Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MyBring - hvor stor feilprosent må jeg ta høyde for?

Tiurfot

Member
Tok i bruk MyBring for et par måneder siden og ting fungerer bra. Så lenge alt fungerer bra... Hvilken erfaring har dere når det oppstår avvik? Hvor ofte må jeg regne med at det oppstår avvik - at pakker ikke kommer frem osv? Det er tøft nok fra før å drive nettbutikk om ikke Posten skal spenne bein på x-antall prosent av leveransene.

Min erfaring så langt er at avvik oppstår på 3% av sendingene. Når det oppstår lages en sak og Posten bruke 1 uke på å svare. Senest i dag har jeg en sak der en pakke stopper opp i Oslo på sin vei nordover - og avviket er merket slik:

Avvik i produksjonen
Årsak: Til returbehandling
Tiltak: Maskinell VØT-vurdering

Posten kundeservice kjenner ikke til hva VØT-vurdering er og opplyser at det tar ca en uke å finne det ut....

I mellomtiden kan jeg tvinne tommeltotter og tørrprate med kunden - eller jeg må sende nye varer. Arrg...

Hvilken erfaring har dere? Finnes det bedre alternativer? Ingen er feilfrie, men ved avvik er det avgjørende å få raske svar - før problemet blåser seg opp...
 

Tiurfot

Member
Jeg har sendt mest Minipakker og Servicepakke og 3 av 100 blir borte... Minipakker erstattes ikke. De skal leveres direkte til postkasse - og siste feilmelding jeg fikk var at mottaker ikke hadde hentet innen fristen... (?!?) Hvilken feilprosent har du?
 

HanneSol

Member
Jeg sender ikke voldsomt mange pakker, men av de ca 130 jeg har sendt det siste halvannet årene har én kommet i retur, og det var fordi den ikke ble hentet av kunde. Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer med Bring.
 

Tiurfot

Member
Jeg sender ikke voldsomt mange pakker, men av de ca 130 jeg har sendt det siste halvannet årene har én kommet i retur, og det var fordi den ikke ble hentet av kunde. Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer med Bring.
Sender du mest Servicepakker?
 

HanneSol

Member
Ja, når jeg sender pakker er det så å si bare servicepakker. Ellers sender jeg mest a-post, og opplever veldig sjelden (bank i bordet!) noe tull med der heller.
 

Tiurfot

Member
Godt å høre. Men da er det et eller annet med Minipakke-rutinene til Posten som ikke er bra. Det er sporbar pakke som skal leveres rett i postkassen til mottaker etter en sms-melding er sendt mottaker. Jeg har opplevd at pakker blir borte i postsystemet - sporingen bare stopper et sted - og Posten toer sine hender og sier den er nok tapt gitt... Rutinen med SMS til kunden fungerer sporadisk. Kundeservice sier: "De er ikke så flinke med akkurat det..." Jeg synes stort sett selve frakten går greit, men det er vel håndteringen av avvik som er alt for dårlig. Når det oppstår avvik må jeg oppdage det selv, melde fra, opprette en sak osv. Det burde være en selvfølge at Posten følger opp sine avvik selv og kontakter oss med beskjed om hva som skjer...
 

CamillaF

New Member
Jeg har "bank i bordet" alderi opplevet at posten har surret pakker helt bort. Jeg har fått i retur pga. skade på plakkelapp, jeg har opplevd at ganske mange dokasser til katt har blitt knust (spesiellt i sommer). Skulle nesten tro de har gått aktivt inn for å ødelegge dem maksimalt. Men pakkene har overaskende nok ikke blitt sporløst forsvunnet. Å jeg har sendt en god del pakker siden 09-10. Jeg er faktisk veldig imponert! Men jeg har hørt at noen typer pakker blir mer borte enn andre, om de feks er tydelig merket om de innholder f.eks tekniske duppeditter som koster litt. At slike produkter blir mindre borte når avsender pakker i anononyme pakker istedet for profilerte.
 
Topp