Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk leverandør - Spørsmål

Sander L

New Member
Hei,

Jeg er på vei til og starte min egen nettbutikk. Varer er kjøpt inn og jeg sitter nå og skal tenke på nettbutikk-leverandør for butikken.

Har tittet mye på 24nettbutikk og mystore. Men i starten vil jeg helst ha så lite som mulig av utgifter og mann må også tegne et abonnent hos disse leverandørene i 6mnd noe jeg er skeptisk på.

Har også tittet litt på wix.com og templatene ser fine ut, men er litt mer skeptisk på at mann kun kan ha paypal, eller "offline payment". Altså mann kan ikke ha 2 betalingsmetoder og slikt. Blir litt tullete tror jeg. Vet ikke helt hvordan kundene mine vil reagere om det kun kan betales via postoppkrav. Kan også bli dyrt om kundene ikke henter varen de bestiller.

Hva burde jeg gjøre?

Hva gjorde dere?

Mvh,
Sander
 

xdex

Medlem
Hvis du ønsker å ha lavest mulig kostnad (som å bruke paypal f.eks) sammen med en billig løsning, kan du bruke WooCommerece til WordPress. Mange sverger til nettopp denne løsningen, men at store bedrifter velger andre løsninger, kan ha sine fordeler. Men som en nybegynner, kan jeg absolutt anbefale deg dette. Alt du trenger, er en skikkelig mal, som fungerer. Ikke overdriv, bare pass på at den går inn under "din profil/form og farge".

WooCommerece er gratis, og fungerer sammen med WordPress. Paypal ligger allerede klart, du trenger bare å fylle inn nødvendig informasjon (e-post etc) Du kan finne maler/templates her, http://themeforest.net/category/wordpress/ecommerce/woocommerce

Velg noe som er "mye brukt", det trenger ikke å bli så likt til slutt, du bruker dine egner logoer, farger etc. Hvis du trenger hjelp til alt, send meg en melding, så order det seg ganske så kjapt. Finnes en hel haug av fordeler med woocommerece, og mange gratis plugins til ettertanke i fremtiden.
 

Tonny Kluften

Administrator
Programvaren WooCommerce er gratis. men det er ikke tiden du bruker på å lære deg det, det er heller ikke gratis med andre betalingsmåter enn PayPal og betaling direkte inn på bankkonto.
Så hvis du bruker 80-100 timer på stort og smått på å forstå og sette opp alt slik at alt er perfekt, og det gjør du hvis du ikke har peiling på webutvikling, Wordpress og WooCommerce fra før, så kan du regne en pris på tiden din som overstiger det å kjøpe et ferdig produkt.
Men hvis du har masse fritid som du ikke bruker på annet så er WooCommerce helt topp for deg.
 

xdex

Medlem
Programvaren WooCommerce er gratis. men det er ikke tiden du bruker på å lære deg det, det er heller ikke gratis med andre betalingsmåter enn PayPal og betaling direkte inn på bankkonto.
Så hvis du bruker 80-100 timer på stort og smått på å forstå og sette opp alt slik at alt er perfekt, og det gjør du hvis du ikke har peiling på webutvikling, Wordpress og WooCommerce fra før, så kan du regne en pris på tiden din som overstiger det å kjøpe et ferdig produkt.
Men hvis du har masse fritid som du ikke bruker på annet så er WooCommerce helt topp for deg.

Kan vel også nevne at wordpress har svært gode tutorials / guider. Men som jeg sa, få noen til og sette opp, så kan du heller fokusere på tekst og bilder. Det blir fortsatt langt billigere i lengden, opplæring i form av bilder, export av data etc, kommer jo i tillegg uansett valg. Men fortell oss gjerne hva du går for :)
 
Topp