går ut med det. jeg skrev vel egentlig først "hva vil en side koste" men, det vil vær et vanskelig spm da det ikke sier noe om sidens innhold..

Det er litt vanskelig å lage en liste med spec.
Jeg har jo sett på andre sider og gjort mine tanker men, det blir kun det kunden ser.
tenker meg at det er mye som burde være med som jeg ikke kan se, mener funksjoner for administrering ect...

kan siden lages etter det utseendet jeg ønseker eller, er det funksjoner som må være der og på en bestemt plass?

vet du om komplett.no eller nelly magento?
 

YngveB

Medlem
Sendte deg en PM med litt info.

Angående komplett og Nelly(Cdon group) vil jeg si disse er super flinke aktører i netthandelen så de har nok vært innom å snust på de fleste løsningene og gjør dette til stadighet ift hvilke muligheter de har, og hvilken kost de ender på.

Alle system har vel sine begrensninger og muligheter. Vi arbeider stort sett utifra standard Magento løsninger og ønsker så godt vi kan å ha standardiserte løsninger hos våre kunder. Dette utifra at oppgraderinger og alt vedlikehold vil i fremtiden være styrt utifra dette.
Vil anbefale deg å lese litt på disse artiklene vi har laget for våre samarbeidspartnere og kunder.

Har forøvrig en magento demobutikk du kan få ta en titt på. Send meg en pm om du ønsker tilgang.

Over and out!
 

William

Medlem
jag handlar väldigt mye kläder på nett. Något som jag ofta saknar är bra filtreringsfunktioner, till exempel:
  • Färg
  • Storlek
  • Märke

og även att kunna sortera på
  • Billigast först
  • Rea
  • Nyheter

Listan kan göras lång :)
 

AnneB

Medlem
Jeg har hatt Magento nettbutikk i 3 år og har både positive og negative erfaringer med det. Mulighetene er mange, men uten kunnskap om koding kan det fort bli kostbart å utvide pakken. Jeg har i perioder følt meg ganske hjelpeløs når ting ikke har fungert. En del innebygde funksjoner er også enkle å bruke selv om du ikke kan koding, men jo mer du kan om koding jo mer tror jeg du vil få glede av butikken.

Adminpanelet er greit å forholde seg til, men en del er ganske tungvingt å administrere. Mye tar lengre tid enn jeg er vant til fra andre nettbutikkløsninger.
Frontend - selve nettbutikken er derimot veldig bra, og kundenes opplevelse av butikken er stort sett positive.

Det er store prisforskjeller hos Magento tilbyderne, så jeg anbefaler deg å ta en sammenligning på hva du får mot hva du må betale hos de forskjellige leverandørene.

Ellers er jeg enig i det YNGVEB skriver i sitt første innlegg vedr. Trippletex integrasjon (som fungerer helt optimalt).

Den beste og mest effektive markedsføringen er E-postmarkedsføring. Jeg bruker selv Mailchimp som fungerer bra. Ellers er det viktig å være på Facebook og evnt. blogge eller sponse riktige bloggere. Bruk google for alt det er verdt, både når du skriver (SEO), adwords og analytics.

Hvis du vil kontakte meg på PM er du velkommen til det...
 
Topp