Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk + domene til salgs

Ønsker og få bud på Motegal - med proffesjonell nettbutikk via OpenCart.
Og www.motegal.net er parkert!

Stort potensiale, lave besøkstall da jeg ikke har penger til og markedsføre skikkelig.
Solgt klær for 3000,- på 1 uke. Hatt en del besøk, men ingen statistikk på dette.

Kom med bud :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis du ønsker noen seriøse bud bør du få på plass mulighet for å hente ut besøksstatistikk. Besøkstall sammen med omsetning og overskudd er alle viktige parameter for en kjøper.

Hvordan har du kommet frem til prisen på 35.000,- som du postet tidligere?
 
Jeg reknet ut hvor mye jeg hadde brukt på og få opp nettbutikk, redigering, informasjon og tid, og kom frem til en sum på 35 000,- noe jeg først trodde var 40 000,-!

Jeg vet ikke hvordan jeg får tak i besøkstall på OpenCart:confused:
 

xdex

Medlem
Selv om du har brukt 1år på en nettside, betyr ikke dette at den har en verdi på 350.000,- mye arbeid er ikke mye penger. Man kommer fram til en pris, ved hjelp av statistikk.

1) Antall unike besøkende pr dag/uke/måned
2) Hvor mye omsetning det er snakk om (vis gjerne til regnskap/års-rapport)
3) Hvor mye utgifter man har (går man i minus?)

Det vil være vanvittig vanskelig og selge noe man ikke kan bevise, at du har solgt klær til noen kompiser/venninner på en uke, joda, kanskje ikke trolldom. Syntes siden virket interessant, helt til jeg leste hele forum posten, kom tilbake med noen skikkelige tall og ikke bare påstander.

Regner jo med at man ikke selger noe som allerede gir mye penger i kassen.

Lykke til :)
 

picxx

Well-Known Member
Når det er sagt, så bruker standardsvaret her på WF å være at man må ihvertfall regne med en 30-50.000.- hvis du skal få noen til å sette opp en skikkelig nettbutikk for deg.
Her får man jo hele pakken, klappet og klart, til samme prisen, så utgangspunktet er vel det samme, hvis man har interesse av å selge de produktene som butikken er laget for.
 
Produktene er enkle og bytte/fjerne.
Og jeg har betalt ut 35 000 NOK for butikken, men om ingen har interesse for denne, så er det greit. det er garantert at denne butikken går med pluss, eneste problemet er at jeg er ung og uerfaren og vet ikke hva jeg driver med.


35 000,- inkl mva, første, andre.... ?
 

Lemmy

Medlem
Når det er sagt, så bruker standardsvaret her på WF å være at man må ihvertfall regne med en 30-50.000.- hvis du skal få noen til å sette opp en skikkelig nettbutikk for deg.
Her får man jo hele pakken, klappet og klart, til samme prisen, så utgangspunktet er vel det samme, hvis man har interesse av å selge de produktene som butikken er laget for.

Enig i det. Jeg har også undersøkt muligheter i Øst Europa - outsoursing til Latvia, Ukraina, Russland for et par tilsvarende prosjekter. Prisen for en skikkelig nettbutikk(CMS+ design) vil ligge på 15-20k. Du må påregne oversettelse osv. etter at prosjekter er gjennomført. Poenget er at de blir ikke særlig billigere.
 
Sist redigert:
Det som menes er at det er 35 000 inkl mva for dere.
og det er 35 000 eksl. mva for meg. Det blir uansett 35 000 inkl mva for dere, og faktura kan jo sendes ut uansett. Om det er mva på faktura eller ikke, så kan den utgiftføres.

Hilsen
Thomas :)
 

looper

Medlem
30 tusen fyker fort, hvorfor ikke legge litt mer arbeid i markedsføring, mye kan gjøres med tid som eneste kostnad.

Jeg tror du vil tjene mer på det og evt selge på ett senere tidspunkt!
 

NilsF

Medlem
Det som menes er at det er 35 000 inkl mva for dere.
og det er 35 000 eksl. mva for meg. Det blir uansett 35 000 inkl mva for dere, og faktura kan jo sendes ut uansett. Om det er mva på faktura eller ikke, så kan den utgiftføres.


Nei, dersom du ikke er mva-registrert, så er dette villedende og på grensen til svindel.

Når selger skriver at prisen er kr 35.000 inkl. mva., så forventer en mva-registrert kjøper at nettsiden koster ham kr. 28.000 (ved 25% mva.). Men dersom selger ikke er mva-registrert, så kan han ikke beregne mva, og kjøper kan ikke trekke fra mva.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis det hadde vært 35000 inkludert mva så ville det ha betydd, hvis en som var mva-registrert kjøpte den, at kjøperen skulle få tilbake 7000kr på mva'en, så det er i høyeste grad relevant om man er mva-registrert eller ikke her.

Er du mva-registrert? Ok, da kan du godt oppgi prisen ink.mva, men i B2B-sammenheng er det mer normalt å oppgi prisen ex.mva. - nettopp fordi det er det som er den reelle prisen man betaler når man er mva-registrert. Er du derimot IKKE mva-registrert er det både feil og grenser til mva-svindel, noe staten slår ganske hardt ned på, å oppgi prisen "inkludert mva", når det egentlig ikke er iberegnet mva.
 
Topp