Kjapp og trygg hosting for Wordpress

nettbutikk design

pixie

Medlem
Hei! Jeg har et annet spørsmål ang nettbutikk.
Går det ann å lage og designe en nettbutikk før man har startet firmaet?
Den skal selfølgelig ikke lanseres før firmaet er opp å går, men tenkte å gjøre alt så ferdig som mulig.
Tenkte å prøve meg litt på egenhånd først og få meg en sånn gratis versjon og da er det nok lurt å ha god tid :) da kan jeg sitte å pusle med den så lenge. og når alt av varer og alt annet som kommer med det er ferdig så er forhåpentlig nettbutikken sånn nogen lunde klar også.

noen som har noen gode råd og erfaringer om gratis nettbutikk?
 

Beergear.no

Medlem
Flere i Norge tilbyr gratis prøveversjon. Bare søk på nettbutikk f. Eks
De fleste får du bruke i 1 mnd uten å betale.
Men tror mange av dem krever org nr... Er jo bare å prøve så finner du det ut.

Ang. Helt gratis så er vel wordpress og f. Eks woocommerce en grei løsning.
Men ingenting er helt gratis. Da må du kjøpe ting for kortbetaling, leie domene osv.
 

pixie

Medlem
hm...okay...trodde det fantes helt gratis versjoner jeg.
men ja jeg har hatt i tankene ang betalingsmåter og div for jeg har sett på noen av de at man må laste ned det i tillegg.

det er det jeg har tenkt også at man må har org.nr.
når man har startet firmaet, da begynner utgiftene også og det er litt kjedelig hvis ikke varene er klare til salgs.

Jeg får bare lese,lese,lese :)
 

Grooo

Medlem
Du kan fint opprette enkeltmannsforetak uten at noen kostnader begynner å løpe.

Selv om du ev. tenker å bruke en gratis-tjeneste etter hvert kan det jo være smart å prøve ut demoversjoner av betaltjenester nå hvis du har tid og overskudd, så vet du litt om hvilke funksjonaliteter som fins og hvordan ting kan se ut :)
 
U

UglyKidJoe

Guest
Det du er ute etter, hvis jeg ikke tar feil, er gratis og ikke hosted nettbutikk og da kan du prøve deg med feks Magento, OpenCart eller PrestaShop for å nevne noen.

Slike kan du installere og leke med helt gratis (betinget at du har et sted du kan installere dem på).
 

pixie

Medlem
takk for masse tips. skal sjekke dette litt ut :)sitter å vrir huet av meg dagen lang på alt som skal gjøres.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
det er ihvertfall en god ide å starte med noe som er så enkelt som mulig teknisk, så slipper du å knote med det. Konsentrer deg om det som er din business, altså f.ex. å designe/lage smykker eller hva det nå er du gjør, og bruk f.ex. epla.no til nettbutikken.

Blås i alt teknisk komplisert dilldall til å begynne med, og hvis/når du begynner å få nok inntekt til at du vil ha en helt egen nettbutikk, så lønner det seg garantert fremdeles å fortsette å konsentrere deg så mye som mulig om din kjernevirksomhet, og heller leie inn noen til å ordne nettbutikken, som har DET som SIN kjernevirksomhet :)
 

pixie

Medlem
ja...har tenkt litt på epla ja, men sånn som det er nå så vurderer jeg faktisk bare å starte en side på facbook og selge litt gjennom der og når økonomien kommer bedre på plass med mer salg, (forhåpentligvis) så starter jeg en nettbutikk. altså til og begynne med bruker jeg kun fakturering pr. mail. nei jeg veit ikke altså...veldig vanskelig det her....
 

Soufian88

Medlem
Heisann, hvis du fortsatt er ute etter en helt gratis versjon, så er wix noe du kan sjekke ut.
De lar deg få bruke deres design som virket ganske enkelt å endre på, ulempen er at det reklameres for wix på hele siden din=P
Men det er et gratis alternativ ihvertfall.
 
Topp