Nets skal ha 3,- per transaksjon
Paypal skal ha 3,4 % + 2,80 NOK per transaksjon
Nettbutikken min (som alle andre) generer automatisk en "kvittering" med løpende ordre nummer som skal bokføres. WordPress - WooCommerce PDF Invoice | CodeCanyon
Si at jeg får en ordre på 200,- (Paypal) der de skal ha 3,4 % + 2,80 NOK per transaksjon skal jeg da sitte og regne ut hvor mye de skal ha på hvert eneste salg og bokføre dette da?
F.eks
1: Får salg på 200,- (Paypal)
2: Laster ned "kvitteringen".
3: Regner ut hvor mye jeg og paypal skal ha.
4: Bokfører dette.
5: Plasserer bilaget der det skal være.
Akuratt det samme må jeg gjøre med Nets..
Så kommer sprøsmålet:
Må jeg gjøre dette for hvert eneste salg jeg får, eller kan jeg bare bruke månedsrapporten til paypal og nets og gjøre dette til 2 bilag hver mnd der jeg legger ved alle "kvitteringene" som vedlegg?
________________________________
CONTA FAKTURA: Når kunden velger faktura som betaling generes det også en "kvittering" (noe som jeg egentlig ikke hadde trengt)
Det jeg må gjøre da:
1: Lage fakturaen
2: Bokfører denne som kundefordringer
3: Bruke fakturaen som bilag på "kundefordringen"
Men hva med denne stakkars kvitteringen da? om jeg kaster den så blir det jo hull i nummerserien...
Skal jeg også bare legge denne som et vedlegg da?
På forhånd takk for svar
Paypal skal ha 3,4 % + 2,80 NOK per transaksjon
Nettbutikken min (som alle andre) generer automatisk en "kvittering" med løpende ordre nummer som skal bokføres. WordPress - WooCommerce PDF Invoice | CodeCanyon
Si at jeg får en ordre på 200,- (Paypal) der de skal ha 3,4 % + 2,80 NOK per transaksjon skal jeg da sitte og regne ut hvor mye de skal ha på hvert eneste salg og bokføre dette da?
F.eks
1: Får salg på 200,- (Paypal)
2: Laster ned "kvitteringen".
3: Regner ut hvor mye jeg og paypal skal ha.
4: Bokfører dette.
5: Plasserer bilaget der det skal være.
Akuratt det samme må jeg gjøre med Nets..
Så kommer sprøsmålet:
Må jeg gjøre dette for hvert eneste salg jeg får, eller kan jeg bare bruke månedsrapporten til paypal og nets og gjøre dette til 2 bilag hver mnd der jeg legger ved alle "kvitteringene" som vedlegg?
________________________________
CONTA FAKTURA: Når kunden velger faktura som betaling generes det også en "kvittering" (noe som jeg egentlig ikke hadde trengt)
Det jeg må gjøre da:
1: Lage fakturaen
2: Bokfører denne som kundefordringer
3: Bruke fakturaen som bilag på "kundefordringen"
Men hva med denne stakkars kvitteringen da? om jeg kaster den så blir det jo hull i nummerserien...
Skal jeg også bare legge denne som et vedlegg da?
På forhånd takk for svar