Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mye spam …

Santo

Active Member
Hei,

Ser at det kommer igjennom en del roboter som sprer spammen sin på forumet for tiden og lurte i den forbindelse på hva man kan gjøre med slike ting?

Blir spammernes roboter bare bedre og bedre slik at det er vanskelig å holde de ute?
 

Kassimaja

Geocacher
Hva med å bruke recaptcha eller noe annet lignende på de 10 første innleggene til en ny bruker. På den måten slipper vanlige å irritere seg med å måtte fylle den inn hver gang samtidig som du stopper automatisk spamming.
 

bjorn

Medlem
reCaptcha fungerer utmerket, man kan også gjøre det enkelt med et tekst-felt med et norsk spørsmål.

Jeg laget et Wordpress plugin for ROOT bloggen hvor vi bare serverer et random norsk spørsmål, f.eks.:
* Hva er fornavnet til kongen (H.....)
* Hva er norges 2ndre største by?

osv... fungerer fint fordi spam-botter, og de som lager dem, som oftest kun snakker engelsk ;)

Hvis noen har lyst på dette plugin'et er det bare å sende meg en PM forresten.

btw - én ting jeg syntes er litt pussig med reCaptcha er at man kan se hvilket av ordene som kommer fra boken .. dvs. hvilket ord reCaptcha vet svaret på og hvilket systemet lurer på hva er. Så dersom man er ond kan man jo bare servere dem feile ord :)

- bjorn
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Poenget mitt er at når jeg skrur det på aktiveres det ikke på dette forumet. Det blir ikke synlig i registeringsfeltet, men folk får allikevel ikke registert seg fordi de ikke har fylt det ut!
 
Topp