Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mPayX - får bare error?

clinton4

Medlem
Ja, du seier noe der. Kunne ha blitt en del eposter da :)

Du kan jo alltids sette opp en database med et felt som har verdien 0, får så å oppdatere denne til 1 når if'en kjøres. Så legger du bare til en spørring for å sjekke om verdien i feltet er 0 eller 1 og setter opp if'en til å kun kjøres dersom feltet = 0
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Kjedet med litt, så jeg snekkra sammen et script til deg. Kjør dette hvert 5 min via cron.

PHP:
<?

if($_SERVER['SERVER_ADDR'] != '00.00.00.00'){

	$to      = "til@epost.no"; 
	$from	 = "fra@epost.no";
	$subject = "IP adressen er blitt endret"; 
	$message = "IP adressen er blitt endret, den nye ip adressen er " . $_SERVER['SERVER_ADDR']; 
	$headers = "From: $from" . "\r\n" . 
    "Reply-To: $from" . "\r\n" . 
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); 
	
	mail($to, $subject, $message, $headers); 

}

?>

Eller enda enklere(uten database).. (Kjeda meg også)
Opprett filen epost_ikke_sendt.php i undermappen skrivbar_mappe/
Sørg for at mappen er chmod777

Når scriptet kjøres vil filen renames, neste gang vil ikke scriptet kjøre da kriteriene til if'en ikke er tilstede.
PHP:
<?

// Scriptet er ikke testet !! 

if($_SERVER['SERVER_ADDR'] != '00.00.00.00' || file_exists('skrivbar_mappe/epost_sendt.php'){

	$to      = "til@epost.no"; 
	$from	 = "fra@epost.no";
	$subject = "IP adressen er blitt endret"; 
	$message = "IP adressen er blitt endret, den nye ip adressen er " . $_SERVER['SERVER_ADDR']; 
	$headers = "From: $from" . "\r\n" . 
    "Reply-To: $from" . "\r\n" . 
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); 
	
	mail($to, $subject, $message, $headers); 
	copy("skrivbar_mappe/epost_ikke_sendt.php","skrivbar_mappe/epost_sendt.php");


}

?>
 

Gomlers

Member
Sorry at jeg hiver meg innpå så seint i diskusjonen, men HVEM leverer mpayx? mpayx.no/.com gir bare en tekststreng.

mpay.no rauter om noe bilist-greier, og mpay.com viser ingenting om mapayx.

Hva er forskjellen på mpay/mpayx, og er det dyrt å sette igang? Hva er provisjonen?

Takker for svar :D
 

clinton4

Medlem
mpay er en betalingstjeneste for normal innhold.
mpayx er en betalingstjeneste for erotisk innhold. (tjenester som i følge norsk lov skal ha 18 års grense)
 

Gomlers

Member
Men hvorfor er ikke sidene oppdaterte siden 2004?
Er det dårlig business for dem om dagen: Betaler de virkelig ut det en innholdleverandør har tjent inn?
 

clinton4

Medlem
Jeg har vært kunde/partner der siden 2004 og har aldri hatt noen problemer med dem. De holder foresten på å lansere et nytt og bedre system, blir spennende å se hvordan det blir. (Hvis det kommer før jeg har pensjonert meg da)
 

Knut

Medlem
Men hvorfor er ikke sidene oppdaterte siden 2004?
Er det dårlig business for dem om dagen: Betaler de virkelig ut det en innholdleverandør har tjent inn?

Har samarbeidet med Infogate siden 2002 på flere måter og har aldri hatt store problemer med dem. Tror jeg var en av de aller første som hadde mPay. :)
Ett par ganger har betalingen vært noen dager for seint ute, men ikke noen andre store ting.
Det eneste jeg har å klage på nå er at de aldri greier å få til de nye kundesidene sine. Ikke at det er så påkrevd, men jeg har hørt den leksa ett par år nå.
 
Topp