Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mpay; utbetalinger og mva?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det kan være du slipper dette om du starter i Januar, men det kan bli trøbbel om de begynner og sjekker opp inntekten din (dersom du har hatt mye og virksomheten ikke kan regnes som hobby lengre)

Jeg oppretter ikke nytt for å lure unna moms, jeg oppretter nytt for å få eget firma. Så langt har jeg eid firmaet mitt med en annen person, som i den siste tiden har vært ubrukelig for meg. Og siden vi hadde et DA var den eneste løsningen å opprette et ENK : )
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Eventuelt ta moms hos alle. Men det blir urettferdig igjen, for folk fra canada skal ikke betale moms til norge.

Det er også ulovlig ;) Du har ikke lov å fakturere mva til utlandet..


Men, norske kjøpere kan jo OGSÅ kjøpe dette. Og da skal jo moms innberegnes. Dvs at de må betale 25% mer enn de utenlandske.

Legg til et felt i bestilligsskjemat hvor kunden må spesifisere land. Om kunden velger Norge bereges mva.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et lite forslag:
La sluttsummen være fast, men gjør som akvario sier - er de fra norge så er dette ink. mva, er de ikke fra norge, så er det ikke medberegnet mva, men med samme pris sitter du igjen med litt mer. Dette gjør jo også at det ikke vil lønne seg for folk å oppgi feil info; for mva-registrerte fra norge vil det da lønne seg å oppgi det korrekt, for ikke-mva-registrerte blir det det samme - og da kan de like gjerne gjøre det korrekt. Hadde derimot sluttsummen blitt lavere for "utenlandske" kunder, så hadde det lønt seg for ikke-mva-registrerte kunder å oppgi feil land, hvis prisen var forskjellig for norske og utenlandske kunder :/ Dvs - fast sluttsum vil sannsynligvis gi mer korrekt info fra kunder, og litt mer penger i lomma på deg :)
 
Topp