Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mPayX - får bare error?

TorsteinO

Art Director & grunder
hm, noen andre her som bruker mpayx enda? Altså den nye voksen-utgaven av mpay?

Har lasta opp pakka jeg fikk med eksempelfiler, lagt inn korrekt klient-id, og prøver å logge inn, men neida. Kommer bare til error-sida gang etter gang. Etter alt jeg kan forstå av å titte i scriptet, så skal det være latterlig enkelt å få dette opp og gå, men noe galt er det nødt til å være et eller annet sted.

Med mpayX så må de visst legge inn ip'en til serveren også, men det har de fått og jeg har fått bekreftelse på at de har lagt den inn, så det skulle ikke være det som er problemet.

Jeg har sendt en mail til dem og spurt om det er noe annet jeg må endre i scriptet, men etter å ha mast i over to uker for å få dem til å lagt meg inn som kunde og sende meg klient-id, så venter jeg ikke akkurat kjapt svar fra dem på dette heller... Virker ikke som de er så jævelig keen på å tjene penger spør du meg, eller kanskje de tjener så mye allerede at de ikke gidder å følge opp nye kunder.

Eksempelet kan ses på juiced.no/mpayx

Her er filene - du får det nok ikke til å funke hos deg selv, siden infogate må legge inn ip'en til serveren din hos seg, og man må ha et gyldig kundenr, men om det er noen som klarer å se noen helt klare og tydelige feil der, så hadde det vært knall!
 

clinton4

Medlem
Hver gang jeg har hatt problemer med infogate, så har det vært p.g.a endringer i ip adresser på min server. Er du sikker på at du har registrert riktige ip adresser hos infogate? Har du endret eller flyttet server i det siste?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, fikk endelig svar med klient-id og sånt i går, og sendte inn ip'en i dag etter å ha pinga juiced, og har fått svar med at de har lagt den inn, så de burde ihvertfall ha riktig ip, men det kan jo hende de har surra med et eller annet, skulle ikke forundre meg :/

Mistenker veldig sterkt at det må være noe sånt som er feilen, kanskje det er noe som ikke er oppdatert hos dem eller noe sånt. Scriptet ligger også her Your average computer addict , hos han som har laget det for mpay, og der funker det fint.
 

clinton4

Medlem
Hvis du får din ip adresse i retur fra infogate når du prøver å sende noen til dem, så er det ip adressene som er problemet. Jeg har direktenummeret til Martin hvis du vil ha det, det er han som styrer med det tekniske der borte. Kan sende det via PM hvis du trenger det.
 

Knut

Medlem
Det er ikke samme scriptet som ligger på Infogate sine sider, om de ikke har lagt det opp de siste dagene.
Hos meg fungerer det fint med null problemer. Fikk sendt scriptet på mail fra Martin etter å ha prøvd det som låg på sidene deres.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Clinton; har det, han er bare ikke så flink til i å svare... Men godt tips, jeg skal prøve å se om jeg kan finne ut hva jeg får tilbake, står vel kanskje hvis jeg titter på kildekoden i error-sida..?

knut: Fikk akkurat pm'en din, skal teste med det! Fikk dette også i mailen fra martin, men noe rart må det jo være, skal ihvertfall prøve med det du sendte :)

De kommer visst også til å være strenge med å stenge kontoer framover hvis man bruker vanlig mpay på sider som burde ha brukt mpayX :/
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Ja, men bruker du riktig Client ID? Jeg bomma litt der engang da de hadde lagt om systemet, jeg brukte ikke 5 siffer i ID.

Hva slags error får du?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, da var problemet delvis løst!

Selve hovedproblemet viste seg å være at dreamhost ikke støtter file_get_contents, som mpayx benytter seg av, i motsetning til de gamle scriptene. Dette går imidlertid an å løse ved å bruke curl istedet. Ikke spør meg hvordan det funker osv, jeg aner ikke :)

Imidlertid viser det seg også å være noe av det du tenkte på, clinton - jeg skjønner ikke helt hvorfor, men det var feil ip jeg fikk opp når jeg pinga juiced, så nå har jeg sendt inn en korreksjon til dem, og forhåpentligvis er ting oppe og går igjen i morgen!

PS: hvis dere ser at det har kommet en ny fyr i forumet her, vidarlo, så var det han som løste dette på ca 2 minutter, og det er faktisk ikke en overdrivelse. Anbefaler han sterkt til ... ja, alt du måtte slite med av php og den slags, han har løst alt jeg har spurt han om hittil veldig kjapt og greit ihvertfall :)

Nei, han er ikke like billig som en inder, for de som foretrekker å outsource ned dit, men til gjengjeld snakker han norsk, er veldig samarbeidsvillig, og lett å få tak i for å ordne småting kjapt :)
 

clinton4

Medlem
Du bør være ops på en ting når du ikke benytter deg av en dedikert server. Hoster som dreamhost bytter og flytter ofte på ip adresser, noe som vil resultere i mye trøbbel for deg og infogate. Hvis jeg var deg, ville jeg ha bedt dreamhost om å tildele deg en dedikert ip. Jeg har selv vært med på at hoster endrer på ip adresser uten å gi beskjed, noe som har resultert i tap av tusenvis av kroner.
 

clinton4

Medlem
Vet ikke om noe ferdigløsning, men her er hva jeg ville ha gjort. Lag et php script som sjekker om $_SERVER['SERVER_ADDR']; = din nåverende ip. Hvis den ikke er det, sendes det en mail til din epost. Legg dette scriptet inn i cron slik at det kjøres hvert 5 minutt. Da vil du få en epost hvis ip adressen endres.
 

clinton4

Medlem
Kjedet med litt, så jeg snekkra sammen et script til deg. Kjør dette hvert 5 min via cron.

PHP:
<?

if($_SERVER['SERVER_ADDR'] != '00.00.00.00'){

	$to      = "til@epost.no"; 
	$from	 = "fra@epost.no";
	$subject = "IP adressen er blitt endret"; 
	$message = "IP adressen er blitt endret, den nye ip adressen er " . $_SERVER['SERVER_ADDR']; 
	$headers = "From: $from" . "\r\n" . 
    "Reply-To: $from" . "\r\n" . 
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); 
	
	mail($to, $subject, $message, $headers); 

}

?>
 

clinton4

Medlem
Du må selvfølgelig butte ut 00.00.00.00 med din nåverende ip og endre til@epost.no og fra@epost.no til dine egne. Du kan jo også endre teksten på eposten som skal sendes til f.eks

Hei,

Vi har nettopp fått en ny IP adresse og ønsker derfor at dere legger til ip adressen $nyip til vår clientid XXXX

Mvh
Ola Norman

Og så bare sende denne eposten direkte til infogate support. Så blir hele prossessen 100% automatisk ;)
 
Sist redigert:
Topp