Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nå er min Yahoo mail hacket?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hallaysen taysen godtfolk.

Jeg har idag opplevd at min Yahoo mail er hacket. Denne tråden starter jeg mer eller mindre som en advarsel tilfelle andre her inne bruker Yahoo mail!
Det som altså har skjedd, er at hvem eller hva det nå er, har sendt ut spam til absolutt alle kontakter som jeg har lagret!

Først fikk jeg da altså mail tilbake om at ett par eposter ikke kunne leveres til mottaker, og det var da altså her mistanken oppstod. Plutselig får jeg eposter tilbake fra en rekke firma, som forteller at min henvedelse er mottatt og vil bli besvart av kundebehandlere så snart som mulig.

Da fikk jeg samtidig med meg hva for en epost som er blitt sendt fra min konto, uten at jeg selv har visst noe om dette.

> Dear friend:
> Please allow us to introduce ourself.This is a electronic company, one of the biggest international trading wholesalers.
> We can offer the high quality and competitive price, for looking the foreign market. Look forward to make business with you. This is very nice , you will find. If you have time, please visit our website: www.wtruey.com
> Email: wtruey@wtruey.com
> MSN: wtruey@hotmail.com

Dette er da altså det som er sendt fra min adresse. Jeg vet ikke om dette er min konto som er hacket, eller om det er noen andre jeg har registrert meg hos som rett og slett har sett på min brukerinformasjon, og rett og slett forsøkt og testet dette med Yahoo mail.

Anyway.. Har noen av dere andre opplevd noe tilsvarende idag? / annen dag?
 

sKrud

Meget sliten student
Høres ut som om du har et slik flott spam virus på pcen din.. Disse tar stadig nye former..Bare se på msn og facebook.. At de nå går løs på epostene tviler jeg ikke et sec på..

Bytt passord på yahoo kontoen din, og last ned nod32..:)

edit: helst i motsatt rekkefølge..
 

picxx

Well-Known Member
Høres ut som svindel på nett begynner å bli mere regelen enn unntaket..
Selv har jeg måtte stenge ned epassporte kontoen min etter svindelforsøk, over 40.000 cc info'er er solgt i forrige uke, selskaper som er legit'e selger cc info til 3.de part, pre-checked cross sales begynner snart å bli "standard" og en mengde andre ting som tilslutt vil skremme bort enhver transaksjon på nett.

Scam artister på nett skulle vært skutt med øks...minst.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Høres ut som om du har et slik flott spam virus på pcen din.. Disse tar stadig nye former..Bare se på msn og facebook.. At de nå går løs på epostene tviler jeg ikke et sec på..

Bytt passord på yahoo kontoen din, og last ned nod32..:)

edit: helst i motsatt rekkefølge..

Det er nok ikke umulig nei. Takker for gode tips :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jau.. Jeg søkte nå da akkurat gjennom, og det var da utrolig nok ikke mer enn 1 liten trussel som ble funnet. Satser på den tok knekken på problemet.. :)
 

bjorn

Medlem
Er du sikker på at de har sendt mail til dine kontakter (og ikke bare random adresser?) .. det er større sannsynlighet for at de har brukt din mail-adresse i from: feltet .. og det kan skje uansett hvilken mail du bruker, da trenger de heller ikke tilgang til kontoen din på noen måte.

- bjorn
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er du sikker på at de har sendt mail til dine kontakter (og ikke bare random adresser?) .. det er større sannsynlighet for at de har brukt din mail-adresse i from: feltet .. og det kan skje uansett hvilken mail du bruker, da trenger de heller ikke tilgang til kontoen din på noen måte.

- bjorn

Jau. Det er jeg bombesikker på. Det ble sendt avgårde mail mot kontakter jeg har hatt liggende i over 7år... Både til privatpersoner og firma.
 
Topp