Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk til salgs

hjemmegutt

New Member
Nettbutikk for salg av tilbehør til damer og menn selges.

Butikken selges da jeg verken har tid eller kapasitet til å utvikle konseptet videre. Butikken har stått mer eller mindre uendret siden oppstarten noe som også har påvirket omsetningen/utviklingen.

Varene som selges retter seg i all hovedsak mot damer, men det selges også varer til menn. Slik butikken fremstår i dag er det den største spesialnettbutikken innenfor sitt segment i Norge. Det er også muligheter for å tilby et mer generelt utvalg enn hva som nå er tilfelle. Produktene som selges har gode marginer.

Nettbutikken er satt opp på eget .no-domene med en artig og lett URL. Butikken er satt opp med nettbutikkløsningen Magento (Magento - Home - eCommerce Software for Growth) og tilpasset eget design. Nettbutikkløsningen kommer med et godt utviklet admin grensesnitt som gjør det enkelt og holde oversikt og behandle ordre og nye kunder. Gir også en oppdatert status av varelageret, mulighet for å sende ut nyhetsbrev ++.

Selskapsfom
Nettbutikken er etablert som et Norsk Utenlands Foretak, et såkalt NUF, med adresse i England. Håndtering av selskapet har blitt utført av advokatfirma Varjag (Varjag). I forbindelse med et eventuelt salg vil det måtte utføres en samleendring av daglig leder, eier og styre. Dette vil medføre en kostnad på kr 2600 + mva hvis en benytter Varjag.

Tallenens tale:
Butikken ble etablert i 2009 og har siden oppstart omsatt for ca. 20.000. Konseptet og butikken har imidlertid et langt større potensiale for den riktige personen(e). Ingen kostnader av betydning har frem til nå blitt brukt på markedsføring av butikken. Selskapet har ingen gjeld. Har en ubenyttet utsatt skattefordel på ca. 5000 kr.

Nettbutikken figurer på topp i google på sitt søkeord og blir daglig besøkt av ca. 15 stk. Har siden oppstart i august 2009 hatt ca. 7.000 besøkende med tilhørende ca. 25.000 pageviews. I dag utgjør google søk en større andel av de besøkende da jeg den siste tiden har lagt ned en innsats for å synliggjøre den bedre på google.


Hva selges?:
• Ferdig konfigurert nettbutikk
• Eget design og logo
• .no-domene
• Varelager til en utsalgspris på ca. 60.000
• SEO optimlaisert nettbutikk med gode ratinger på google
• Kontaktinformasjon til leverandører i Kina og India
• Blogg


Årlige faste utgifter
• Domeneutgift ca. 200 kr
• Webhotell ca. 150 kr
• Årlig oppfølging av NUF 2.500 kr
• Eventuelt regnskapsfører hvis dette ikke gjøres selv (pris på regnskapsfører vil stige med antall bilag som skal regnskapsføres)


Hvis dette høres interessant ut ta kontakt for mer informasjon. Bud ønskes.
 

Xavier

New Member
Fint om du kan sende meg dine kontaktoppplysninger på PM. Vil gjerne også ha kopi av årsregnskap/balanse. Ser frem til å høre fra deg!
 

click24

Medlem
lurer på en ting, og jeg skal ikke kritisere men,,"SEO optimlaisert nettbutikk" da skulle ihvertfall jeg tro at der var ihvertfall litt trafikk.7000 besøkende siden opprettet i 2009. vel om man sier halve 2009 og 2010 så altså ett gj snitt på 14 unike brukere pr dag. og den er SEO optimalisert. vel det høres jo ekstremt dårlig ut. eller varene som selges er av ytterst sjelden karakter.. eller
 
Topp