Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk med flere underbutikker

tifnett

New Member
Hvis man vil lage seg en nettbutikk med flere nettbutikker under der, hva kalles det? Hvordan løser man slikt rent teknisk? Ser feks handlegaten har et slikt sted som det leies ut "butikk" for de som ønsker å selge. Finnes det ferdige templates for sånt? Har woocommerce slikt? Og hvis man ønsker å bruke dropshipping, fins det noen templates som har automatisk videresending til leverandør?
 

spikre

peterhamre.no
Nettbutikker bygget på wordpress er "hybrider". Det kan fungere til en gitt nivå, men snakker vi volum er det ikke skalerbart nok. Satt på spisser kan man si at man "bygger om" en blogg til en nettbutikk.
De fleste leverandører av nettbutikker har støtte for mulistore, og enda flere har mulighet for å få laget integrasjoner eller til og med åpne API.
 

spikre

peterhamre.no
Det er for mange variabler til å på generelt grunnlag si noe om antall ordre, antall besøkende eller lignende. Å starte med en wordpress kan fungere for noen, men forventer du rask og varig vekst mener jeg det ikke er verdt "dobbeltarbeidet". En liten hoppybutikk kjører helt OK på wordpress :)
 

barentshavet

Active Member
Det finnes mange nettbutikker med langt over 30.000 produkter og det finnes eksempler på disse i woocommerce-dokumentasjonen hvis dere ønsker å teste de selv (de går raskere enn mange av amatørbutikkene som folk driver her). Har man riktig kunnskap, økonomi og tid er det fullt mulig å bruke woocommerce selv på store sider. Selv om jeg foretrekker Magento på store sider, vil jeg gjerne se noe dokumentasjon som beviser motsatt.
 

JesperCUR

New Member
Wordpress er bygd for blogging ihvertfall, men i senere tid også utviklet seg til ett velfungerende CMS. Og innbiller meg at det er en grunn til at ingen store nettbutikker benytter Wordpress og WooCommerce som noen nettbutikk plattform.
 

Stoppet

Banned
Nå er det vel ikke så mange her på forumet som drifter nettbutikker på størrelse med Komplett og Lefdal, bortsett for @spikre da. Så for de fleste her så støtter jeg meg nok til @Tonny Kluften . Woocomerse/wordpress kan man hvertfall få hjelp til fra naboen om noe skjer. Trenger ikke bestille teknikker fra Tyskland eller lignende som kommer om tre måneder. Med mindre man betaler det man har tilgjengelig av likvider :)
 
Topp