Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nei og nei - maks uheldig

AnneB

Medlem
Off topic, men må bare få ut litt frustrasjon.

I dag har halve butikken min, og hele lageret blir oversvømmet av vann fordi huseieren IKKE har hatt varme på i etasjen over meg. Vannrøret sprakk og det har regnet fra taket i hele dag! Brannvesenet brukte 3 timer på å "støvsuge" bort vann, og ennå drypper det mer!

2 PC'er og 3 printere er kanskje ødelagt av vannskader, nesten alle hyllene, noe av varene og gulv i 2 etasjer er gjennomvåte!

Mandag morgen har jeg mange nettbestillinger som skal pakkes.... men vet ennå ikke hva vi får gjort og om jeg kan klare å drive de nærmeste ukene på grunn av skadene.....

MAKS uflaks! Nå bare håper jeg at alt ordner seg med forsikringen.... hvis ikke er jeg ute og svømmer på dypt vann.....
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Husk at forsikringsselskap kun tjener penger hvis de slipper å utbetale, så ikke forvent gull og grønne skog.
Vi hadde en kloak-oversvømmelse forårsaket av kommunen. Denne saken er fremdeles ikke ordnet, og skaden oppsto for snart 3 måneder siden.

Alle dine varer som lukter vann er skadet, såklart. Husk at noen av skadene på f.eks. elektronisk utstyr m.m. ikke nødvendigvis er merkbare nå, men at det kan ta litt tid. Har en PC vært i kontakt med vann er det bare å bytte den ut: du ville vel ikke heller kjøpe en slik data brukt for å bruke den i forretningen, så da trenger du heller ikke godta noe annet når skade ikke er forårsaket av deg selv.

Dette kommer til å ta en god del tid så husk å registrere hver enkel time. Excel - fordi du husker garantert ikke alt (purring via epost, ta en telefon, snakke med brannvesenet, varetelling, kjøring til søppel..). I vårt tilfelle betaler selskapet som forsikret kommunen rundt 200 kroner i timen (men dette varierer sikkert). Vurder å leie inn noen som kan ta 'prosjektledelsen' for deg hvis det høres for lavt ut (du må skattes av disse pengene, såklart). Pass deg ihvertfall for å jobbe dugnad for forsikringsselskaper.
 

AnneB

Medlem
Husk at forsikringsselskap kun tjener penger hvis de slipper å utbetale, så ikke forvent gull og grønne skog.
Vi hadde en kloak-oversvømmelse forårsaket av kommunen. Denne saken er fremdeles ikke ordnet, og skaden oppsto for snart 3 måneder siden.

Alle dine varer som lukter vann er skadet, såklart. Husk at noen av skadene på f.eks. elektronisk utstyr m.m. ikke nødvendigvis er merkbare nå, men at det kan ta litt tid. Har en PC vært i kontakt med vann er det bare å bytte den ut: du ville vel ikke heller kjøpe en slik data brukt for å bruke den i forretningen, så da trenger du heller ikke godta noe annet når skade ikke er forårsaket av deg selv.

Dette kommer til å ta en god del tid så husk å registrere hver enkel time. Excel - fordi du husker garantert ikke alt (purring via epost, ta en telefon, snakke med brannvesenet, varetelling, kjøring til søppel..). I vårt tilfelle betaler selskapet som forsikret kommunen rundt 200 kroner i timen (men dette varierer sikkert). Vurder å leie inn noen som kan ta 'prosjektledelsen' for deg hvis det høres for lavt ut (du må skattes av disse pengene, såklart). Pass deg ihvertfall for å jobbe dugnad for forsikringsselskaper.

Takk for gode tips. Har allerede opprettet et excel ark med timer og arbeidsbeskrivelse. Har nettopp vært og tørket opp mer vann nå, men har tatt bilde av alt før jeg tørker opp. Heldigvis har det sluttet å dryppe... så det blir i alle fall ikke mer vann.

Heldigvis ser det ut til at driften kan fortsette tilnærmet normalt, med unntak av noe begrenset vareutvalg (90-95% av varene er ikke skadet)masse ekstra jobbing for å rydde. Inntil jeg vet hva jeg får fra forsikringen har jeg ikke økonomi til leie inn folk, så jeg må nok bare jobbe på selv!

Håper det ikke blir for mye styr med forsikringen, men jeg har slåss mot overmakten før og gravd meg ned i paragrafer, og er rede til å gjøre det igjen hvis ikke det blir rettferdig oppgjør.

Lykke til med deres runde med forsikringsselskapet. Håper det ordner seg for dere.
 
Topp