Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mulig svindel? Greenwod Management GWM

Status
Stengt for ytterligere svar.

Mortenxx

Medlem
Jeg har diverse annonser om "Investments in Brazil" som popper opp i nettleseren min på diverse sider. Jeg gjenkjenner deler av konseptet fra lignende ting jeg sjekket i 2010/2011, som "sannsynlig svindel".

Kort beskrivelse:
Annonsene lover 8-12 prosent årlig avkastning på investering i Eucalyptus-plantasjer i Brasil. Konseptet er tilsynelatende et nettverks- eller affiliate-prosjekt, altså hvor "investorer" i en business opportunity selv skaffer "kunder". Den som popper opp hos meg har nummer 1121.

Investeringene som tilbys er fra €10.000, altså "investerings-pakker" med faste beløp.

Selskapet bak konseptet er Greenwood Management i Danmark, et selskap med virtuelt kontor og 0 ansatte. Det har tidligere hatt kontorer i Irland og UK, som nå tilsynelatende er nedlagt.

Prisene på investeringer har steget fra litt over €3.000 for et par år siden til €10.000 nå, stort sett for samme type investering.

Formål med tråden:
Jeg trenger en midlertidig "arbeidsplass" hvis jeg skal sjekke detaljer, ut over det jeg allerede har sjekket. En forumtråd vil også tiltrekke kommentarer fra andre som har vært borte i annonsene eller kjenner konseptet på andre måter.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Hvorfor jeg flagger Greenwood Management som "mulig svindel" er fordi jeg gjenkjenner taktikken og salgsmetodene fra andre svindler her. Utsagn som disse er gamle kjenninger:
* "Watch your money grow"
* "Money grows on trees"

Blant prosjektene de tilbyr er investering i vingårder i Frankrike, juletre-farm, andre skogprosjekter, investeringer i Brasil. Jeg skal prøve å plukke ut en liste underveis over de ulike investerings-prosjektene de tilbyr.

Hvorfor dette er ideelt som svindel?
Det tar fra 2 til 8 år før folk begynner å savne pengene sine og ønsker å ta dem ut som cash, det vil si at man kan holde på i flere år før svindelen blir oppdaget.

Skogprosjekter kan også kombineres med andre former for investerings-svindel "helt gratis", f.eks. investering i Carbon Offsets (klimagass-kvoter). Den samme farmen i Brasil kan brukes i en haug av ulike svindel-prosjekter i ulike land, siden folk vanskelig kan sjekke om de samme trærne er solgt til mange flere investorer.

Før man velger å svi av €10.000 bør man sjekke hvor egnet investeringen er i en svindel, og denne investeringen scorer topp poeng i egnethet.

Salgsargument på landings-siden:
Why does forestry investment perform so well?

Trees do not pay attention to market sentiment
Trees physically grow increasing in size and value
Timber is a finite resource and global commodity
There is a multitude of end user markets that rely on timber
Timber does not have to be harvested if the market prices are down
A wide range of available direct forestry investments for smaller investors into large scale projects starting at under €10,000.

*Please note that the above mentioned yield rates are based on past performance. Please be aware that the value of investments can not only rise but fall.

Greenwood Management is a Forestry Management Company with plantations in North and South America. About Us.

While every effort has been made to verify the accuracy of the information on our website we recommend that clients seek independent advice before involvement.

Kjapt overblikk over "Greenwood"-selskaper i det danske foretaksregisteret:
GREENWOOD & CO. A/S i likvidation (opløst) A/S 216183 oppløst 1997
* GREENWOOD ASSET MANAGERS ApS Cvr-nr: 29818738 Startdato: 27.02.2009
GREENWOOD COMPANY A/S Cvr-nr: 25961919 Startdato: 15.03.2001
GREENWOOD CONSULTING ApS under tvangsopløsning (opløst) Cvr-nr: 20857005 Ophørsdato: 28.05.2009
GREENWOOD ENGINEERING A/S Cvr-nr: 16503592 Startdato: 15.10.1992
GREENWOOD HOLDING ApS Cvr-nr: 20770449 Startdato: 15.11.1997
* GREENWOOD MANAGEMENT ApS Cvr-nr: 31629373 Startdato: 19.08.2008

Jeg sjekket også detaljer på Greenwood Management, og de har tilsynelatende et virtuelt kontor og 0 ansatte i Danmark.

Det lønner seg sjelden å hekte seg altfor mye opp i detaljer hvis man skal sjekke noe, så jeg har kun brukt 30-40 minutter på det jeg har sjekket til nå.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Jeg kan si nesten garantert at dette er svindel, men foreløpig drukner søkeresultatene i altfor mange treff.

Firmaet (hovedkontoret) i Danmark har 0 ansatte, og bruker et virtuelt kontor hos agent eller regnskapsfører som har bistått med å registrere firmaet. Avdelinger i Irland og UK har vært hovedavdelinger tidligere (hovedmarked), men disse kontorene har blitt nedlagt / stengt. Firma i UK er fortsatt registrert, men her drukner søketreff i Companies House i haugetalls av Greenwood-firmaer.

Greenwood Management sendte ut nyhetsbrev til investorer i perioden august 2010 til april 2011 fra greenwood-bdfi.com. Folk som ønsker å sjekke selv kan prøve google-teknikk:
pdf site:greenwood-bdfi.com eller bare site:greenwood-bdfi.com

De tilbyr investeringer i alt fra plantasjer til gull, olje og alt annet som er vanskelig å sjekke.

INVESTERINGER I "UNITS"
Ekte investeringer foregår svært sjelden på denne måten, altså hvor investorer tilbys "units" i et prosjekt som f.eks. "1 unit = 0,15 hektar eucalyptus-plantasje". Det ville vært omtrent håpløst for en plantasje-eier å holde styr på hvem som eier hva når de skal hogge trærne, og distribuere dem videre i et marked.

Samme metode har blitt brukt i lignende svindler de siste 10 årene eller noe sånt.
* Crambe-frø (Bio OIL, Renewable energy)
* Skog-plantinger (eucalyptus, acasie, Paulownia, juletre-farmer og Gud vet hva)
* Carbon Credit investeringer

Jeg gjenkjenner markedsføringsteknikken som er brukt her med andre ting jeg sjekket i 2010 og 2011, selv om prosjektene er litt annerledes.


Morten
 
Greenwood Management

Hei Morten,

Jeg kom over innlegget ditt, og jeg jobber for Greenwood, er jeg også glad for å kjøre gjennom de punktene du har steget for en balansert diskusjon som jeg kan se det er mye forvirring her. Hvis du trenger å spørre meg spørsmål senere da selvfølgelig vil jeg dekke disse i flere innlegg, alternativt hvis du vil at jeg skal gi deg ytterligere informasjon jeg kan peke deg i riktig retning.

Jeg har begynt med å dekke hvert punkt du har tatt opp i innleggene dine og svarte disse nedenfor.



Jeg har flere annonser om "Investeringer i Brasil" som dukker opp i nettleseren min på flere sider. Jeg kjenner igjen deler av begrepet lignende ting jeg sjekket i 2010/2011, som «sannsynlig svindel."

Kort beskrivelse:
Annonsene lover 12,8 prosent årlig avkastning på investeringen i Eucalyptus plantasjer i Brasil.

Annonsene projisere potensielle avkastning på mellom 8% -12% dette er basert på tall og uavhengig vurdering av de faktiske prosjekter fra erfarne bransjeeksperter. En rekke tredjeparts kilder er tilgjengelig om dette, mens andre betydelige industrien kilder har bekreftet returnerer fra eukalyptus kan overstige 20% per år. Historisk avkastning fra skogbruket har oppnådd rundt 14% per år.

Investeringene som tilbys er fra kr 10.000, dvs. "investering pakker" med et fast beløp.

Selskapet bak konseptet er Greenwood Management i Danmark, et selskap med virtuelle kontorer og 0 ansatte. Det har hatt kontorer i Irland og Storbritannia, som nå ser ut til å bli stengt ned.

Vi har aldri eid eller operert fra Storbritannia eller fra Irland, er dette spekulasjoner begynte på en annen diskusjonsforumet. Selskapet ble etablert ved hjelp av en dansk struktur for å kunne dra nytte av skatt og doble skatteavtaler Danmark holder med Brasil og andre jurisdiksjoner. Danmark tilbyr også selskapet til fordel for selskapet ikke blir skattlagt på land eiendelene det holder i Brasil i motsetning til enkelte andre jurisdiksjoner.

Angående våre kontorer alle disse er bemannet, og detaljene er på våre nettsider, så du bør være i stand til å forske på dette fullt ut.[/B]

Prisene på investeringer har økt fra i overkant av € 3.000 for et par år siden til € 10.000 nå, mest for samme type investeringer.

Dette er ikke samme type tilbud, gjorde i annonsene tilbyr sammenlignbare priser selv å standardisere i annonsene det nå heter "for under 10 000 euro" i motsetning til å starte fra "3000".


Hvorfor jeg flagge Greenwood Management som "mulig svindel" er fordi jeg kjenner de taktikk og metoder fra andre selgere svindel her. Uttalelser som dette er gamle bekjente:
* "Watch your money vokse"
* "Money Vokser ons trær"

Dessverre å spekulere den verste Greenwood rent på grunn av en reklame valg av setningen er lik den som brukes tidligere av et annet selskap for markedsføring er egentlig ikke vår feil.

Vi har avtale i tømmer og skogbruk prosjekter, selvfølgelig disse annonsene som bruker kjente tømmer / penger relaterte setninger vil bli brukt som standard i reklame.


Blant de prosjektene de tilbyr er investering i vingårder i Frankrike, juletre farm, andre skogprosjekter, investeringer i Brasil. Jeg skal prøve å plukke ut en liste underveis av de ulike investeringsprosjekter de tilbyr.

Vi tilbyr følgende,

Vi kan bistå investorer som ønsker å kjøpe vingård eiendommer i Frankrike som vi har kvalifiserte medarbeidere som har spesialisert seg denne typen eiendom kjøpet basert i Frankrike, er dette alt vi gjør.

Vi gjør imidlertid tilby en rekke skogprosjekter disse er

Juletreet er i Canada, eukalyptus, akasie, mahogni, guanandi i Brasil.



Skogprosjekter kan også kombineres med andre former for investeringer svindel "gratis", for eksempel.investering i klimakvoter (klimagassutslipp kvoter). Det samme gård i Brasil kan brukes i en haug av ulike falske prosjekter i ulike land, siden folk er vanskelig å kontrollere om de samme trærne er solgt til mange flere investorer.

Dette er rent spekulasjon vi ikke bruker prosjektet nettstedene til andre formål, har vi blitt tilbudt karbonkreditter oss selv og forkastet dem, [sammen med de tilhørende kostnadene].

Vi tilbyr kun noen av våre prosjekter til tredjepart for å øke kapitaltilførsel. Dette vil til slutt senke kostnadene våre, trekke nye sluttbrukere nærmere vårt prosjekt og gi oss bedre marked innflytelse.Selvfølgelig tilbyr alternativer som karbonkreditter ikke ville falle i tråd med våre langsiktige operasjonelle mål.




Før du bestemmer deg for å brenne € 10.000 bør sjekke hensiktsmessigheten av investeringen er en svindel, og denne investeringen vil score topp poeng i fitness.

Rask oversikt over "det grønne tre" selskaper i de danske Bedrifter:
Sitat:
GREENWOOD & CO A / S i likvidation (oppløst) A / S 216183 oppløst i 1997 Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
* GREENWOOD ASSET MANAGERS ApS CVR nr: 29818738 Startdato: 27.02.2009 Dette er et selskap som blir lisensiert å handle aksjer i en skog fond. Den største operatørselskap vil være Greenwood Ledelse ApS og datterselskapet operatørselskap Greenwood Agropecuria Ltda i Brasil.
GREENWOOD COMPANY A / S CVR nr: 25961919 Startdato: 15/03/2001
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Consulting ApS henhold tvangsopløsning (oppløst) CVR-nr: 20857005 Ophørsdato: 28.05.2009
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Engineering A / S CVR nr: 16503592 Startdato: 15/10/1992
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Holding ApS CVR nr: 20770449 Startdato: 15/11/1997
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
* GREENWOOD MANAGEMENT ApS CVR nr: 31629373 Startdato: 19/08/2008 Dette er selvfølgelig Greenwood Management

Jeg sjekket detaljene på Greenwood Management, og de tilsynelatende har et virtuelt kontor og 0 ansatte i Danmark.

Vi har et registrert kontor og regnskapsførere som jobber for oss på adressen [Igjen er dette for skatt struktur som ikke er uvanlig] alle våre kontorer ligger på vår hjemmeside og disse er alle bemannet.

Firmaet (hovedkvarter) i Danmark har 0 ansatte, og bruker et virtuelt kontor med en agent eller regnskapsfører som har bistått med å registrere selskapet. Avdelinger i Irland og Storbritannia har vært de viktigste avdelingene ovenfor (hovedmarkedet), men disse kontorene har vært stengt / låst. Selskap i Storbritannia er fortsatt registrert, men druknet søkeresultater i Companies House i Hauge tallet Greenwood bedrifter.

Vi har aldri hatt et registrert selskap i Storbritannia og aldri registrert et selskap i Storbritannia eller vært basert i Irland, selv om vi hadde en agent som var ute for å åpne et kontor i Irland. Alle våre kontorer er på vår webside vennligst sjekk.


Greenwood ledelse sendte ut et nyhetsbrev til investorer i perioden august 2010 til april 2011 fra Greenwood-bdfi.com. Folk som ønsker å sjekke selv prøve google teknologi:
pdf site: Greenwood-bdfi.com eller bare site: Greenwood-bdfi.com

Dette er et nettsted vi er fortsatt utvikling for et annet prosjekt [veldig lik selvsagt til våre eksisterende prosjekter]. På grunn av nivået av klarhet vi forsøke å gi for hvert prosjekt vi starter en ny mini-nettsted som inneholder all informasjonen på prosjektet progresjon osv, slik som Greenwood Management - Forestry Investment | Invest in Timber | Invest in Trees og dette er atskilt fra de største nettsted www. Greenwood-management.com.

De tilbyr investeringer i alt fra plantasjer i gull, olje og alt annet som er vanskelig å kontrollere.

Vi bare tilbyr jord-og skogbruk direkte vi ikke behandler i eller har behandlet i andre urelaterte markeder som gull olje eller noe annet. Denne uttalelsen Jeg forventer relatert til et punkt når noen postet en kommentar i et annet forum på gullpriser og nevnte at han hadde tenkt å kjøpe gull og kikket inn i våre prosjekter. En plakat på et annet forum da antatt at dette innlegget betydde at vi ble handla gull. Men jeg vet ikke hvorfor du mener vi håndtere i olje kunne du forklare, og da vil jeg gjerne svare?

INVESTERINGER I "enheter"
Realinvesteringer gjøres svært sjelden på denne måten, er at der investorene blir tilbudt "enheter" i et prosjekt for eksempel. "En enhet = 0,15 hektar eukalyptus plantasje." Det ville være nærmest håpløs for en plantasje eier å holde oversikt over hvem som eier hva når du skal klippe trærne, og distribuere dem i et marked.

Den samme metoden har vært brukt i liknende svindel i de siste 10 årene eller noe sånt.
* Crambe frø (Bio OIL, Renewable Energy)
* Er Forest plantings (eukalyptus, acasie, Paulownia, juletre gårder, og Gud vet hva)
* Carbon Credit investering

Denne typen alternativet har vært brukt i ca 20 år i steder som New Zealand med stor suksess og gir direkte tilgang til skog og selv ganske ny i Europa er en etablert måte å håndtere.

Dessverre har det trolig vært tilfeller når andreselskaper har brukt lignende strukturer andre grunner mye av det samme som de fleste andremarkeder imidlertid Greenwood ikke har vært involvert i dette, og for å spekulere i at vi gjør rent på grunn av likheter som du har sett etter er virkeligen betydelig ubegrunnet anklage.

Forhåpentligvis kan dette hjelper rydde opp de ubesvarte spørsmålene du har, men jeg vil gjerne svare på andre spørsmål du har.

Og jeg appologise for min norske
 
Greenwood Management

Hei Morten,

Jeg kom over innlegget ditt, og jeg jobber for Greenwood, er jeg også glad for å kjøre gjennom de punktene du har steget for en balansert diskusjon som jeg kan se det er mye forvirring her. Hvis du trenger å spørre meg spørsmål senere da selvfølgelig vil jeg dekke disse i flere innlegg, alternativt hvis du vil at jeg skal gi deg ytterligere informasjon jeg kan peke deg i riktig retning.

Jeg har begynt med å dekke hvert punkt du har tatt opp i innleggene dine og svarte disse nedenfor.



Jeg har flere annonser om "Investeringer i Brasil" som dukker opp i nettleseren min på flere sider. Jeg kjenner igjen deler av begrepet lignende ting jeg sjekket i 2010/2011, som «sannsynlig svindel."

Kort beskrivelse:
Annonsene lover 12,8 prosent årlig avkastning på investeringen i Eucalyptus plantasjer i Brasil.

Annonsene projisere potensielle avkastning på mellom 8% -12% dette er basert på tall og uavhengig vurdering av de faktiske prosjekter fra erfarne bransjeeksperter. En rekke tredjeparts kilder er tilgjengelig om dette, mens andre betydelige industrien kilder har bekreftet returnerer fra eukalyptus kan overstige 20% per år. Historisk avkastning fra skogbruket har oppnådd rundt 14% per år.

Investeringene som tilbys er fra kr 10.000, dvs. "investering pakker" med et fast beløp.

Selskapet bak konseptet er Greenwood Management i Danmark, et selskap med virtuelle kontorer og 0 ansatte. Det har hatt kontorer i Irland og Storbritannia, som nå ser ut til å bli stengt ned.

Vi har aldri eid eller operert fra Storbritannia eller fra Irland, er dette spekulasjoner begynte på en annen diskusjonsforumet. Selskapet ble etablert ved hjelp av en dansk struktur for å kunne dra nytte av skatt og doble skatteavtaler Danmark holder med Brasil og andre jurisdiksjoner. Danmark tilbyr også selskapet til fordel for selskapet ikke blir skattlagt på land eiendelene det holder i Brasil i motsetning til enkelte andre jurisdiksjoner.

Angående våre kontorer alle disse er bemannet, og detaljene er på våre nettsider, så du bør være i stand til å forske på dette fullt ut.[/B]

Prisene på investeringer har økt fra i overkant av € 3.000 for et par år siden til € 10.000 nå, mest for samme type investeringer.

Dette er ikke samme type tilbud, gjorde i annonsene tilbyr sammenlignbare priser selv å standardisere i annonsene det nå heter "for under 10 000 euro" i motsetning til å starte fra "3000".


Hvorfor jeg flagge Greenwood Management som "mulig svindel" er fordi jeg kjenner de taktikk og metoder fra andre selgere svindel her. Uttalelser som dette er gamle bekjente:
* "Watch your money vokse"
* "Money Vokser ons trær"

Dessverre å spekulere den verste Greenwood rent på grunn av en reklame valg av setningen er lik den som brukes tidligere av et annet selskap for markedsføring er egentlig ikke vår feil.

Vi har avtale i tømmer og skogbruk prosjekter, selvfølgelig disse annonsene som bruker kjente tømmer / penger relaterte setninger vil bli brukt som standard i reklame.


Blant de prosjektene de tilbyr er investering i vingårder i Frankrike, juletre farm, andre skogprosjekter, investeringer i Brasil. Jeg skal prøve å plukke ut en liste underveis av de ulike investeringsprosjekter de tilbyr.

Vi tilbyr følgende,

Vi kan bistå investorer som ønsker å kjøpe vingård eiendommer i Frankrike som vi har kvalifiserte medarbeidere som har spesialisert seg denne typen eiendom kjøpet basert i Frankrike, er dette alt vi gjør.

Vi gjør imidlertid tilby en rekke skogprosjekter disse er

Juletreet er i Canada, eukalyptus, akasie, mahogni, guanandi i Brasil.



Skogprosjekter kan også kombineres med andre former for investeringer svindel "gratis", for eksempel.investering i klimakvoter (klimagassutslipp kvoter). Det samme gård i Brasil kan brukes i en haug av ulike falske prosjekter i ulike land, siden folk er vanskelig å kontrollere om de samme trærne er solgt til mange flere investorer.

Dette er rent spekulasjon vi ikke bruker prosjektet nettstedene til andre formål, har vi blitt tilbudt karbonkreditter oss selv og forkastet dem, [sammen med de tilhørende kostnadene].

Vi tilbyr kun noen av våre prosjekter til tredjepart for å øke kapitaltilførsel. Dette vil til slutt senke kostnadene våre, trekke nye sluttbrukere nærmere vårt prosjekt og gi oss bedre marked innflytelse.Selvfølgelig tilbyr alternativer som karbonkreditter ikke ville falle i tråd med våre langsiktige operasjonelle mål.




Før du bestemmer deg for å brenne € 10.000 bør sjekke hensiktsmessigheten av investeringen er en svindel, og denne investeringen vil score topp poeng i fitness.

Rask oversikt over "det grønne tre" selskaper i de danske Bedrifter:
Sitat:
GREENWOOD & CO A / S i likvidation (oppløst) A / S 216183 oppløst i 1997 Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
* GREENWOOD ASSET MANAGERS ApS CVR nr: 29818738 Startdato: 27.02.2009 Dette er et selskap som blir lisensiert å handle aksjer i en skog fond. Den største operatørselskap vil være Greenwood Ledelse ApS og datterselskapet operatørselskap Greenwood Agropecuria Ltda i Brasil.
GREENWOOD COMPANY A / S CVR nr: 25961919 Startdato: 15/03/2001
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Consulting ApS henhold tvangsopløsning (oppløst) CVR-nr: 20857005 Ophørsdato: 28.05.2009
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Engineering A / S CVR nr: 16503592 Startdato: 15/10/1992
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
GREENWOOD Holding ApS CVR nr: 20770449 Startdato: 15/11/1997
Dette selskapet har ingenting å gjøre med oss
* GREENWOOD MANAGEMENT ApS CVR nr: 31629373 Startdato: 19/08/2008 Dette er selvfølgelig Greenwood Management

Jeg sjekket detaljene på Greenwood Management, og de tilsynelatende har et virtuelt kontor og 0 ansatte i Danmark.

Vi har et registrert kontor og regnskapsførere som jobber for oss på adressen [Igjen er dette for skatt struktur som ikke er uvanlig] alle våre kontorer ligger på vår hjemmeside og disse er alle bemannet.

Firmaet (hovedkvarter) i Danmark har 0 ansatte, og bruker et virtuelt kontor med en agent eller regnskapsfører som har bistått med å registrere selskapet. Avdelinger i Irland og Storbritannia har vært de viktigste avdelingene ovenfor (hovedmarkedet), men disse kontorene har vært stengt / låst. Selskap i Storbritannia er fortsatt registrert, men druknet søkeresultater i Companies House i Hauge tallet Greenwood bedrifter.

Vi har aldri hatt et registrert selskap i Storbritannia og aldri registrert et selskap i Storbritannia eller vært basert i Irland, selv om vi hadde en agent som var ute for å åpne et kontor i Irland. Alle våre kontorer er på vår webside vennligst sjekk.


Greenwood ledelse sendte ut et nyhetsbrev til investorer i perioden august 2010 til april 2011 fra Greenwood-bdfi.com. Folk som ønsker å sjekke selv prøve google teknologi:
pdf site: Greenwood-bdfi.com eller bare site: Greenwood-bdfi.com

Dette er et nettsted vi er fortsatt utvikling for et annet prosjekt [veldig lik selvsagt til våre eksisterende prosjekter]. På grunn av nivået av klarhet vi forsøke å gi for hvert prosjekt vi starter en ny mini-nettsted som inneholder all informasjonen på prosjektet progresjon osv, slik som Greenwood Management - Forestry Investment | Invest in Timber | Invest in Trees og dette er atskilt fra de største nettsted www. Greenwood-management.com.

De tilbyr investeringer i alt fra plantasjer i gull, olje og alt annet som er vanskelig å kontrollere.

Vi bare tilbyr jord-og skogbruk direkte vi ikke behandler i eller har behandlet i andre urelaterte markeder som gull olje eller noe annet. Denne uttalelsen Jeg forventer relatert til et punkt når noen postet en kommentar i et annet forum på gullpriser og nevnte at han hadde tenkt å kjøpe gull og kikket inn i våre prosjekter. En plakat på et annet forum da antatt at dette innlegget betydde at vi ble handla gull. Men jeg vet ikke hvorfor du mener vi håndtere i olje kunne du forklare, og da vil jeg gjerne svare?

INVESTERINGER I "enheter"
Realinvesteringer gjøres svært sjelden på denne måten, er at der investorene blir tilbudt "enheter" i et prosjekt for eksempel. "En enhet = 0,15 hektar eukalyptus plantasje." Det ville være nærmest håpløs for en plantasje eier å holde oversikt over hvem som eier hva når du skal klippe trærne, og distribuere dem i et marked.

Den samme metoden har vært brukt i liknende svindel i de siste 10 årene eller noe sånt.
* Crambe frø (Bio OIL, Renewable Energy)
* Er Forest plantings (eukalyptus, acasie, Paulownia, juletre gårder, og Gud vet hva)
* Carbon Credit investering

Denne typen alternativet har vært brukt i ca 20 år i steder som New Zealand med stor suksess og gir direkte tilgang til skog og selv ganske ny i Europa er en etablert måte å håndtere.

Dessverre har det trolig vært tilfeller når andreselskaper har brukt lignende strukturer andre grunner mye av det samme som de fleste andremarkeder imidlertid Greenwood ikke har vært involvert i dette, og for å spekulere i at vi gjør rent på grunn av likheter som du har sett etter er virkeligen betydelig ubegrunnet anklage.

Forhåpentligvis kan dette hjelper rydde opp de ubesvarte spørsmålene du har, men jeg vil gjerne svare på andre spørsmål du har.

Og jeg appologise for min norske
 

knippsen

Medlem
Bare ved å se på nettsiden får jeg dårlige vibber.
Alle artiklene de har hatt i "pressen" avsluttes med kontaktinfo til firmaet og diverse skrot.

Dette er jo åpenbart fiktive artikler…


Spam, pyramide, juks, svindel. En bæsj er fortsatt en bæsj selv om du pakker den inn i konfektpapir.
 
Jeg tror det ville være bedre og mer konstruktiv hvis du spurte meg spørsmål om faktiske virksomheten snarere enn anta ting som trykker artiklene er falske!, Så for å få en ballanced diskusjon på fakta fremfor forutsetning Har noen noen konstruktive spørsmål de vil jeg skal svare?
 
Forresten, ikke hovednettstedet ikke holde noen spesifikke data som sådan for prosjektet.
For at du skal forstå prosjektet i større detalj, eller for deg å finne relevant firmainformasjon det ville være bedre for deg å se på prosjektet mini-nettsted som inneholder all relevant informasjon her> Investor relations - Greenwood Management | Forestry Investment | Invest in Timber | Invest in Trees

Selvfølgelig er vi revidert i Danmark og Brasil og på dette nettstedet vil du også kunne finne uavhengige forundersøkelser av prosjektet etc.

Jeg kan forstå at hvis du bare er ute på hovednettstedet [som forklarer mer den generelle ideen om skogbruk og hvem vi er] vil du sannsynligvis være litt skeptisk på grunn av mangel på informasjon, men vi prøver å inkludere så mye informasjon om oss selv og prosjektet som mulig for å tilby komplett klarhet.

Hvis noen av dere har noen konstruktive kommentarer til hvordan vi kan øke klarheten av selskapet og dets prosjekter så ville jeg gjerne høre fra deg.

Krever noen noen spesifikk informasjon jeg kan dele for at du faktisk forske oss ordentlig?
 
Sist redigert:

Mortenxx

Medlem
Jeg tror det ville være bedre og mer konstruktiv hvis du spurte meg spørsmål om faktiske virksomheten snarere enn anta ting som trykker artiklene er falske!, Så for å få en ballanced diskusjon på fakta fremfor forutsetning Har noen noen konstruktive spørsmål de vil jeg skal svare?

1.
Linken jeg fulgte fra annonsen hadde ID nummer 1121.
Et annet søkeresultat hadde ID nummer 338, og markedsførte GWM i Dubai eller Abu Dhabi.

Er dette et affiliate prosjekt? Altså et prosjekt hvor lokale markedsførere kun tar ansvar for markedsføring, men ikke påtar seg annet ansvar?

Affiliate, Independent Business Owner, eller noe lignende ???

2.
Er dette det samme Greenwood Management selskapet?

(En forumtråd fra 2010 som nevner et dansk Greenwood selskap.)
things to know about greenwood;

they claim to be danish, yet appear set up in ireland and sun out of an office in Mallorca by people with english accents, and offer brazilian products. Need I say more, I mean come on.

They were set up 3 years ago but offer 7 year investments. So effectively, they have only received cash and have paid not a cent out to a client......hmmmm!!!! pretty hard for the average investor to just go to the middle of nowhere brazil and check it out really, convenient!

They are not regulated. They mention they are set up in denmark, well 16 year olds in their bedrooms set up companies, that doesn't mean anything!

Offer returns that sound too good to be true, continually bug and repeatedly call you yet claim they are so busy they can barely keep up with demand, v aggressive sales people. Spoke to 2 that sounded poorly educated, and when mentioning questions like how do you calculate your returns, they have no idea what compound or straight line means/ nominal or real rates?, basic 101 for finance! Instead just say limited statements with no intellectual content other than, buy this cause its good.

Offer a product that has no liquidity whatsoever. Seriously, do you genuinely think this would be sold quickly if you needed to. Funny, given the major economic issues of last few years are caused by financial products with no liquidity and are very hard to price as a result. I mean could you exit this really if you wanted to, come on be realistic!

Dont mention FX risk on their website, well brazilian real is an emerging market currency. Now bearing this in mind even if you did get say a 10% return per annum, the FX changes would so easily wipe this out. Unless you are confident that in no way could brazilian real fluctuate over a 7 year period, even though it has moved ofver 10% in a matter of days historically!! Lets say you do make 10% per year and then just before 7 years when they pay you, fx rates dive, well that will wipe out your entire profit, and I was told my initial investment is not guaranteed either.

Do you really feel comfortable that you know enough about tree prices in brazil to invest in them, tieing up your money for 7 years and hoping nothing happens to that market!!!!

There "offices" in different parts of the world are not offices, they are merely individuals selling something to you. This is how I was contacted after speaking to 2 people they put me in touch with a gentleman who told me he was not directly employed by greenwood but was more of a go-between and the more I found out the more angry I got that this was going on and people could be fooled!

There is a big discrepency between some documents in danish law, irish and spanish. Also the company in brazil has a different name, so many issues that don't make sense!

Could this be a genuine company that makes good investments, well make your own mind up, but I concluded not to look further because of the above issues having spent some time looking into this, I felt like my time had been wasted.

---------------------------------------------------------
KILDE:
Forum: Greenwood Investments - Page 2 - Askaboutmoney.com
Post: Askaboutmoney.com - View Single Post - Greenwood Investments

Jeg har ikke flere spørsmål akkurat nå, siden jeg ikke har hatt tid til å sjekke ting grundig.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
@GreenwoodManagement

Dere selger en slags investerings-objekter.

3.
Kreves det noen lisens eller tillatelse for å selge dette, og har dere slik lisens i Danmark, Norge eller andre steder?

Min definisjon på "investerings-objekt" er:
* hvis en person betaler inn penger til en selger
* som betaling for en investerings mulighet
* hvor hensikten er å oppnå ROI Return of Investment

Det jeg mener er at hovedformålet ved å betale penger til Greenwood Management er å oppnå ROI avkastning på penger man investerer. Det er altså en investering dere selger, i motsetning til "produkt" eller "tjeneste".

Enkelte typer investeringer krever lisens eller tillatelse fra myndigheter. Oppfyller dere disse kravene?


Morten
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp