Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Netcom - NextGenTel og TeliaSonera får ny logo

Dag Frogner

Supermedlem
Netcom - NextGenTel og TeliaSonera har slått seg sammen og har blitt lilla.

Hva syntes folket om den nye logoen til dette sammenslåtte firmaet?

gnyws.png
 

simlov4

Medlem
Fin logo, litt brå overgang? Virker ikke såå lenge siden sist Netcom brukte mye penger på en logoendring.

Jeg likte logoen, men hvorfor samme logo for alle underbedriftene til Telia Sonera? Nå kan man ikke skille Netcom fra NGT ved logo lenger.
 

picxx

Well-Known Member
Synes den ligner veldig på den logoen stepstone brukte for noen år siden.
 

Santo

Active Member
Jeg synes rett og slett denne logoen var dårlig...

Den gamle Netcom-logoen (som forøvrig fikk en liten oppussing ifjor) er mye bedre etter min mening...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er vel ikke akkurat slik at firmaene har slått seg sammen, greia er at det er telia sonera som eier både NGT og Netcom.

Forøvrig syns jeg akkurat det samme om den her som jeg syns om alle slike totalt meningsløse corporate-logoer: De stinker. Bytt om logoen til statoil, og denne, og de hadde passa nøyaktig like bra, og da er det noe galt. Litt trist å se netcom gå i den samme corporate-fella som telenor og statoil, spesielt etter at de gjorde en veldig fin oppfrisking av logoen sin for bare et år siden.
 

duppsko

Medlem
Kan jo også legge til at Telebutikken også har er med i denne sammenslåingen. Butikkene heter nå Netcom.
At ngt var med, ante jeg ikke
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hepp,

Logoen er så som så, men jeg liker det med felles profil for konsern. Fordelen jeg ser er at når man f.eks. kjøper en ny pakke fra NGT, så vet man hvem som står bak de mobile løsningene uten å måtte lese for mye. I tillegg liker jeg at TS har laget en felles paraply for samtrafikk i Norden. Det kommer kundene til gode og man kan bevege seg rundt uten å tenke for mye på kostnader. Perfekt for folk som reiser mye i jobben. Selv har jeg byttet vekk Chess (som forøvrig også er eiet av TS til fordel for Network Norway). Årsaken var deres bedriftsløsning som er rimeligere enn Trådløs Bedrift fra NC.
 
Jeg er glad i logoer som sier noe om firmaet. En regel for store selskaper er ofte at de skiller ut deler av firmaet for at kunder lett skal kjenne igjen den enkelte delen.

Ta for eks. Mars inc. Det hadde ikke vært det samme om Snickers, Mars, M&M's, og Uncle Bens hadde hatt lik logo..

Lilla står for: It stands for good judgment, or happiness.
Så får håpe at de blir gladere og at dette er et riktig valg..

Jeg er skeptisk, like den nye logoen som Netcom kom med for ikke lenge siden.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Lilla står for mye rart det abroke, farger og følelser er ikke akkurat noen eksakt vitenskap.

Jeg er delvis enig i det med felles logo for hele konsernet, kspoosh, men:

1: Her har de 2-3 merkevarer som hver for seg allerede er svært godt innarbeidet, og da er det tåpelig å kaste de på båten på denne måten.

2: Selv om man skulle ha felles logo for hele konsernet, så er det ingen som sier at man må ha en totalt intetsigende stein(!?!?) som logo, såvidt jeg kan se dreier alle delene av konsernet seg om kommunikasjon, så da ville det kanskje være en ide å tenke litt i de baner. Stein har sist jeg sjekka fint lite med kommunikasjon å gjøre, med mindre man trekker det til å kaste en stein på ruta til noen for å vekke dem, e.l.

Videre - se på denne forklaringen/tankegangen her:
The symbol is unique, dynamic and unites us as a company. It symbolizes global and local connectivity at our customers’ fingertips. When customers see the symbol they will know that they are both part of the strongest local operator as well as the whole international TeliaSonera group of companies.

The symbol also manifests TeliaSonera’s heritage as one of the telecoms industry’s true pioneers.

Beklager, men den begrunnelsen der er helt latterlig.

Unik? Yeah right. Det er sikkert ingen som er 100% lik, men jeg tror vi skal kunne finne mange som er relativt like.
 
Stein har sist jeg sjekka fint lite med kommunikasjon å gjøre.

Du har kanskje ikke sett Stargate Universe? Her har man en Communication Stone - jeg må innrømme at denne var det første jeg tenkte på når jeg så logoen, så for mitt vedkommende koblet jeg det direkte mot kommunikasjon ;)

Men det er vel neppe så at alle ser på Stargate seriene (SG1, Atlantis, Universe) - selv om man går glipp av noen fantastiske tv-serier - men i alle fall. Det er nok ikke umiddelbart noen kobling mellom en sten og kommunikasjon.

Likte uttrykket jeg, ikke superfan av typografien kanskje... Men stenen synes jeg uansett funket greit. Fargen likeså. Det er vel ikke noen andre store (i Norge eller Europa forøvrig) som bruker den fargen? Så sånn sett vil de jo skille seg godt ut.
 

Scandic1

Medlem
Er jeg den eneste som tenker å Spa når jeg ser på logoen deres ... men så kommer jeg på at det er Netcom det gjelder når jeg leser skriften ... :p
 
Topp