Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Netthandel selges

prodac

New Member
Selger et Apple-relatert nettsted.

Nettstedet har vært i drift i 2 måneder og er drevet av meg alene. Utgiftene for nettstedet strekker seg til domene og hosting. Designet på nettsiden er unikt og hadde en utviklingspris på 35.000 kroner.

Arbeidsmengden med dette nettstedet er hva du gjør det til selv. Inntekten de siste 2 mnd har variert fra 18.000,- til 35.000,- per måned, mens inntekt for desember måned nå estimeres til 65.000,- Inntekten kommer kun fra salg gjennom nettbutikken. Det har ikke blitt brukt ca 500,- på markedsføring.

Bud på nettstedet starter på 55.000,-.

URL: AppleCart.no
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her var det egentlig ganske mye "morsomt".....

På TO måneder har omsetningen variert mellom 18 og 35 tusen.....det vil vel egentlig si at du har hatt 18.000 i omsetning den ene måneden og 35.000 den andre, og dermed omsatt for 53.000 de to første driftsmåneder.

Hvordan har du kommet frem til estimatet for desember på 65.000 ??

Videre har det IKKE blitt brukt 500,- på markedsføring....da lurer jeg på hvor mye som er brukt!?!

Som Dag Frogner allerede har påpekt, så er ikke designet unikt - og hva du har betalt for det er vel heller ikke så interessant for kjøper.

Hva betaler man 55.000,- for? Ligger det et varelager for 50K, er det leverandøravtaler der, er det et kunderegister etc.

Og, til slutt noe av det viktigste: Hvorfor selger du??

Det er ganske spesielt å selge etter to måneder om man ikke har dette som business da....å utvikle konsepter for så å selge dem.
 

PIP

Medlem
Det er jo ikke mange enhetene man trenger å selge for å komme opp i en omsetning på 35000,-. Det er tross alt det man sitter igjen med på bunnlinjen som er av interesse. Å selge en tre - fire Apple-produker pr. mnd. er jo liksom ingen bragd i seg selv... :/
 

Coulix

Medlem
Virker pussig å ville selge opplegget for 55.000,- hvis det har så gode inntjeningsmuligheter.

På den positive siden var jeg ikke klar over opencart før nå, ser slettes ikke galt ut og tror jeg skal prøve det i forhold til zencart som jeg har brukt hittil.
 

Erlend

Medlem
Lureri når han sier at han betalte 35000 kroner for designet, når man får det for noen hundrelapper.
 

Tonny Kluften

Administrator
Styr unna dette tilbudet. Opplysningene stemmer ikke.

Domenet eies av rockwell.no som oppgir at de lager nettsider. Ergo vet de prisen på å utvikle en slik side, og den er ikke 35000.

Stenger snart tråden, men lar den ligge i tilfelle potensielle kjøpere leter etter info om AppleCart.no. Evt. kan man kontakte support@rockwell.no for å høre hvordan alt henger sammen.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hvor opplyser rockwell.no at de lager nettsider?
Alt som ligger der er jo en wordpresstemplate, som sikkert skal hurtiginnstalleres og flippes, på samme vis som applecart.no

Dog enig i at det er et heller dårlig sjakktrekk å komme å fortelle at det koster 35.000 for et wordpresstheme her på WF..... hva er det man sier da? O-W-N-E-D!!!
 

NilsF

Medlem
Prisen faller raskt. Her på tråden skriver selger at bud starter på kr 55.000. På Finn ligger nå den samme nettsiden til salgs for kr 25.000.

Det er bare ca. kr. 25.000 for mye...
 

NilsF

Medlem
En annen sak er om Apple kanskje vil påklage eller allerede har påklaget bruken av navnet og domenet AppleCart.no, da kundere feilaktig kan få inntrykk av at butikken er drevet av Apple (vil Apple kunne hevde).
 
Topp