Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mystisk problem med nettet mitt..

Marita

ordleker
For et par måneder siden oppgraderte jeg hastigheten, men har flere ganger vært i kontakt med Ventelo siden jeg har hatt trøbbel med at jeg mister nett-tilgangen. De nedgraderte, siden hastigheten var for stor for linja mi.

Jeg har et merkelig problem. Hver gang jeg skal trykke på en link, får jeg beskjed om at "kunne ikke koble til tjeneren" i browseren (opera). Det rare er at det oftest skjer når jeg skal trykke på en eller annen "submit"-button, f.eks her "legg inn ny tråd", eller når jeg skal lage nye poster på bloggen. Vil tippe at det her skjer 25% av gangene jeg skal trykke på en button. Å gå inn på linker eller trykke på rene linker på en side er aldri noe problem.

Har vært i kontakt med Ventelo flere ganger siste uken, og de fikset "noe", jeg hadde samme problem, kontaktet de igjen - men de forsikrer meg om at alt er ok nå.

Jeg har funnet ut - at om holder museknappen inne to sekunder, for så å slippe den, oppstår problemet aldri. Hvis jeg derimot klikker raskt, faller jeg av nett, rundt 25% av gangene. Temmelig upraktisk, da jeg avogtil mister data ved å gå tilbake..

Jeg syns det her er helt merkelig, noen som har noen som helst ide hva det eksakte problemet kan være?
 

Marita

ordleker
Så kanskje det er Opera? Hmm.. må testes ut :)

Det rare er at jeg aldri hadde dette problemet før jeg oppgraderte nettet for et par måneder siden. Men kom det ikke en ny versjon av Opera nå for ikke så lenge siden, mon tro.. jeg har 10.10.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det høres jo ut som om du faktisk har for høy hastighet i forhold til hva sentralen og linjene tåler. Har vært borti dette problemet før, og da har det løst seg med å sette ned hastigheten litt.
 

Marita

ordleker
Det høres jo ut som om du faktisk har for høy hastighet i forhold til hva sentralen og linjene tåler. Har vært borti dette problemet før, og da har det løst seg med å sette ned hastigheten litt.

Jeg vet, og det var det Ventelo også sa da jeg ringte de første gang, så vi testet i godt over en halv time, og de fant en hastighet som de mente passet meg bedre. Dette er vel en måned siden, men problemet fortsetter.. Jeg har vel bare merket det mere nå i det siste, siden jeg bruker nettet mer - derfor har jeg vært i kontakt med de flere ganger denne uken, og de endret på noe (vet ikke hva, fikk bare generell sms på det), og insisterer nå på at alt skal være i orden...
 

xenimus86

Medlem
Når det gjelder selve linja har jeg ikke så mye tips å gi...
Men når det gjelder at du mister innhold når du trykker på submit-knapper, hvertfall her inne på WF vil jeg anbefale deg å markere alt (CTRL+A) deretter CTRL+C

og hvis du mister alt, så kan jo du bare CTRL+V igjen når du skal "skrive" på nytt ... Så slipper du å miste ting ...

Jeg gjør dette konsekvent hvis jeg har skrevet mye .. man vet aldri om det kan skje noe ...
 

Marita

ordleker
Når det gjelder selve linja har jeg ikke så mye tips å gi...
Men når det gjelder at du mister innhold når du trykker på submit-knapper, hvertfall her inne på WF vil jeg anbefale deg å markere alt (CTRL+A) deretter CTRL+C

og hvis du mister alt, så kan jo du bare CTRL+V igjen når du skal "skrive" på nytt ... Så slipper du å miste ting ...

Jeg gjør dette konsekvent hvis jeg har skrevet mye .. man vet aldri om det kan skje noe ...

Jepp, gjør det hele tiden :) Tror jeg rett og slett bare skal få dem til å sette tilbake til den hastigheten jeg hadde i utgangspunktet, og kreve at jeg slipper å betale gebyr for det. Merkelig, å måtte betale gebyr for å minske hastigheten.. :rolleyes:
 

Gaasehud

Medlem
Det xeniumus sier er smart, men heldigvis ikke så viktig i Opera som i f.eks. IE. Der mister man jo all data man har skrevet inn ved å gå tilbake, det skjer ikke i Opera.

Et skudd i blinde (kan være så mange ting slikt skyldes): Du har ikke aktivert Opera Turbo? Det kan du i så fall slå av (nederst til venstre).

Lykke til! :)
 
Topp