Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nøkkelhullet - se hva andre søker på (kvasir)

Epsilon

Medlem
Den her var litt artig:

Nøkkelhullet! Kvasir

Jeg satt og så på den et par minutt, og det er forbausende mange som søker på URLer. F.eks. søk på finn.no eller tv3.no
 

webpiken

Medlem
Det forbauser meg ikke i det hele tatt. «Vanlige folk» bruker i stor grad søkemotorene som navigasjon.

Skal de på YouTube, søker de på YouTube/www.youtube.com/www.youtube/youtube.com i stedet for å bruke adressefeltet eller et bokmerke.

Jeg har vært med på mye brukertesting etterhvert, og noe av det jeg har lagt merke til er at veldig mange nesten later til å være redde for å bruke adressefeltet.
 

Gaasehud

Medlem
Jepp, men dette tror jeg også kommer av at mange nettlesere går til søkemotoren når det tastes inn en ugyldig url. Om du f.eks. taster inn "www.youtube" vil den søke etter det for deg. Så det må nødvendigvis ikke være at de "er redde" for å bruke adressefeltet, men for late til å skrive hele url'n. Må innrømme at jeg ofte går via søkefeltet(/-motoren) selv siden det er like tilgjengelig som adressefeltet – da gidder jeg derimot ikke å skrive hele url'n, men navnet på siden. Ellers er jo poenget borte. :)

Interessant sak fra Kvasir uansett, Epsilon! :)
 
Topp