Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk vurderes solgt

Vurderer

New Member
Nettbutikk med barneprodukter vurderes solgt, grunnet mangel på tid og endring i livssituasjon. Den har vært i drift i litt over to år, (på .no-domene i snart et år) men er ikke i nærheten av å nå sitt fulle potensiale da jeg verken har hatt plass til å ta inn noe større varelager, penger til å legge i markedsføring eller tid til å drive den frem til det den kunne ha blitt.

Konsekvensen har vært at den til tider har ligget brakk med lite produkter, og det reflekteres jo naturligvis i både omsetning og besøk. Det er omsatt for ca 77 000 hittil i år, med ca 14 000 besøk (fra analytics).

Det som følger med, er følgende:

  • Nettbutikk (zencart) med tiltalende design (et gratistemplate jeg har endret på selv) og profesjonelt laget logo
  • Wordpressblogg (nyeste versjon) på samme domene, med tilsvarende design
  • Fanside på Facebook med ca 500 tilhengere
  • Twitterkonto med ca 100 tilhengere
  • YouTube-konto (det er bare én egen video der, men den sletter jeg ved salg da min datter er med på den)
  • Varelageret (jeg har ikke hatt vareopptelling enda, men jeg antar det ligger på rundt 20 000 kroner i utpris)

Kjent småbug som bør fikses:

- Login ser ut til å gå i loop hos enkelte som bruker IE, men ikke konsekvent

Fremtidige regninger: Webhotell forfaller i begynnelsen av 2011 (jeg tror det er i februar), og i april kommer regningen fra EDI-løsningen (Proteria). Ellers tror jeg ikke det er noen, siden domeneavgiften betales nå.

Det har kommet ny versjon av Zencart etter at jeg oppdaterte den i sommer, men jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe med det.

Jeg kan videreformidle kontakt med samtlige aktive leverandører (ca 12 stykker, mange av dem er gode merkevarer) om dette skulle være ønskelig.

Jeg har fått gode tilbakemeldinger fra kunder angående service, så rykte burde heller ikke være noe problem.

Domenenavnet er lett å huske, og som dere sikkert vet er mødre en svært kjøpevillig gruppe. Potensialet er tilstede, for den som har tid og mulighet til å ta nettbutikken dit den kan komme.

Ideelt sett så selger jeg butikken før nytt regnskapsår begynner, så jeg kan bli ferdig med den delen i år.

Jeg tar gjerne i mot bud, og vil vurdere utifra budene som kommer inn. Send PM for info om URL og annet jeg ikke vil ha googlebart! :)
 
Sist redigert:

Vurderer

New Member
Mer informasjon som kan være relevant:

Det er også tilknyttet et affiliateprogram (JAM) på nettbutikken, med 20 affiliater. 6 av disse er påmeldt nyhetsbrev på GetResponse, hvor jeg også har skrevet et affiliatekurs.

Kundedatabasen er på ca 400 kunder.

Jeg har deaktivert den innebygde nyhetsbrevfunksjonen, og gått over til GetResponse også her. Her er det nå 15 abonnenter. I selve butikken er det 75 kunder som satt seg opp på nyhetsbrevet da det var aktivt der inne.

GetResponse-listene kan eksporteres, om dette ønskes å videreføres av nye eiere.
 
Topp