Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Negativ aksept -TV2 Torget, Forbanna!

Nerden

Medlem
Fikk for ett par uker siden en oppringning fra broom -tv2 om ett tilbud om annonseplass på deres nettsider for xx,xxx antall kroner. Selgeren snakket i evigheter om dette og jeg ba han til slutt om å heller sende meg informasjon pr epost fordi batteriet på mobilen holdt på å gå tom.

så noen dager etterpå dukket regningen på xx,xxx antall kroner opp i postkassen og jeg ringte straks til tv2torget, null svar. sendte så mail hvor jeg forklarte situasjonen og sa at det har skjedd en feil. null svar.
Ble dagen etter oppringt av en "designer" på tv2torget som skulle lage annonsen. jeg sa til henne at dette var uaktuellt og att det her var en telefonselger som nok jaktet ekstra provisjon. Hun skulle slette regningen.

Så kom inkassovarselet i postkassen idag og jeg ringte conecto som var "inndriveren".
Dama bak telefonen sa at her var det inngått en negativ aksept og siden jeg var firma så måtte denne betales!

Hva er dette her for noe tull? Det må da være lov å be om informasjon pr epost istedenfor telefon slik at man kan sette seg ned og se igjennom tilbudet i fred og ro uten att det betyr at man inngår en avtale?

Man skal vel enten muntlig eller skriftlig si "ja" til en slik avtale, slik har det iallefall blitt gjort med alle andre jeg har kjøpt tjenester fra.

-Forbannet-
 

Bjørn Andersen

Webmaster
bare si til inkassofirma at du bestrider kravet, så skal de stoppe saken inntil videre. Si ifra at du gjerne møter dem i forsliksrådet osv om det skal trengs.
 

Nerden

Medlem
bare si til inkassofirma at du bestrider kravet, så skal de stoppe saken inntil videre. Si ifra at du gjerne møter dem i forsliksrådet osv om det skal trengs.


Ja det var det jeg ringte dem for å si, men så begynte dama i inkasso selskapet å si at jeg hadde inngått avtalen og måtte stå for det, så ble ting litt opphetet...

Tv2 torget er jo uansett komplett umulig å få tak i, stod i telefonkø i 27 minutter og null svar på epost.. kanskje tv2 hjelper deg kan hjelpe meg? :p
 

sta

Medlem
Slike useriøse aktører er det ikke verdt å bruke tid på. Send inkassoselskapet en skriftlig melding om at du bestrider kravet og la saken ligge frem til du evt. mottar en innkalling til forliksrådet.

Min erfaring er at useriøse selskaper gjerne velger useriøse inkassopartnere også og det hjelper lite å forsøke å komme i dialog med dem, da de uansett vil prøve seg og ikke følger spillereglene. Oppfatter de at du ønsker å prøve å løse saken eller at du virker usikker på dine rettigheter, så kommer de til å prøve alle skitne triks i boka for å få deg til å betale. Setter du derimot hardt mot hardt fra første stund, gir de seg med en gang da de utmerket godt vet at de har en dårlig sak.
 

Nerden

Medlem
Hva er "negativ aksept"?

Jeg ville bare gjort som Bjørn sier, ikke kast bort mer tid på det.

At det å si ja til informasjon var det samme som avtale inngåelse og att jeg måtte ta kontakt for å avbestille eller noe slikt...?

Hadde det bare stått noe i informasjonen om dette så :)
 

Nerden

Medlem
Slike useriøse aktører er det ikke verdt å bruke tid på. Send inkassoselskapet en skriftlig melding om at du bestrider kravet og la saken ligge frem til du evt. mottar en innkalling til forliksrådet.

Min erfaring er at useriøse selskaper gjerne velger useriøse inkassopartnere også og det hjelper lite å forsøke å komme i dialog med dem, da de uansett vil prøve seg og ikke følger spillereglene. Oppfatter de at du ønsker å prøve å løse saken eller at du virker usikker på dine rettigheter, så kommer de til å prøve alle skitne triks i boka for å få deg til å betale. Setter du derimot hardt mot hardt fra første stund, gir de seg med en gang da de utmerket godt vet at de har en dårlig sak.

Ja får gjøre det på den måten.
 

Travellingman

Nettgrunder
S
Min erfaring er at useriøse selskaper gjerne velger useriøse inkassopartnere også og det hjelper lite å forsøke å komme i dialog med dem, da de uansett vil prøve seg og ikke følger spillereglene. Oppfatter de at du ønsker å prøve å løse saken eller at du virker usikker på dine rettigheter, så kommer de til å prøve alle skitne triks i boka for å få deg til å betale. Setter du derimot hardt mot hardt fra første stund, gir de seg med en gang da de utmerket godt vet at de har en dårlig sak.

Er Conecto et useriøst selskap? Vet ihvertfall att Telenor bruker disse...
 

sta

Medlem
Er Conecto et useriøst selskap? Vet ihvertfall att Telenor bruker disse...

Nå kjenner jeg ikke til Conecto, men hvis det stemmer at en kundebehandler der har sagt til trådstarter at "her var det inngått en negativ aksept og siden jeg var firma så måtte denne betales!", så er dette jo direkte løgn og et forsøk på å presse debitor til å betale på tross av at det åpenbart er innsigelser mot kravet. Slik vil jeg betegne som useriøst.
 
Her vil jeg tro du bare var uheldig med kundebehandler i Conecto. Ville skrevet et brev/mail til dem og forklart situasjonen som flere her sier. Utfra det du forteller her har du ditt på det tørre, virker som om selger var noe overivrig.
 

picxx

Well-Known Member
Skriv "BESTRIDES" med store bokstaver over innkassovarslet og faks det til conecto.
Vent....
 

peterandrej

pensjonert moderator
Negativt salg er ulovlig i Norge, og her har du saken 100% på din side. Bestrid alle krav, og her er et tips: Tell timene du må bruke på dette tullet og send erstatningskrav til TV2 for beløpet du kommer fram til. De kaster bort tiden din som næringsdrivende og er erstatningspliktige for dette.
 
Topp