Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mPAYX og ASP

Santo

Active Member
Heisann,

Er det noen som har et fungerende ASCP-script for å debitere en mPAYX-kode?

Mine tidligere script for den ordinære mPay-varianten fungerer ikke, og Infogate har heller ikke noe oppdatert eksempel på sine sider.

Dersom ingen har et ASP-eksempel, kan muligens et PHP-eksempel også hjelpe meg litt på vei.
 

Santo

Active Member
Jeg bygget opp et eget debiteringsscript, så da trenger jeg ikke hjelp lenger...
 

picxx

Well-Known Member
Får du ikke script av din forhandler da?
 

Santo

Active Member
Får du ikke script av din forhandler da?

Med forhandler mener du Infogate? Isåfall hadde de ikke noe fungerende scripteksempel til den nye mPayX, ihvertfall ikke på deres kundesider.

Da de gikk over til den nye mPayX-løsningen kom det pr. e-post bare en enkel beskrivelse på hvordan man skulle debitere koder, men ikke noe fungerende kode-eksempel.

Men jeg fikk det som tidligere nevnt til selv, og den nye debiteringsløsningen ser faktisk teknisk sett ut til å være enklere enn før også, og det er jo positivt :)
 

picxx

Well-Known Member
Teknisk sett er det jo et takras om de ikke tilbyr et fungerende script for å motta betalinger....
 

Santo

Active Member
Teknisk sett er det jo et takras om de ikke tilbyr et fungerende script for å motta betalinger....

Joa, hadde absolutt vært greit med noen fungerende test-script, både til PHP (som de fleste sikkert benytter) og ASP, men det var ikke så mye kode som skulle til...

Det er jo egentlig bare en enkel http-request hvor man overfører kode, sum og clientid, og hvor man igjen får en respons tilbake som inneholder OK eller ERROR, samt evt. feilmelding og evt. restsaldo.

mPay-systemet er forøvrig egentlig veldig enkelt og kjekt, men det er dumt at teleoperatørene sluker såpass mye av inntjenings-kaka som de gjør :(
 

Santo

Active Member
Jeg kommer nok en gang tilbake til denne saken, for jeg har et lite problem med debiteringsløsningen min. Egentlig fungerer alt tilfredsstillende, men dersom jeg skal vise frem ERROR-meldingen som kommer frem ved en mislykket innlogging, så ser det ut som om HTTP-requesten plukker opp noe mer tekst fra et eller annet sted enn hva den egentlig skal...

Feilmeldingen skulle sett slik ut:

ERROR
mPay code not found: FFFFFFFF


Men istedet blir den blir seende slik ut:

ERROR
mPay code not found: FFFFFFFF <form name="form1" method="post" action="debitx.aspx?clientid=XX
(clientid er byttet ut med XX her)

Ved en vellykket innlogging kommer dette frem:

OK
3
(3-tallet er gjenstående saldo på koden jeg benyttet)

Altså uten den røde "ekstra-teksten" som kommer frem ved en mislykket innlogging, og HTTP-requesten som utføres er jo den samme i begge tilfeller, så jeg kan ikke skjønne at det er metoden min som det er noe feil med. Kan det være en bug i selve mPay-systemet mon tro?

Her er den delen av scriptet som utfører selve HTTP-requesten:

Url = "http://www.infogate.no/mpayplus/debitx.aspx?"
QueryString = "clientid=" & ClientID & "&mpaycode=" & code & "&amount=" & amount

Set objHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
objHTTP.open "GET", Url & QueryString, false
objHTTP.send
Account = objHTTP.responseText
Set objHTTP= Nothing


Feilmeldingen og OK-teksten presentert lenger opp i innlegget er en utskrivning av Account-variabelen fra koden ovenfor.

Det hele kan testes live her: mPayX-test
(Fyll ut kodefeltet med en tullekode, åtte tegn, f.eks. FDRFDRSD)

Sikkert litt krøklete forklart dette, men uansett på forhånd takk for alle tips og kommentarer i saken :)
 

Knut

Medlem
Maila med Martin om dette? Tror de har ASP script for mpayx også. ellers så får du sikkert hjelp og svar der.
 

Santo

Active Member
Maila med Martin om dette? Tror de har ASP script for mpayx også. ellers så får du sikkert hjelp og svar der.

Sendte en e-post for noen dager siden, og påminnelse tidligere i dag, men de er ikke alltid like raske på labben når det gjelder å svare på e-post ;)
 

Knut

Medlem
Fått raske svar i det siste når jeg sender til Martin@ osv..

Elelrs går det jo an å ringe dem
 

Santo

Active Member
Jeg kommer nok en gang tilbake til denne saken, for jeg har et lite problem med debiteringsløsningen min. Egentlig fungerer alt tilfredsstillende, men dersom jeg skal vise frem ERROR-meldingen som kommer frem ved en mislykket innlogging, så ser det ut som om HTTP-requesten plukker opp noe mer tekst fra et eller annet sted enn hva den egentlig skal...

Feilmeldingen skulle sett slik ut:

ERROR
mPay code not found: FFFFFFFF


Men istedet blir den blir seende slik ut:

ERROR
mPay code not found: FFFFFFFF <form name="form1" method="post" action="debitx.aspx?clientid=XX
(clientid er byttet ut med XX her)

Ved en vellykket innlogging kommer dette frem:

OK
3
(3-tallet er gjenstående saldo på koden jeg benyttet)

Altså uten den røde "ekstra-teksten" som kommer frem ved en mislykket innlogging, og HTTP-requesten som utføres er jo den samme i begge tilfeller, så jeg kan ikke skjønne at det er metoden min som det er noe feil med. Kan det være en bug i selve mPay-systemet mon tro?

Her er den delen av scriptet som utfører selve HTTP-requesten:

Url = "http://www.infogate.no/mpayplus/debitx.aspx?"
QueryString = "clientid=" & ClientID & "&mpaycode=" & code & "&amount=" & amount

Set objHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
objHTTP.open "GET", Url & QueryString, false
objHTTP.send
Account = objHTTP.responseText
Set objHTTP= Nothing


Feilmeldingen og OK-teksten presentert lenger opp i innlegget er en utskrivning av Account-variabelen fra koden ovenfor.

Det hele kan testes live her: mPayX-test
(Fyll ut kodefeltet med en tullekode, åtte tegn, f.eks. FDRFDRSD)

Sikkert litt krøklete forklart dette, men uansett på forhånd takk for alle tips og kommentarer i saken :)

Jeg har forsket enda litt mer, og problemet ser ut til å være "så enkelt" at min HTTP-GET-request tar med seg alt av HTML på debiteringssiden, og ikke bare den meldingen som er synlig gjennom browseren.

Her er debiteringssiden, og som dere ser er den synlige meldingen som kommer opp der denne:

ERROR
Missing/invalid query parameter or value


Men min HTTP-request tar med seg hele HTML-koden til siden, som altså ser slik ut:

ERROR<br>Missing/invalid query parameter or value

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head><title>
Untitled Page
</title></head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="debitx.aspx" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUJNzgzNDMwNTMzZGSrfnh8bfIyRyt9o8y2xqYLDZKmjA==" />
</div>

<div>

</div>
</form>
</body>
</html>


Hmmm... Noen ideer om hvordan jeg skal klare å hente ut kun den meldingen som er synlig gjennom browseren? :confused:
 
Sist redigert:
Topp