Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - spørsmål om frakt, betalingsalternativer mm

gecko

Medlem
Hei,

Har nettbutikken Stort utvalg av mobildeksler, gadgets, android mini pc til rimelige priser! som jeg har drevet aktivt med siden starten av året, og begynner å bli fornøyd med utseende (med unntak av noen produkt tekster) og ser at antall besøkende øker jevnt og trutt, men veldig få av de legger igjen noe penger.

Jeg har jobbet en del med seo, bruker noe adwords og facebook. Men ser at søk og henvisninger er de som gir flest besøkende.

Det jeg lurer på, og som jeg er nysgjerrig på hvilken erfaring andre har er:

1. Frakt - Pr i dag har jeg en fast fraktpris, den er muligens litt høy, men det er snittet på frakten jeg har lagt inn. Så noen utsendelser går jeg noen kr i pluss på og andre i minus.
Bør jeg ha flere fraktalternativer å velge i?
Bør jeg ha en fastpris? Noen erfaring med hva den bør ligge på?
Bør jeg ha gratis frakt? og evt øke prisen litt?

2. Betalingsmetoder - Pr i dag har jeg kun Paypal, personlig synes jeg det fungerer greit, og man behøver heller ikke å opprette konto, så det bør ikke avskrekke for mange. Så jeg ser ikke behovet for å bruke en masse penger for å tilby andre betalingsløsninger for kortbetaling.
Men jeg ser at flere og flere tilbyr betaling med faktura, og da spesielt Klarna.
Gir det flere salg å tilby det?

Betaler Klarna meg og det er deres jobb å drive inn pengene?


På forhånd takk for svar og forslag. Tar gjerne imot konstruktiv tilbakemelding på butikken, og evt andre ting jeg bør se på.
 

oleanl

New Member
Synes fraktprisen din er helt grei, fraktprisen kunne med fordel vært presentert i handlekurven og på produktinformasjonssiden. I nærheten av produktpris kunne du feks ha satt: Frakt kr 81,- per ordre.

Stusser imidlertid på at fraktprisen og MVA ikke endres dersom du velger feks Mexico som mottakeradresse.

Se forøvrig denne tråden for diskusjon angående frakt:
https://www.webforumet.no/forum/nettbutikk/21614-pris-p-frakt.html

Klarna fakturerer for deg og du er sikret oppgjør.
 

gecko

Medlem
Takk for svar.

Mva endrer seg, eller blir borte når man setter et annet land. Men det forutsetter at man har lagt inn riktig postnr. Altså at postnr tilhører det landet man har valgt.
Frakt endrer seg ikke, da det ikke er installert fraktmodul for frakt til utlandet.

Setter pris på flere innspill, erfaringer og tilbakemeldinger.
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Nettbutikken din ser fin ut den, selv om jeg ikke er blodfan av Mystore løsninger.

For å starte med frakt:
Har vært en tur inne i butikken din og "gått til kassen". Der får jeg opp to alternativer: Gratis frakt og Fast fraktpris kr. 81,-. Jeg ville skrevet noe om hva som er forskjellen på disse to. Regner med det er ekspress frakt e.l hvis kunden betaler for frakten?

Når det gjelder betalings løsninger er Klarna etter mitt kjønn et must! Da jeg startet opp med min første butikk, hadde jeg heller ikke Klarna som betalings løsning. Etterhvert valgte jeg å prøve dette for å se om det kunne være noe av grunnen til kundemangel. Og det var det!
Salget steg med 130 % den neste mnd. Nå har vi Klarna installert i alle våre butikker.

I en rapport vi tok ut for noen uker siden, forteller den oss at nesten 80 % av alle salg skjer via Klarna Faktura.

Hvis du velger å inngå avtale med Klarna, se på det som en investering.
Det koster 2.995,- å opprette avtale, deretter 299,- pr/mnd. Betaling fra dem får du etterskuddsvis (14 dager etter fakturaen ble aktivert) De har utbetaling hver tirsdag. Har aldri hatt et problem med Klarna, så de anbefaler jeg på det sterkeste.

Vi tilbyr også betaling med Visa/MasterCard igjennom DIBS' betalingsløsning. Noen velger dette også, men dette er ikke et must!

Fortsett med det gode arbeidet ditt, så får vi håpe resultatene oppstår etter hvert! :D
 

gecko

Medlem
Takker så masse!

Skal se litt mer på det med frakten. Får se om Klarna kommer med noe tilbud i nærmeste fremtid, men jeg tror absolutt det er noe jeg bør tilby. Nå lanserer de Klarna checkout i forbindelse med ehandelsdagene, spennende å se hva det er.

Vil nok sikkert vurdere å flytte fra mystore, hvis jeg finner en annen løsning som fungerer bra. Foreløpig er jeg fornøyd med mystore sin løsning, selv om det er litt jeg savner der, da jeg ikke har Premium løsningen.
 

Diana Dahn

Medlem
Jeg synes nettbutikken din er veldig fin, men savner at det blir vist priser på din banner, med utvalgte produkter, som kjører på startsiden.

1. Frakt: Et alternativ som mange idag bruker er pris per vekt. F.eks. så kan man ha et fast pris på en pakke med vekt fra 0-1 kg, 2-3 kg osv. På den måten kan man senke prisen på frakten lit. Jeg synes nok at 81,- i fast fraktpris er lit dyrt hvis man kjøper en lille sak.
Nu har jeg ikke set så mye på nettbutikken din, men mange tilbyr jo gratis frakt etter et vist beløp, det er alltid er god måte at selge mer på.

2. Jeg er også enig i at det absolut vil være en god idé at kunne tilby fakturabetalning. Klarna er et sikkert valg. Du kan evt. se på PayByBill, som bruker de samme principper men hos dem har du muligheten for å sende ut fakturan din i eget navn. Overføring til dit konto sker var 24:e time. Jeg vet ikke hva PayByBill koster, men ettersom de er lidt mindre en Klarna kansje du kan få en god pris?!

Mvh,
Diana Dahn, Markedsføring, SmartWeb
 
Topp