Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk tilpasset windows eller unix server

O

Ozai

Guest
Hei hei, takk for et kjempe nyttig forum
Har gjennom en leverandør avtalt en nettbutikk til salg av klær.
De lager nettbutikken tilpasset windows server.
Jeg er kunde hos Domeneshop, de tilbyr ikke ASP på hostingen sin. og begrunner det med at det er en gammel standard mindre usikker og mindre stabil.
Videre er det en som sier at komplett.no, mpx.no, ps.no alle bruker windows server.
Jeg er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. hvis noen hadde giddet og hjulpet meg litte grann ville det vært fantastisk.
 

Robert

Mr. 66
Jeg kjører linux og er veldig fornøyd med det, har hørt at det rask blir krøll med windowsservere. Angående asp vs. php, så er det sistnevnte jeg bruker og støtter domeneshop sitt syn her. Jeg tviler på at det er mange kunder de mister for å si det sånn.

Om alle de store nettbutikkene bruker Windows vet jeg dessverre ikke noe om.
 

Muttok

Medlem
Ozai: Posten jeg skrev hos hardware.no var pga. at domeneshop har et snevert syn og dårlig innsikt i hva angår ASP/.NET. Det er overhode ikke dårligere eller mindre sikkert enn linux/php.

Forøvrig vil du ikke finne noen andre plattformer enn ASP.NET som har mer rivende utvikling per. dags dato.

Og når det gjelder større butikker/enterprise løsninger så er nok .NET/Java mest brukt.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Om løsningen kjører på windows eller linux har nok mindre betydning vil jeg tro. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke sovet urolig av at butikken utvikles på en ASP plattform.

Lykke til !
 
O

Ozai

Guest
takk Robert
takk Muttok
takk Akvario

svarene pluss litt mer research har hjulpet meg med å ta en avgjørelse for å bytte hoster og fortsette på windows plattformen.

gracias
 

Bjørnar

Gründer
nå er det jo slik at det er en etterhvert stor forskjell på ASP og ASP.NET - hvor ASP helt klart sakker akterut med tanke på sikkerhet etc. ASP.NET, eller .NET som det vel heter (?) er mer enn på høyden med PHP.

ASP = .asp
ASP.NET = .aspx

tar jeg grusomt feil nå?
 

Muttok

Medlem
Ganske så riktig.
Gamle ASP 3.0 blir ofte omtalt som "Classic ASP" og har stort sett endelsen .asp
(og er forsåvidt et script-språk på samme måte som php)

ASP.NET er ganske forskjellig og baserer seg på .NET Framework. I motsettning til classic asp/php (script) er ASP.NET et sammensatt språk med muligheter for kompilering.
 
Topp