Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - Hvordan er erfaringer med ordreleveringer i brev/pakker u/sporing?

Nerden

Medlem
Hvordan er deres erfaringer med ordre leveringer av brev/pakker uten sporing?

Man stiller jo seg selv ganske åpen for svindelforsøk fra kunder mtp at kundene kan hevde at varen ikke er kommet frem og forlanger ny vare. Dette har hendt meg 2 x denne mnd.
Jeg sender aldri dyre varer u/sporing men jeg liker ikke å sende dobbelt av varer til en ordre.

Noen som har hatt erfaringer med dette? har dere gått over til å kun sende med sporing/hentelapp eller sender dere fortsatt varer i brevform u/sporing.

Jeg har per dags dato ingen EDI avtale med posten fordi jeg ikke liker å ikke vite hva jeg ender opp med å betale på en faktura (stygge erfaringer med EDI tidligere).
Alternativet er å sende varer som smartpost/norgespakke egenemballert og da er fraktprisen for meg en helt annen.
 

Ubrukelig

Medlem
Jeg sender stort sett alltid brev uten sporing å har endel dårlige erfaringer med dette, men er ikke aktuelt å betale 50-70% av verdien i frakt.

Endel kommer ikke frem å hvis det kommer frem tar det fort over en uke.
 

jonasb

Medlem
Etter ca 8 mnd sitter jeg igjen med et godt inntrykk, sender alle pakker som a-prioritert brev og de kommer stort sett fram ganske fort. Men produktene er små i volum og får plass små boblekonvlutter.
 

svarstad

Medlem
hei, driver selv nettbutikk og sender ut rundt 200 brev til kunder hver mnd, har hatt 3-4 kunder i år som påstår at de ikke har mottatt varen. har sendt nye varer men legger inn en merknad på kunden at de ikke har mottat varen i tilfelle det kan skje neste gang de bestiller.
 

Nerden

Medlem
hei, driver selv nettbutikk og sender ut rundt 200 brev til kunder hver mnd, har hatt 3-4 kunder i år som påstår at de ikke har mottatt varen. har sendt nye varer men legger inn en merknad på kunden at de ikke har mottat varen i tilfelle det kan skje neste gang de bestiller.

Ikke så avskremmende statistikk det, får fortsette med brevform å skrive merknader i ordrene som du sier. Hvor lenge etter kunden har gitt beskjed venter du med å sende ny vare? (itilfelle forsinkelser)
 

svarstad

Medlem
Hei

Ser du har nettbutikk hos mystore, der kan du legge inn merknad på kunden. Sender ikke nye varer før det har gått 14 dager, vet at posten kan rote litt. Jeg har ikke mottatt noen av disse brevene i retur, så hvor de har blitt av er ikke godt å si :)
 
Topp