Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk

Odd

Medlem
Hei. Skal starte en nettbutikk og vurderer å bruke 24nettbutikk.no eller tilsvarende.. Vil ha det enkelt og greit :) Møbler/interiør, hvis noen skulle lure :) Noen anbefalinger??
 

Johan

Medlem
Bruker selv Mystore.no og er godt fornøyd med denne. Plug & Play, enkelt som bare det. Ut fra det jeg ser gjelder dette også for 24nettbutikk.no
 

spikre

peterhamre.no
Pass også på at f.eks. mystore "binder deg for evig og alltid" til å bruke dem. Du vil aldri kunne bytte tilbyder. Nå er det noen stå-på-gutter som driver det. Den dagen daglig leder blir alvorlig syk, eller de rett og slett blir lei, sitter du med katta i sekken. Nettbutikken blir aldri din, du bare "leier den" for en fast månedskostnad. (Les: Du eier all data du plotter inn, men selve nettløsningen blir ikke din).
Om du tror dette er vesentlig for deg, bør du velge en annen leverandør enn mystore. Hvordan 24 nettbutikk gjør det, vet jeg ikke. Alternativet er å kontakte en uavhengig webutvikler som setter opp en løsning til deg for en engangskostnad.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Skal ikke komme med noen anbefalninger da jeg er daglig leder i Mystore.no, men ønsker å kommentere inlegget til Spikre(takk for sist forresten :) siden han som en konkurrent(ref. signatur) går til angrep på oss/meg.

Om daglig leder i et selskap blir syk kan det som du nevner føre til konsekvenser for kundene. Dette gjelder spesielt små webutvikler selskap hvor daglig leder også er webutvikler(en).

I litt større selskap har daglig leder/eier ingen direkte deltakelse i driften. Som tittelen sier er daglig leder den som leder driften/delegerer/osv. Altså leder han den daglige driften.
Poenget mitt er at du ved å velge et større selskap også får med deg en trygghet om at selskapet også vil bestå om 3 år, 5år, osv. Hos oss er vi 8 ansatte som alle har forskjellige ansvarsområder, les: eksperter på sitt felt.

Du poengterer at du binder deg ved å velge en leverandør som oss, det er vell ofte det våre kunder ønsker. De ønsker en leverandør som de kan bli oss i mange år.
Om du "kjøper" en løsning og får utviklere til å videreutvikle på denne har du vell bundet deg på samme vis. Om du på et senere tidspunkt skulle ønske å bytte til en annen løsning vil du møte tilsvarende kostnader.

Vi konverterer ukentlig butikker fra open source systemer hvor fellesnevneren er at "utvikleren" ikke lenger er tilgjengelig og utviklingen av nettbutikken har stått stille i flere år. Sier ikke at dette er et dårlig valg, man må velge ut fra hvilke behov og kompetanse man har.

Med ønske om en fortsatt god jul og et godt nyttår!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
mystore bygger vel på magento som er en os-løsning (husker ikke helt dette?). Data og innhold (bestillinger, kundedata) eier man selv; domenet likeså. Jeg bør vel egentlig ta en eksport før jeg kan være helt sikker men jeg tror at jeg ikke er enig i poenget til deg spikre. Teknologien er veldig utbredt (heldigvis) så det er vel alltid noen å finne som kan hjelpe til; det sagt gjelder det som Yngve og skriver - som små er man "mer utsatt". Heldigvis - derimot - går jeg aldri konkurs.
 

spikre

peterhamre.no
Tidligere var det oscommerce. Tror det er det fremdeles. Versjonen er dog veldig redigert -så man kan ikke bare "eksportere" og "importere" og vips være oppe en annen plass. Mitt poeng er bare at dette er noe man skal ta med i vurderingen. Ved å benytte en konsulent kan du f.eks. stille høyere krav, fordi han faktisk har konkurranse (alle utviklere kan jobbe i systemet). Dessuten "binder" man seg ikke.
Men som Yngve sier, mange vil nok ha en leverandør de kan bruke i mange år fremover, og for dem er det jo en ypperlig løsning.
 

Jostein

Medlem
et generellt spørsmål til dette med nettbutikk. Det dukker opp flere og flere nettbutikker, og jegtviler på alle disse er noen racere i programmering. Er butikkløsningene til mystore og andre tilsvarende leverandører veldig brukervennlige? Tenker da på den daglige driften, legge til nye varer osv. Kan de fleste bruke dette uten å kunne noe om programmering?

Spikre ser jeg også lager nettbutikker, er det ogsåslik hos deg at når du har laget en butikk er det enkelt å administrere denne selv, eller trenger man hjelp hver gang man skal gjøre noe?
 

Kmf

New Member
Hei! Jeg bruker 24nettbutikk og er veldig fornøyd med denne. De har en helt utrolig god service. Brukervennlig med mange muligheter. Alltid hjelp å få, ingen spørsmål er for små eller store. Jeg er definitivt ingen racer i programmering, men her har man ingen problemer med den daglige driften. Og som sagt: Unik service!
 

ThomasT

Medlem
Støtter Yngve sitt innlegg her, du bør velge en leverandør som holder orden på nettbutikken din. Og så lenge leverandøren din leverer en open source løsning, kan du på hvilket som helst tidspunkt flytte om du ikke er fornøyd med valget ditt, eller av andre årsaker.Bør ihvertfall kunne det.
Men viktig med en leverandør som vet hva de driver med, det er jo tross alt butikken din.
Skal man frykte at daglig leder blir syk i firmaet du har nettbutikken din, vel..det gikk jo greit 21 des 2012 så...jeg tror nok uansett det ikke er noe man bør ta med i betraktningen:)
 

Vikingweb

Medlem
Hei Odd,

Som du sikkert lest i flere tråder her på forumet er Magento en solid og svært skalerbar plattform spesielt bygget opp for nettbutikker.

Hvis du ønsker å begynne med en enkel løsning kan vi hjelpe deg med dette, og senere kan du oppgradere nettbutikken med mer avanserede funksjoner.

Hos oss kan du forvente deg god support og en god relasjon for flere år fremover :)

Besøk og gjerne på www.facebook.com/Vikingweb for å se våre seneste lanseringer og annet gøy.

Vi hjelper deg gjerne videre med dette hvis du ønsker og du kan kontakte oss på noen av følgende kanaler:
Live chat på Starte nettbutikk? Kom i gang med Magento - Prøv gratis i 30 dager!
Mail til post@vikingweb.no
eller ringer oss på 22 17 33 00.

Ønsker deg en fin dag videre!
 
Topp