Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Natteravner?

Daniel

q(O_o)p
Er vi mange som liker best å jobbe på natta her?

Jeg foretrekker natta for kreativitet og dagen for produktivitet. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Merkelig denne biten her med webforumet, men de fleste er altså aktiv om natta. Nå er jo flere av medlemmene på andre siden av jordkloden, så det har sine grunner.
Selv sitter jeg i Bergen, og stortrives foran skjermen om natta. Av en eller annen merkelig grunn er lysten til faktisk å gjøre noe litt større på den tiden av døgnet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er av en eller annen grunn mer kreativ når nattetidene begynner å nærme seg, men det er ikke annet enn en uvane i mine øyne. Salg skjer jo vanligvis på dagen så :)
 

Sindre

Medlem
Nei, nå er det på tide å sove noen timer for min del :) Jeg merker også dette med at jeg er mer kreativ om natten! Men det er som Kenneth sier, en uvane hele driten. Jeg har hatt denne uvanen i flere år. Før jeg begynte som nettgründiz, var jeg fullt opptatt med å mekke musikk. Jeg hadde virkelig tenkt å snu døgnet i dag, men den gang ei.. Jaja...:rolleyes:
 

Keanu

Geek
Jeg arbeider også om helst natten, men ikke fordi jeg er mest kreativ da (men så finnes jeg omtrent ikke kreativ heller da), men derimot fordi jeg er mest produktiv da. Antall kodelinjer pr time er høyest rundt klokka tre og utover, selv om kvaliteten begynner å falle utover morgenen.

Som student med en del obligatorisk oppmøte klokka åtte og ni, blir jeg derimot ofte nødt til å møte være opplagt på denne tiden, noe som ikke fungerer med nattarbeid. Derfor har jeg prøvd en del å sove fra sju-åtte på kvelden til tre på natta, og så stå opp. Dette er en fantastisk døgnrytme når den faktisk fungerer, og jeg elsker stillheten klokken fem om morgenen, samtidig som jeg akkurat har stått opp og er opplagt. Dessverre er det ofte ting som skjer på kveldstid som gjør at det ikke er mulig å holde slik døgnrytme lenge, samt det er vanskelig å få til å sovne klokka 7-8 på kvelden.

Som min favorittforeleser sier; "Når ungene og kjerringa har lagt seg på kvelden, og jeg kan sette på noe bra musikk og starte å implementere en ny søkealgoritme. Da føler jeg at jeg lever!".
 

clinton4

Medlem
Jobber for det meste og best om natten ja, regner med det er fordi det da er lite forstyrrelser rundt meg.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Elsker å jobbe om natten, alt er stille og rolig (utenom musikken min), ingen som maser på msn, og jeg blir jævlig kreativ når jeg er overtrøtt ;)

Er noe spesielt med natta

Som min favorittforeleser sier; "Når ungene og kjerringa har lagt seg på kvelden, og jeg kan sette på noe bra musikk og starte å implementere en ny søkealgoritme. Da føler jeg at jeg lever!".
<-- rett før jeg datt av stolen når jeg leste det der:p
 

Msites Ltd

Livsnyter
Natt ??? Dag ??? .....folkens det er bare å mure seg inne i et rom uten dagslys og kjøre på så merker du ikke hva klokka er i det hele tatt! Men, poenget er vel som mange sier her at man sitter ofte i mer fred og ro om natten, og at kroppen faktisk begynner å finne en ro som gjør at det er enklere å konsentrere seg......
Det å finne en døgn- og arbeidsrytme som passer en selv er vel viktigere enn om det er dag eller natt!?!
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
hehe, du sier noe der... de fine "kino"gardinene mine gjør at jeg ikke ser om det er mørkt eller lyst ute... men du merker det på kroppen som du sier her ja, og natten er den tiden jeg jobber best på... kanskje jeg slapper mer av som du sier... det er når du har kommet deg over fra perioden du er trøtt, til perioden du er våken igjen uten at du har hatt noe søvn ;)
 

picxx

Well-Known Member
Jobber stort sett ett døgn+/- for så å ta en 4-5 timer søvn. En kan vel trygt si at natt/dag ikke spiller den helt store rollen lenger.
(og takk gud for den kona jeg har!....)
 
Topp