Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk selges, stort potensiale (Norge, Sverige)

olemm

Medlem
Vurderer å selge min nettbutikk som har vært i drift siden november 2010.

Butikken har gått bra siden oppstart, og det er et kjempestort potensiale hvis man kan litt om nettbutikkdrift.

Butikken selger: gadgets, mobilutstyr, og diverse annen småelektronikk. Og andre nyttige og unyttige ting.

Domene: har godt domene i Norge, Sverige og Danmark

Sånn som løsningen er nå, blir mesteparten sendt direkte fra førskjellige leverandører til kunden, altså dropshipping, men vi har valgt å ha noe på lager i Norge, det kan man velge selv, etter hvor stor plass man har, og hvor mye tid man ønsker å bruke på butikken.
Vi har kjøpt inn lager på "melk og brød"-produkter.

Vi har brukt flere annerkjente dropshipping klienter, og siden vi har handlet så mye av de, får man såkalte VIP-kontoer, som gjør at man får rabatter på produkter man kjøper, og at man får en kundebehandler som man forholder seg til, dette er meget behagelig hvis det er noe man trenger å kommunisere ned til leverandøren, det har fungert meget godt. Og er meget effektivt iforhold til å det å sende mail til kundeservice på slike steder.

Butikkløsningen er levert fra Mystore.no Og meget enkel og grei i bruk. Har kjøpt endel ekstra applikasjoner via mystore så det er en påkostet løsning iforhold til standard utgaven.

Har også kjøpt svensk språkpakke og mange av produktene er allerede oversatt av en innleid svensk konsulent.

Annonsering har i hovedsak gått via adwords, men har også prøvd noe annet som kelkoo osv.
Vi har idag en avtale med et firma som tar seg av adwordskontoen til butikken, og optimaliserer denne fortløpende, og endrer de tingene som jeg ønsker å endre.
Dette er en kostnad man kan spare inn ganske mange penger på hvis man er god på adwords.(Noe jeg ikke er)

Her er det også gjort klart en svensk-rettet adwords kampanje som kostet 5000,- + mva og starte, denne kampanjen er pauset, og kan settes i gang så fort resten av produkttekstene er oversatt. Har hatt en prøveperiode med å kjøre den svenske nettbutikken igang med kun adwordsannonser på de kategoriene som er oversatt, men trafikken konverterte dårlig, grunnen til dette er nok at store deler av siden var på norsk, valgte derfor å avvente med svensk åpning til alt er klart.

Det er også en facebook side med over 400 brukere på, jeg har ikke gjort noe som helst for å få folk til å like fb-siden, det er heller ikke brukt noe tid som helst på facebooksiden, stort potensiale for forbedring med andre ord.

Noen nøkkeltall:

Omsetning 2010: 111.569,- (butikken blei startet 4 november 2010)

Omsetning 2011: 759.656,-

Total omsetning iløpet av 14 mnd er da altså over 870 000,- noe som er meget bra til å være en nystartet nettbutikk.

Registrerte kunder: 3276 stk

Produkter: ca 300 stk


Grunnen til at jeg selger er at jeg rett og slett ikke har tid til å drive den mer, den stjeler for mye tid, da jeg har 100% jobb i tillegg, samt et nystartet konsulentfirma som kommer til å ta mye mer tid fremover.

Ønsker i hovedsak å bli kontaktet av folk som faktisk er på utkikk etter å kjøpe seg en nettbutikk og som ikke bare er nysgjerrig på URL og og overskudd.

Er du seriøs og vurderer å kjøpe deg en nettbutikk som er oppe og går og trenger mer informasjon er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å etterspørre informasjon som jeg ikke har tatt med i tråden her.

Veit ikke helt hva jeg ønsker for butikken men gir den ikke bort akkurat. Det er stort potensiale her for den riktige personen. Så det får jeg diskutere med en potensiell kjøper.

Mvh
Olemm
 

quicktech

Medlem
webshop

Hei,

Jeg kan være interessert i webshopen, men det hadde vært fint å vite konkret mer om hva slags resultat den har og ikke bare omsetning.

Hvor mange av de 300 produktene er lagerbasert? Hvor stor del av omsetningen og resultatet er knyttet til produkter som er lagerført? Grunnen til at jeg spør er fordi det får vår del mest sannsynlig er interessant å kutte ut lagerholdet og kun kjøre dropshipping.

Tar gjerne imot URL også samt besøksstatistikk.
Hvor mye tid bruker du per dag på butikken? (Siden du skriver at den tar mye tid).

Og så til sist, hva skal du i gang med ved siden av? Litt off topic men jeg blir nysgjerrig på hva som kan få deg til å starte noe annet enn å drive en tilsynelatende hurtig voksende nettbutikk :)

Mvh Magnus
Goodae
 

olemm

Medlem
Jeg skal få ettersendt statistikk, resultat osv pr PM.

Det er fullt mulig å kjøre 100% dropship, vi har hatt noe på lager for å kunne gi kjappere leveringstid på de mest populære produktene.

Er usikker på tidsbruk pr dag, da jeg jobber når jeg har tid i butikken. Litt nå og da. Det som tar tid.

Er i gang med å starte konsulentfirma, som tar på seg sakkyndig-oppdrag i rettsaker(helserelatert). Og da blir det endel reising i tillegg til 100% stilling med natt/kveld/dag og helgejobbing. Så har nok å henge fingrene opp i:)
 

olemm

Medlem
Vil bare si ifra at det kan ta noe tid før jeg får svart på alle PM og henveldelser, har endel å gjøre i dagene fremover og mesteparten av tiden jeg er hjemme, så sover jeg. Derfor går ting litt treigt.
 

olemm

Medlem
Legger til litt tilleggsinformasjon som mange har etterspurt via PM.

Besøksstatistikk:

Tidsperiode 01.01.2011-31.12.2011

Unike besøkende: 55 195
Sidevisninger: 536 583
Gj. besøkstid: 00:04:07
 

olemm

Medlem
Det har vært mange som har vært interessert i å se noe mer regnskap, og nå er de rapportene klare, enklest å sende de på mail.

Send meg en melding med mailadresse så sender jeg regnskapet.

Er også åpen for bud!
 

Bransje

DaddyO
Hvis det er en godt oppegående nettbutikk, så synes jeg det blir noe merkelig at det ikke legges ut url etter flere har bedt om det. Noe og skjule? Stygt design? etc
 

olemm

Medlem
Hvis det er en godt oppegående nettbutikk, så synes jeg det blir noe merkelig at det ikke legges ut url etter flere har bedt om det. Noe og skjule? Stygt design? etc

Som Tonny sier, er vel mitt valg om jeg har lyst til å legge ut url i annonse, eller om jeg ønsker å formidle dette pr melding. Mange som har spurt om url, og de har fått det! Unødvendig post av deg!
 
Topp