Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA - 10 mars

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg må si at jeg er ganske rystet over hvor mange av "proffene" (de etablerte) her inne som gjør regnskapet selv, egentlig. Jeg fant ganske tidlig ut at regnskap var noe jeg slett ikke behersket, så jeg satte den oppgaven ut til andre.

derfor trenger jeg ikke å tenke på slike frister i det hele tatt. Og selvangivelsen har de allerede gjort.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg gjør det ikke selv for å spare penger, men for å lære meg mer om bedriften min. Jeg har fått noen overraskelser de siste dagene når jeg har satt opp årsregnskapet, da jeg legger merke til områder jeg har brukt unødvendig mye penger i, områder som var tvers igjennom bortkastet osv.

Den dagen jeg er god på regnskap, kommer jeg nok til å sette det bort!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
De negative overraskelsene er jo også på mange måter positive. F.eks har jeg brukt nesten 15.000 kroner på et produkt jeg knapt bruker og fint kan ersatte med et langt billigere produkt (som jeg flittig bruker). Ergo sparte jeg 15.000 kroner i 2010 på å oppdage dette.

Man kan lære mye fra feilene man gjør..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg syns det var utrolig klønete første gang jeg prøvde å gjøre det selv, og banna på at jeg skulle ha meg regnskapsfører neste år, men da var det heldigvis ikke akkurat så kompliserte greier. Litt mer komplisert og større er det jo nå, men ikke så veldig egentlig, nå syns jeg egentlig ikke det er så vanskelig i det hele tatt. Nå ble det jo litt ekstra knot i år fordi jeg var så dum og hadde elendig timing på operatørbyttet for mobilen, men det ordna seg da det også når jeg kom på at jeg hadde en gammel telefon liggende i skuffen.
 

Mannen i gata

New Member
Det er samme regler som gjelder også for 2011 - siste frist er 10. mars 2012, ellers så må man forvente å måtte sende inn tomånedlig moms.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hehe.. for 2 år siden satt vi og diskuterte fordeler og ulemper med å gjøre regnskapet selv. Jeg gjør fortsatt regnskapet mitt selv, men nå har jeg stålkontroll og har betalt inn MVAen min for lenge siden :)
 
Topp