Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk for dummies

tulling99

Medlem
Hvor mye koster det å opprette en enkel nettbutikk?

Jeg har nemlig noe gratis arbeidskraft jeg kan benytte meg av fremover(min mor), så kanskje jeg kan sette personen til å gjøre noe produktivt. Har også et lite lager jeg kan benytte kostnadsfritt (stua hennes).
 

Nutz

Med lem
Alt fra kun hosting-kostnader på 29 kroner per måned til Kr. 200.000 og mer.
 

tulling99

Medlem
Men hva er lurt å tenke på før man velger hosting?

Det er vel et minstekrav at det er opplegg for betaling med bankkort. Og at man ha eget design.
 

Nutz

Med lem
Hvis man ikke har noe særlig erfaring med å sette opp butikker og drive en nettside, så gjør man det lurt i å kjøpe denne tjenesten.
Her inne er det flere som tilbyr dette.
Uten selv å ha et kundeforhold der, så har Mystore webshop | Starte nettbutikk | Kampanjetilbud NÅ | Mystore.no fått mye ros av folk her inne. Drives også av et aktivt medlem her inne.
Prisen der er heller ikke ille. -Tror du slipper mye hodebry med å velge mystore.
 

picxx

Well-Known Member
Mystore er et godt valg.
Skal hun jobbe heltid med butikken (salg, distrubisjon, markedsføring) skal det nok godt gjøres at man ikke får inn de små beløp mystore tar for sin løsning + et solid overskudd.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skulle gjerne sett at noen som bruker eller har brukt Mystore ville postet her.

Jeg har brukt mystore, eller rettere sagt, jeg har administrert og utviklet en butikk i mystore for en kompis.
Inntrykket jeg fikk var at det var et litt rotete adminpanel (noe det er i alle oscommerce oppsett) i forhold til f.eks. shopperpress, men hjelp både når det gjelder forklaringer i admin, kunnskapsdatabase og support var upåklagelig.
Så for en som skal starte nettbutikk, eller prøve seg med en nettbutikk er det absolutt et godt valg før man går videre til det skritt å få seg egenhostet butikk hvor man skal administrere alt selv fra A til Å.

Det er jo ikke værre enn å skrive seg opp hos mystore med en testbutikk, så får man jo sjekket systemet selv...uten noen kostnader.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Inntrykket jeg fikk var at det var et litt rotete adminpanel (noe det er i alle oscommerce oppsett) i forhold til f.eks. shopperpress

Helt enig!! Vi har nå lansert vår nye administrasjon som har fått en kraftig ansiktsløftning. Produktkatalog er også 100% omskrevet for å forenkle administrasjon.

Noen screenshoots finnes på Redesign administrasjon | Mystore webshop

Med vennlig hilsen

Yngve Larsen
Mystore.no
Tlf: 21 98 24 74
Skype: ylarsen
 

tulling99

Medlem
Oki, da regner jeg med det vil bli mystore. Det så bra ut.

Jeg kan trenge litt mer hjelp. La oss videre, av hensyn til enklere diskusjon og med hensyn til forretningshemmeligheter, si at jeg skal selge barnesykler. Barnesykler selges det mye av, og de veier ca. 2 kg og koster mellom 1000-4000 avhengig av merke. De fleste som blir solgt koster nærmere 1000. La oss også si at barnesykler er noe folk er villige til å kjøpe på nett, som med min varegruppe. De fleste som kjøper sykler i det billigste segmentet er overhodet ikke opptatt av merker - de vil kun ha en billig nybegynnersykkel. Nå tror jeg det begynner å likne det markedet jeg vil inn i.

Hva hvis jeg kan importere "barnesykler" fra østen, veldig billig. Kanskje bare 2 eller 3 forskjellige sykler. Antar at de vil koste under 100 å kjøpe der nede (jfr. ebay). Og også importere 10-20 forskjellige tilleggsting; slange, lappesaker, etc som er fristende eller helt nødvendig å kjøpe med. Småtingene koster under 10 kroner der nede. (jfr. ebay). Jeg antar å være klart billigst i Norge dersom jeg selger syklene for rundt 500-600 kroner, og småtingene for ca. 100-150 kroner per stykk.

*Jeg har gratis arbeidskraft
*Jeg har gratis lager (ikke stua, men en stor dobbelgarasje)
*Jeg har allerede et ENK, men er ikke momsregistrert på grunn av lav inntekt.
*Har noe kunnskaper om linkebygging/serp/seo. Har en relevant nettside, men den er på engelsk. (Sannsynligvis verdifull uansett pga høy trafikk/PR3 - ved f.eks trade lenker med webmastere som har både en engelsk og en norsk nettside/blogg om temaet). Jeg har venner som har vesentlig mer greie på temaet enn meg som kan bidra med artikkel til en eller flere blogger jeg kan opprette.
*Videre markedsføring kan bestå i annonser på Finn/nettsider/QXL.


Da håper jeg at jeg ender med:
-En lettdreven netthandel grunnet meget begrenset vareutvalg. Enkelt med store ordrevolum.
-Høy avanse
-Øverst på google på relevante søk: "billig barnesykkel", "rimelig barnesykkel".
-Lave kostnader
=Lønnsomhet

Kommentarer rundt forretningsideen?

Fallgruber?

Erfaring med shippingkostnader fra østen?

Selskapsform? Begynne med ENK, evt. gå over til NUF?


Takk på forhånd!
 

Nutz

Med lem
Ting beregnet til barn kan i seg selv være en "Fallgruve" på sikt.
Tenker på dette med sikkerhet og hvor lett det er å skade seg på dette.
-Spesielle krav til polstring og deksler muligens?
 

tulling99

Medlem
Ting beregnet til barn kan i seg selv være en "Fallgruve" på sikt.
Tenker på dette med sikkerhet og hvor lett det er å skade seg på dette.
-Spesielle krav til polstring og deksler muligens?

Det med barnesykkel er bare et praktisk eksempel på noe som kan likne i størrelse. Min vare kan ikke utløse noe erstatningskrav i det hele tatt, det er harmløst. Ingen offentlige krav som må tilfredstilles.

Tror ikke det behøver å polstres under transport.
 
Topp