Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettavis eller Magasin

VidarP

Medlem
Hei
Jeg vil gjøre om bloggen min til et magasin eller nettavis om vin,øl og mat. For øyeblikket bruker jeg blogger.com, men jeg har hørt Wordpress skal ha ferdige maler for det jeg søker. Nå lurer jeg på om noen vet hvor man finner de. Er de vanskelige å redigere? ( Jeg har en liten tommel midt i handen når det handler om å redigere nettsider.)
Takknemlig for absolutt all hjelp jeg kan få. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du burde klare å finne en god del design her: Blog / Magazine | ThemeForest (aff-link)

Om de er vanskelige å redigere kommer litt ann på hvor mye og hva du vil endre, og varierer fra design til design. Noen har massevis av valg i adminpanelet, mens andre bare har noen enkle ting der, også må man rote litt i filene for å endre resten.

Det kommer jo selvfølgelig også ann på hvor mye CSS, HTML og PHP du kan fra før.

Velkommen til forumet. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Det finnes veldig mange magasin type tema for wordpress blogger på eget domene. Er det blogging på eget domene du ønsker eller snakker du om å opprette en blogg på wordpress.com?

Wordpress er ikke så vanskelig å sette seg inn i, du har jo brukt blogger en stund og da er Wordpress en naturlig utvikling videre. Du få også god hjelp fra forumet her om det er noe du lurer på.

Kjør på :)
 

VidarP

Medlem
Tusen takk

Tusen takk for tipsene. Jeg tror jeg har funnet det formatet jeg vil bruke. Nå må jeg "bare" finne ut hvordan det fungerer. :)
Hadde vært gøy med en egen avis.
 

VidarP

Medlem
Laste opp

så er neste spørsmål hvordan jeg laster den opp og hvordan åpner man dette i Mac?
Jeg vet det høres helt håpløst ut, men nå har jeg kjøpt et magasin til 40 dollar, så det hadde vært gøy å bruke den :)
 

hvaer

Medlem
Det høres helt håpløst ut ja, fordi det er 100% umulig å forstå hva du mener! Har du kjøpt ett magasintheme til 40$? Til wordpress?

Eller hva er det du nøyaktig har gjort?
 

Hupsey

Medlem
Det enkleste er egentilig å installere det fra wordpress panelet under themes. Du har sansynligvis en zip fil som themet ligger i, og det installeres derfor automatisk. Ellers er et ftp program som filezilla veien å gå for å laste opp ting på.serveren...
 

VidarP

Medlem
Du burde klare å finne en god del design her: Blog / Magazine | ThemeForest (aff-link)
er hva jeg har kjøpt etter forslag Dag Frogner.
 

hvaer

Medlem
Du burde klare å finne en god del design her: Blog / Magazine | ThemeForest (aff-link)
er hva jeg har kjøpt etter forslag Dag Frogner.

1. Da må du kjøpe deg ett domene og webhotell, noe du kan gjøre f.eks her.
2. Når domenet er oppe og aktivt, så må du installere wordpress. Når du har gjort det, så må temaet lastes opp og aktiveres. Til slutt så må du regne med å oversette noen punkter fra Engelsk til Norsk, med mindre siden din skal være på engelsk.

Når dette er gjort, så kan du begynne å skrive artikler på siden.
 

VidarP

Medlem
Kjøpt domene osv.

Jeg har kjøpt domene osv. samt en mal fra temeforest, newspaper. Problemet er at det ikke ligner den malen jeg kjøpte og lastet opp til wordpress. Så, mitt spørsmål er, hvordan laster jeg opp demo xml til wordpress?
 

VidarP

Medlem
joda. det er den jeg trodde jeg skulle bruke... men, den vil ikke åpne picxx. Men, tusen takk. jeg får prøve å se hva som er feil. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har kjøpt domene osv. samt en mal fra temeforest, newspaper. Problemet er at det ikke ligner den malen jeg kjøpte og lastet opp til wordpress. Så, mitt spørsmål er, hvordan laster jeg opp demo xml til wordpress?

Hvorfor ligner ikke themet ditt på demoen tror du? Ofte er det jo slik att themet må konfigueres med å sette opp kategorier, widgets osv
Har du lite innhold på den nettsiden du har lastet opp themet på?

Hva mener du med demo xml til WordPress? Theme filene skal ligge i en zip fil om du laster opp via WP kontrollpanel.
 

VidarP

Medlem
Det er så sånn ca ingen ting, Travellingman. Da jeg sjekket support på themeforest, anbefalte de å laste demo xml. Problemet var at wordpres ikke ville laste opp noen xml filer, så jeg måtte avinnstalere og laste det opp på nytt. Nå vil den wp laste opp, men nå finner jeg ikke demo :D Jeg må prøve en gang til :)
 
Topp