Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk konvertering

Mikkel79

Medlem
Selv har jeg "legg til vare" på _kjøp_ knappen
Fint nok med "Legg til vare" vil jeg tro, noen mener kjøp skremmer noen kunder, da de kan tro de må kjøpe viss de klikker.
Legg i kurv/Legg til vare virker mindre skremmende.

Vet ikke om du bruker rabattkoder mye, men vi fjernet det helt på våre butikker.
Selv googler jeg alltid når jeg ser den boksen hos en shop jeg handler oss.

Spesielt viss man har et affiliate program til butikken, da kan fort måtte betale rabatt, samt kommisjon til en partner viss de kanskje finner rabattkoden på en kupong side eller noe lignende.

Magento har et system så man kan få rabatt på handlekurven, bare med å bruke
en url isteden: veggfolie.no/?coupon_id=webforumet
Man kan gi prosentrabatt, fri frakt, fast beløp etc.
 

Arena

New Member
Dette er jo en veldig interessant case. Skulle gjerne sett noen tall, slik at man kan få en litt bedre innsikt i hva som endres underveis her :) Hvisomattedersomatte du ønsker det da seff :)
 

jagarock

Information Research & Analytics
jeg har kjørt 10 forskjellige versjoner (små endringer) nå over en periode, og her er tall;

stats.png


det er ihvertfall "statistical significance" på min originale versjon "1: Ingen endring" og den beste versjonen som er "7: Blå pris og Ny handlekurvknapp".

Hvis noen har lyst til å se hvordan de forskjellige versjonene ser ut, er det bare å gå til iphonedeksler.no og putte "variation=1" fks bak linken.

Her fks ser du variasjon 1, mitt utgangspunkt:
SGP Linear Serie - iPhone 4 Deksel nr.6 | iphonedeksler.no

Her er variasjon 7 som viser seg å være bedre:
SGP Linear Serie - iPhone 4 Deksel nr.6 | iphonedeksler.no

Utifra den infoen jeg får her så ser jeg at jeg burde kombinere 10 og 4 i en ny test, den burde bli en vinner.
 
Sist redigert:

Mikkel79

Medlem
Nå er ikke komplett data noen gud, men de bruker "Kjøp" og jeg tipper de har testet det rimelig godt.

Tror nok det kommer veldig an på hvem som er målgruppen din også.
Komplett sin hovedgruppe er nok veldig datakyndige folk - og mest menn i tillegg.

Amazon.com bruker f.eks Add to cart - de har vel også testet endel :)
 
Topp