Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når stanser nettbutikksalget før jul?

wellendorf

Medlem
Stanser dere annonseringen i julen altså?
Jeg var overbevist om at det ville bli lite salg i desember generelt, men ble passe overrasket over at jeg har hatt så godt som normalt med salg denne måneden også. Til og med på julaften handlet noen inn til barnebursdag ;)
 

metallian

Medlem
Jeg har ikke så voldsomt salg via mine sider, merket kraftig oppsving fra november og sterk økning begynnelsen avdesember. Sluttet brått og brutalt ca 16-17.des som vel var den datoen posten opererte med som en !siste frist for pakker" dato.
 

bente_jente

Medlem
Jeg har stoppet annonsering på Facebook, men den er litt av og på uansett. Google ads går som normalt. Trafikken er litt lavere enn normalt, men synes det er greit. Er rimelig utplukket hos meg og jeg får ikke nye varer på noen uker ennå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

pleb

Medlem
Er ganske dødt her på både nettbutikk og affiliatesider etter rundt 15. des og frem til nå...

Regner med at det tar seg opp i starten av januar igjen (4.-5. jan).
 

Makro

New Member
Er det noen som har en statistikk over hvor mye internettrafikken går ned generelt i julen i norge, evt statistikk for andre deler av året? Og hvor mye gikk trafikken på butikkene deres ned sammenlignet med salgene?
Hadde vært artig å vite.
 

Evensmo

Medlem
Finnes dessverre lite slik statistikk tilgjengelig. Det jeg ser i år fra de nettbutikkene jeg har innsyn i, er at salget i enkelte nettbutikker falt ca 16. desember, men at en del faktisk også solgte bra i flere dager etter dette, noe som muligens skyldes økt tillit til de som håndterer logistikken. 24. og 25. er ikke overraskende stille dager, mens salget tar seg opp igjen etter dette, i alle fall i de butikkene som har romjulssalg.
 

bente_jente

Medlem
"Økt tillit til de som har logistikken"

Jeg hadde etterbetaling av varer som jeg fikk på lager 17. Des. Leverte alt på posten (sendt som Småpakker) tidlig om morgenen 18.des. Fikk ordrebekreftelsen fra Sluppen hovedpostkontor 23. Desember. Det er jo litt provoserende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

wellendorf

Medlem
Jeg ventet en rimelig stor leveranse av varer som ble innlevert Bring 23.Desember. 24.Desember sto Bring bilen her å ringte på døra. Gikk rimelig raskt, og jeg trodde ikke de kjørte ut da(?)
Fornøyd ihvertfall:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Evensmo

Medlem
"Økt tillit til de som har logistikken"

Jeg hadde etterbetaling av varer som jeg fikk på lager 17. Des. Leverte alt på posten (sendt som Småpakker) tidlig om morgenen 18.des. Fikk ordrebekreftelsen fra Sluppen hovedpostkontor 23. Desember. Det er jo litt provoserende.

Forstår frustrasjonen. Alle i bransjen liker å tro at logistikkhåndteringen i 2013/2014 er på topp, men er nok fortsatt mye som kan forbedres. Fra noen legger en ordre og til ordren faktisk blir levert til kunden er det mange involverte og mye som kan gå galt.
 

spikre

peterhamre.no
Forstår frustrasjonen. Alle i bransjen liker å tro at logistikkhåndteringen i 2013/2014 er på topp, men er nok fortsatt mye som kan forbedres. Fra noen legger en ordre og til ordren faktisk blir levert til kunden er det mange involverte og mye som kan gå galt.

Det største problemet er jo den fantastiske oppfinnelsen "Post-i-butikk"... Gjelder både inn- og utlevering forsåvidt. For alle som bor i storbyer anbefaler jeg å bestille henting fra postens egne biler, eller levere selv om terminal. Som regel billigere, og langt mindre sjanse for feil.
 

HPF

Medlem
Forstår frustrasjonen. Alle i bransjen liker å tro at logistikkhåndteringen i 2013/2014 er på topp, men er nok fortsatt mye som kan forbedres. Fra noen legger en ordre og til ordren faktisk blir levert til kunden er det mange involverte og mye som kan gå galt.
Ja, og for egen del har jeg større forventninger til at butikker som Dustin og Komplett har ting på stell og får ting ut rett før jul. Mindre nettbutikker, sånn 1-3 ansatte, ser jeg for meg blir mer berørt av de(n) ansattes juleplaner.

Når det er sagt så hadde jeg (1,5 ansatt) i år temmelig nøyaktig like mye salg i første og andre halvdel av desember, men det kan være at andre halvdel ble godt hjulpet av artikkel som ble publisert om den ene nettbutikken min...skjønt det var ikke den helt store forskjellen ifjor heller, 56% av salget i første halvdel og 44% av salget i andre halvdel.
 
Topp