Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA på inntekter fra Adsense og Tradedoubler

appelsin

Medlem
Er MVA inkludert i provisjonen man får fra Tradedoubler? Eller legges det på 25 % på beløpet som står i kontobalansen på min TD-konto? Jeg er MVA-registrert.

Hvordan gjør man det med moms og Adsense? Det er moms på salg av reklameplass. Men når det gjelder Adsense som jeg er tilknyttet, så får jeg pengene fra Google Ireland, altså fakturerer jeg en utenlandsk bedrift selv om klikkene skjer i Norge. Jeg vil da tro at jeg slipper å betale moms, siden Google Ireland betaler moms til irske myndigheter.

Noen som har erfaring med dette, eller kan bekrefte at dette er riktig?
 
U

Uregistrert

Guest
Hva med andre affiliate inntekter ifra utland?


Du kan sjekke mer på bedin.no/skatteetaten.no men i utgangspunktet er alle salg av tjenester til utlandet unttat (nullsats) i MVA regnskapet :) For oss som dirver hovesaklig emd denslags er det fine ting. MAn får ikke noe inn men kan trekke fra :)
 

appelsin

Medlem
Det legges til 25% MVA til kontobalansen din på Tradedoubler.

Adsense er MVA fritt. Det behøver du ikke å tenke på.

Tonny: Betyr dette at beløpet i kontobalansen ER inklusiv mva, eller at beløpet jeg mottar er beløpet i kontobalansen + 25 % MVA?
 

zapotek

Medlem
Appelsin, på de månedlige utbetalingsrapportene fra Tradedoubler så er jo momsen godt spesifisert. (du printer ut disse som bilag håper jeg....)
 
K

Kontoristen

Guest
Gjør det enkelt.
Er mva beskrevet på rapport, bokfør med mva.
Er mva ikke beskrevet på rapport, ikke bokfør med mva.
 

Rand

Medlem
Fikk beskjed av regnskapsfører at jeg måtte betale moms på adsense inntekter. Må kanskje ta en til samtale med ham, eller kanskje enda bedre skifte regnskapsfører?
 

OldHP

Medlem
Selv om

Selv om det som det sies her ikke trenger betale mva for adsense så må man skatte vanlig 10-30% uansett av inntektene fra adsense eller?

hilsen,
en som ikke har peil
 
Topp