Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Navnetjenere og Addon domener i Cpanel

Adrian

New Member
Skal flytte et par nettsteder fra shared hosting til en VPS. Har domene hos domeneshop, og hosting hos hostgator og ProISP. Siden eg aldri har flyttet et nettsted før, tenkte eg å prøve med en nettside uten noe særlig trafikk. Har fått overført alle filene og databasen ved å bruke backup funksjonen i Cpanel (har Cpanel på de gamle og den nye serveren). Så var det å få domenet til å peke på den nye serveren. Når eg prøver å legge domenet til som et addon domain i Cpanel får eg denne feilmeldingen:

Error from park wrapper: Using nameservers with the following IPs: 212.70.185.209,212.70.185.210 Sorry, the domain is already pointed to an IP address that does not appear to use DNS servers associated with this server. Please transfer the domain to this servers nameservers or have your administrator add one of its nameservers to /etc/ips.remotedns and make the proper A entries on that remote nameserver.

Prøver så å endre navnetjener hos domeneshop, for å få domenet til å peke mot serveren. Men der må serveren være satt opp for domenet før eg kan endre navnetjenere.

Noen som har noen tips til hva eg skal gjøre? Når eg skal begynne å flytte sider som har litt trafikk, må eg få dette til å gå helt smertefritt, og uten nedetid. Noen som har en god måte å gjøre dette på?
 
Sist redigert:

SolidHost

Medlem
Dersom du har WM, logger du deg inn på din konto og gjør følgende; Under "Server configuration" klikker du på "Tweak settings". Under domains markerer du "Allow Creation of Parked/Addon Domains that resolve to other servers (i.e. domain transfers)"

Dersom det kun er du som benytter denne VPS'en (at du ikke har andre sine kontoer på denne) så er det ikke noe problem å la denne instillingen stå slik, men dersom du også har andre som benytter din VPS, så vil jeg anbefale at du fjerner denne instillingen så snart du har opprettet de domenene du skal benytte.
 

Adrian

New Member
Takker for tipsene!
Ser ut som det funket meget bra som du sa Solidhost! Ryktepoeng er gitt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Dersom det kun er du som benytter denne VPS'en (at du ikke har andre sine kontoer på denne) så er det ikke noe problem å la denne instillingen stå slik, men dersom du også har andre som benytter din VPS, så vil jeg anbefale at du fjerner denne instillingen så snart du har opprettet de domenene du skal benytte.

Hvorfor ikke ha det åpent uansett? Den kan vel ikke skade om domener blir lagt inn?
 

SolidHost

Medlem
Den korte forklaringen er at man ikke bare åpner for at man får lagt inn domener, men man kan også legge inn domener som andre eier. I ytterste konsekvens kan dette benyttes til å utnytte andre domener med. f. eks. opprette "falske" ssl-sertifikater, utnyttelse av "orginal domenet" via scripts, cross-site scripting, etc.
 
Topp