Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettmagasin reiseliv

sten

Medlem
Hei folkens.
Jeg sitter her for meg selv å tenker på ett nettmagasin jeg planlegger å starte opp, eller jeg planlegger om det kan bli lønnsomt, som egentlig er veldig vanskelig å forutsi.

Jeg tenker å skrive om opplevelser i Finnmark, men sitter litt fast.

Problemer som trenger løsninger

1: Jeg trenger å få betalt for å kunne opprettholde magasinet som en bedrift, og annonseinntekter er ikke nok.
-Jeg tenker å ta betalt for noe innhold, men vet ikke om jeg skal ta betalt for å se alt, eller om jeg bare skal ta betalt for noe av innholdet.

2:Trenger egentlig ansatte og driftsmidler(bil, snøscooter o.l)

-Dette er noe jeg ikke kan ta meg råd til i begynnelsen, å jeg tviler på noen økonomisk støtte siden dette er noe helt nytt uten garantier for lønnsomhet.
Selv om jeg har en solid plan, så er det sånn at investorer eller bank vil se at det har vert drift en stund.
-Løsningen min er å gjøre alt selv i starten for å opparbeide meg kapital, men hvordan jeg kan gjøre dette best mulig er jeg litt usikker på, siden jeg ikke får annonseinntekter når jeg ikke kan vise til besøkende på siden.
Tenker på å lage litt innhold av god kvalitet som jeg kan ta betalt for, men hvordan jeg markedsfører er ett mysterium.

3: Sosiale medier
-Jeg vil gjerne være aktiv på sosiale medier for å markedsføre bedriften, men jeg retter meg mot tyskland så da er det ikke aktuelt siden jeg ikke kan svare på kommentarer.
Det kan la seg løse senere når jeg får ansatte, men for å komme meg dit må jeg opparbeide kapital.

4: Hva er betalinginnhold å hva er ikke det
-Sliter litt med hva som må være med for at kundene skal ønske å betale for det.
Må det være reise guider hvor jeg gir råd og tips, eller holder det underholdning i form av videoserier fra Finnmark eller noe slikt.
Er redd for å ikke få besøkende hvis jeg sperrer hele siden med betalings-mur.

5: Hvordan formidle opplevelsene
-Kan jeg lage innhold hvor jeg drar på Finnmarksvidda, eller må jeg lage om noen andre som drar?
Kan intervjuer med lokale som er på tur være interessant for leserne, eller må jeg komme i kontakt med de tyske besøkende?
Tenker at det kanskje blir litt kjedelig hvis det alltid skal handle om meg?

6: Hyppighet på innhold
-Nå i starten kan jeg ikke komme med noe nytt hver dag, å det å lage serier og artikler om opplevelser krever mye tid.
Vil jeg kunne holde på noen lesere selv om jeg ikke publiserer hver dag?
Er uansett kostbart å lage artikler siden jeg må betale for oversetting, så derfor tenkte jeg å lage noe innhold som vil stå til jeg har fått inn nok kapital til å starte opp.

7: konkurranse
-Norsk reiseliv har mye informasjon på sine nettsider som er gratis, så jeg vil skille meg fra de som har gratis innhold med å satse på dokumentering av ekte opplevelser, istedenfor så mye informasjon om Finnmark og bedriftene her.
Alle kan gi informasjon om hvor man kan overnatte, men det er noe unikt med ekte opplevelser.

Hva er det første innholdet jeg burde satse på, som kan ha verdi for leserne slik at de vil betale for det.
Å hva er egentlig prisen jeg skal ta for tilgang?

Verdien ligger i at innholdet er på lesernes morsmål, og at siden skal hjelpe med problemer knyttet til det å reise til Finnmark, i tillegg skal leserne få se hvordan Finnmark egentlig er før de velger å reiser hit.
Skal ikke drive med alt er fantastisk framstilling av fylket, men at sannheten kommer fram.
At det er kaldt, at man ikke kan se nordlyset hele tiden, at midnattssola ikke er en egen sol o.l.

Er egentlig litt får dårlig opplysning når det kommer gjester til Finnmark som tror at midnattssola er en helt egen sol, å dermed blir skuffet når det egentlig er den samme sola.

Hvis noen har tips som kan hjelpe meg, er jeg åpen for forslag.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror du skal jobbe hardt for å kunne levere kun betalt innhold fra dag én. Da skal det både være ekstremt godt og unikt.

Hvis du skal rette deg mot det tyske markedet uten å kunne tysk får du en tøff oppgave tror jeg. En av de godene du kunne ha hatt mot leserne var jo gode svar og kommunikasjon via forum, chat e.l.

Skal du rette deg mot tyskere skal du nok også være tilstede i tyske medier, portaler o.l. Skaff deg omtale, inngå distribusjonsavtaler, annonser i tyske medier, vær aktiv i tyske reiseforum etc.

Innen reisenisjen er vi tretten på dusinet, så du skal ha noe som er meget godt for å fange nok lesere/kunder.
 

sten

Medlem
Tror du skal jobbe hardt for å kunne levere kun betalt innhold fra dag én. Da skal det både være ekstremt godt og unikt.

Hvis du skal rette deg mot det tyske markedet uten å kunne tysk får du en tøff oppgave tror jeg. En av de godene du kunne ha hatt mot leserne var jo gode svar og kommunikasjon via forum, chat e.l.

Skal du rette deg mot tyskere skal du nok også være tilstede i tyske medier, portaler o.l. Skaff deg omtale, inngå distribusjonsavtaler, annonser i tyske medier, vær aktiv i tyske reiseforum etc.

Innen reisenisjen er vi tretten på dusinet, så du skal ha noe som er meget godt for å fange nok lesere/kunder.

Kan så være, men så er det dumt å gi opp noe før man har prøvd.
Jeg tror det er potensiale, så lenge man bare kommer seg over startgropa.
Å få betalt fra dag en kan vise seg å være vanskelig, men det koster ikke noe for meg å prøve å ta betalt for noen natur serier på video til å begynne med.

Det å ha noen som kan tysk er en viktig brikke, men ikke en brikke jeg har kapital til så tidlig, så derfor ser jeg meg nødt til å lage noe godt innhold, så får prosjektet hvile på om noen vil betale for det eller ikke.
Skal ihvertfall ikke slutte nå, å si til meg selv at jeg ikke klarer det, for jeg vet at man må prøve for å få til noe.

Når det kommer til å være synlig, så har jeg betalt for å lage en markedstrategi spesialtilpasset min bedrift, i tillegg så har jeg et lite samarbeid med nord norsk reiseliv som markedsfører seg mot tyskland.

Jeg vet selv at det vil bli vanskelig, men umulig tror jeg ikke.
For alt jeg vet kan det være du har rett, men det vil jo tiden vise.
 

Ole Avranden

utvandret
Prosjektet ditt er ikke umulig i seg selv Sten.

Men jeg tror det vil være lurt av deg å begynne i en litt annen ende. Den første store utfordringen med planen din er at du ikke snakker eller skriver tysk. Da må du nesten velge mellom å få inn en samarbeidspartner som behersker tysk slik at du kommer videre, eller starte prosjektet ditt rettet mot nordmenn.

Nordmenn ferierer mye i Norge og Finnmark byr på mye av det nordmenn ønsker å oppleve på ferie. Jobb deg opp en god inntekt og mye erfaring ved å jobbe mot det norske markedet og når økonomien tilsier det, så kan du kjøpe tjenester for å starte mot det tyske markedet.

Når du har en norsk versjon som fungerer, så vil det også være enklere å få med reiselivsbedrifter på prosjektet ditt, slik at du kan få noe økonomisk støtte. Uten noe konkret å vise til, så vil det være svært vanskelig å få en slik støtte.

Å ta betalt for innhold i reisenisjen, det kan du bare skrinlegge med en gang. Det er så mange proffe aktører som leverer innholdet gratis, at du vil ikke klare å få noen til å begynne å betale for det. Men lager du mye godt innhold, vil du få brukere og brukere genererer inntekter.

Legger du derimot innholdet ditt bak en betalvegg, så sperrer du brukerne ute - og du mister annonseinntektene og (jeg skal spise hatten min hvis jeg tar feil...) du vil ikke få noen til å betale for innholdet.

Så håper jeg at den som har laget markedsstrategien din mot Tyskland kan det tyske markedet, for det er meget spesielt.


Mine svar på problemlisten din:

1: Betalt innhold har jeg altså ikke noe tro på. Lag et så godt produkt at det bærer seg på annonseinntekter og inntekter fra samarbeidspartnere.

2: Nei, med mindre du har noen dype lommer kan du nok bare glemme å kjøpe bil og snøscooter til prosjektet. Ansatte er også utopi. Du må bare være villig til å jobbe døgnet rundt for å få dette opp og gå og være kreativ når det gjelder å få låne, leie eller skaffe transport på annet vis.

3: Sosiale medier: Som nevnt over, begynn med det norske markedet og jobb deg oppover. Når økonomien tilsier det, så begynner du å arbeide med tysk i sosiale medier - eller få inn en partner som kan tysk.

4: Glem betalt innhold. Du har helt rett, du vil sperre brukerne ute med en betalingsmur. Det er bare to klikk videre til en annen site som tilbyr det samme innholdet gratis.

5: Du kan bruke deg selv til noe innhold, men ikke overdriv det. Varier innfallsvinklene på innholdet ditt. Nøytralt presenterte opplevelser, egne reiser, intervjuer, reportasjer osv. Variasjon, variasjon, variasjon.

6: Du publiserer noe når du har noe å publisere. Å si at du skal publisere noe hver dag vil være dumt hvis du da lager noe half-ass innhold kun for å følge planen. Brukerne dine vil ikke sitte og trykke F5 hele tiden etter nytt innhold. De kommer inn på nettstedet, leser det som er interessant og går videre. Gjør du en god jobb med innholdet ditt, så ser du de kanskje igjen.

7: Norsk reiseliv har mye info. Svensk reiseliv har mye info. Finsk reiseliv har mye info. Russisk reiseliv har mye info. Det er de umiddelbare konkurrentene dine. Men så har du resten av verden også. Alle konkurrerer om den samme potten. Og alle opererer med gratis innhold.

De forskjellige visit-ett-eller-annet.com nettstedene er mye fokusert på å selge overnattinger som du sier, men du har i tillegg utallige nettsteder som fokuserer på opplevelser som du også skisserer. De opererer også med gratis innhold.

For å få brukerne må du lage noe som er like bra eller bedre.

(Ikke baser forretningsplanen din på at det finnes idioter på jorda som tror at vi har flere soler i vår del av galaksen. De andre kildene til informasjon har ikke gjort en dårlig jobb, de har bare trodd at det opplagte er opplagt. Begynner du å forklare brukerne dine at det er bare en sol, så vil 99% bli irritert. Den ene prosenten som reiser til Finnmark for å se den andre sola, de vil ikke skjønne noe allikevel.)

Ikke fokuser på problemene ved å reise til Finnmark. Det finnes ingen problemer ved å reise til Finnmark. Men det KAN være lurt å ta med myggspray og varmt tøy ;)

Lykke til med prosjektet ditt!
Glem alt som heter 37,5 timers arbeidsuke, jobb r*va av deg, vær kreativ og utholdende - så vil du lykkes!
 

sten

Medlem
Prosjektet ditt er ikke umulig i seg selv Sten.

Men jeg tror det vil være lurt av deg å begynne i en litt annen ende. Den første store utfordringen med planen din er at du ikke snakker eller skriver tysk. Da må du nesten velge mellom å få inn en samarbeidspartner som behersker tysk slik at du kommer videre, eller starte prosjektet ditt rettet mot nordmenn.

Nordmenn ferierer mye i Norge og Finnmark byr på mye av det nordmenn ønsker å oppleve på ferie. Jobb deg opp en god inntekt og mye erfaring ved å jobbe mot det norske markedet og når økonomien tilsier det, så kan du kjøpe tjenester for å starte mot det tyske markedet.

Når du har en norsk versjon som fungerer, så vil det også være enklere å få med reiselivsbedrifter på prosjektet ditt, slik at du kan få noe økonomisk støtte. Uten noe konkret å vise til, så vil det være svært vanskelig å få en slik støtte.

Å ta betalt for innhold i reisenisjen, det kan du bare skrinlegge med en gang. Det er så mange proffe aktører som leverer innholdet gratis, at du vil ikke klare å få noen til å begynne å betale for det. Men lager du mye godt innhold, vil du få brukere og brukere genererer inntekter.

Legger du derimot innholdet ditt bak en betalvegg, så sperrer du brukerne ute - og du mister annonseinntektene og (jeg skal spise hatten min hvis jeg tar feil...) du vil ikke få noen til å betale for innholdet.

Så håper jeg at den som har laget markedsstrategien din mot Tyskland kan det tyske markedet, for det er meget spesielt.


Mine svar på problemlisten din:

1: Betalt innhold har jeg altså ikke noe tro på. Lag et så godt produkt at det bærer seg på annonseinntekter og inntekter fra samarbeidspartnere.

2: Nei, med mindre du har noen dype lommer kan du nok bare glemme å kjøpe bil og snøscooter til prosjektet. Ansatte er også utopi. Du må bare være villig til å jobbe døgnet rundt for å få dette opp og gå og være kreativ når det gjelder å få låne, leie eller skaffe transport på annet vis.

3: Sosiale medier: Som nevnt over, begynn med det norske markedet og jobb deg oppover. Når økonomien tilsier det, så begynner du å arbeide med tysk i sosiale medier - eller få inn en partner som kan tysk.

4: Glem betalt innhold. Du har helt rett, du vil sperre brukerne ute med en betalingsmur. Det er bare to klikk videre til en annen site som tilbyr det samme innholdet gratis.

5: Du kan bruke deg selv til noe innhold, men ikke overdriv det. Varier innfallsvinklene på innholdet ditt. Nøytralt presenterte opplevelser, egne reiser, intervjuer, reportasjer osv. Variasjon, variasjon, variasjon.

6: Du publiserer noe når du har noe å publisere. Å si at du skal publisere noe hver dag vil være dumt hvis du da lager noe half-ass innhold kun for å følge planen. Brukerne dine vil ikke sitte og trykke F5 hele tiden etter nytt innhold. De kommer inn på nettstedet, leser det som er interessant og går videre. Gjør du en god jobb med innholdet ditt, så ser du de kanskje igjen.

7: Norsk reiseliv har mye info. Svensk reiseliv har mye info. Finsk reiseliv har mye info. Russisk reiseliv har mye info. Det er de umiddelbare konkurrentene dine. Men så har du resten av verden også. Alle konkurrerer om den samme potten. Og alle opererer med gratis innhold.

De forskjellige visit-ett-eller-annet.com nettstedene er mye fokusert på å selge overnattinger som du sier, men du har i tillegg utallige nettsteder som fokuserer på opplevelser som du også skisserer. De opererer også med gratis innhold.

For å få brukerne må du lage noe som er like bra eller bedre.

(Ikke baser forretningsplanen din på at det finnes idioter på jorda som tror at vi har flere soler i vår del av galaksen. De andre kildene til informasjon har ikke gjort en dårlig jobb, de har bare trodd at det opplagte er opplagt. Begynner du å forklare brukerne dine at det er bare en sol, så vil 99% bli irritert. Den ene prosenten som reiser til Finnmark for å se den andre sola, de vil ikke skjønne noe allikevel.)

Ikke fokuser på problemene ved å reise til Finnmark. Det finnes ingen problemer ved å reise til Finnmark. Men det KAN være lurt å ta med myggspray og varmt tøy ;)

Lykke til med prosjektet ditt!
Glem alt som heter 37,5 timers arbeidsuke, jobb r*va av deg, vær kreativ og utholdende - så vil du lykkes!

Dette var ett skikkelig svar, ser at jeg allerede har noen store fallgruver, men er jo trossalt derfor jeg ber om hjelp.

Nei, hadde ikke tenkt å forklare at det bare er 1 sol, men at jeg kanskje nevner litt fakta om midnattssola kan tenkes, som igjen forklarer virkeligheten uten å si at leserne er dumme.

Den egentlige grunnen til at jeg la om ideen min til betalt innhold, er fordi jeg har undersøkt litt å funnet ut at flere mediekanaler er nødt til å begynne å ta betalt for innholdet fordi annonseinntektene ikke er gode nok.
Men jeg vet ikke om det vil gjelde for dette prosjektet, men uansett så ser jeg problemet med betal for å se løsningen, fordi ingen vil se noe de ikke vet hva er, å fordi det meste er gratis fra før på nettet.

Jeg liker ikke ad sense, fordi den viser reklame som ikke er relatert til nettstedet, men sikter mot leservanene til de som besøker siden.
Personlig så trykker jeg ikke på ad sense annonser fordi det som står der er noe jeg vet fra før, eller noe den tror jeg interesserer meg for.

Start smått, start norsk er vell en god ide for å komme i gang med prosjektet.
Jeg får prøve meg litt fram med annonseinntekter.

Hvis jeg har spilt inn en fiske video fra Finnmark, å jeg velger å legge den gratis ut, hva kan jeg prise en annonse pr 100 visning for?
Hvis jeg hadde valgt å ta betalt for å se videoen på nettet, så ville jeg mest sannsynlig ikke få den solgt?

Men hvis jeg gjør dette, er jeg da en blogg eller ett magasin?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ingen som har sagt du skal gi opp, men jeg har påpekt noen av de områdene du bør tenke deg om på en gang til.

Det første du skal gjør er å få nettstedet opp og begynne å produsere innhold. Det er ikke tid til å dvele ved om det er en blogg eller nettmagasin, eller å bruke seg selv som referanse for hva man tror fungerer eller ikke. Adsense fungerer og brukere klikker på annonsene. Menneskene bak adsense er proffe og har en enorm stor databank å optimalisere etter, så de vet hva de driver med. Sett opp adsense på siden din så ser du fort om det fungerer eller ei.
Ha fokus på godt innhold, distribusjon av innholdslinker i sosiale media, blogger, forum etc.

Når du har dette på plass kan du begynne å tenke på annonsesalg. Og, spørsmålet da er jo ikke nødvendigvis hva det skal koste pr 100 visninger etc. Spørsmålet er da hvem og hva er det du selger.

Tips: få satt opp en e-postliste som dine lesere kan registrere seg på. Og, send ut nyhetsbrev e.l. Om det er 10 eller 1000 på den listen så skal du agere som om det var 100.000 på den listen.
 

sten

Medlem
Ingen som har sagt du skal gi opp, men jeg har påpekt noen av de områdene du bør tenke deg om på en gang til.

Det første du skal gjør er å få nettstedet opp og begynne å produsere innhold. Det er ikke tid til å dvele ved om det er en blogg eller nettmagasin, eller å bruke seg selv som referanse for hva man tror fungerer eller ikke. Adsense fungerer og brukere klikker på annonsene. Menneskene bak adsense er proffe og har en enorm stor databank å optimalisere etter, så de vet hva de driver med. Sett opp adsense på siden din så ser du fort om det fungerer eller ei.
Ha fokus på godt innhold, distribusjon av innholdslinker i sosiale media, blogger, forum etc.

Når du har dette på plass kan du begynne å tenke på annonsesalg. Og, spørsmålet da er jo ikke nødvendigvis hva det skal koste pr 100 visninger etc. Spørsmålet er da hvem og hva er det du selger.

Tips: få satt opp en e-postliste som dine lesere kan registrere seg på. Og, send ut nyhetsbrev e.l. Om det er 10 eller 1000 på den listen så skal du agere som om det var 100.000 på den listen.

Benytter meg av adsense allerede, hvor jeg tjente 24kr i Januar, det er ikke så mye siden jeg bare hadde 1500 visninger på hjemmesiden hvor 700 var nye besøkende.

Det jeg ikke forsto helt med prisingen av annonser, er hva du mener med hvem og hva jeg selger?
Hva er egentlig fordelen med e-post liste, har hørt om det men forstår ikke hvordan det hjelper, gi gjerne en forklaring på det.
 

sten

Medlem
Innovasjon Norge?

Har forresten vert i kontakt med innovasjon Norge, ikke for finansiering men for å få hjelp til å utvikle ideen.
Derfor går jeg et kurs som heter kompetent etablering, hvor jeg er i kontakt med fagpersoner som skal hjelpe meg å lage en plan.
Jeg må jo selvsagt lage en plan først over hele ideen, så må jeg se om det er lønnsomt, eller hva jeg må endre på for å få det lønnsomt.

Derfor hører jeg meg litt rundt først, før jeg setter i gang med planen, for det er ikke helt klart enda hvordan det skal fungere.
Må allerede lage en annen plan en den jeg hadde tenkt i utgangspunktet, fordi den første er kapitalkrevende å gir ingen garantier om lønnsomhet.
Derfor må jeg lage en plan for hvordan jeg kan bygge meg gradvis oppover, uten å måtte bli avhengig av finansiering.

Jeg er ute etter å lage en plan som viser meg veien fra ingenting, til en bedrift med mulighet for utvidelse hvis det i det hele tatt er mulig, men uansett må jeg få mest mulig ut av dette, for jeg vil bruke livet mitt på å utvikle nye ting.
En ting jeg garanterer for meg selv, er at jeg kommer til å sitte igjen med kunnskap og kursbevis på kompetent etablering.

Jeg har en løsning, men den tar jeg bare i bruk hvis min erfaring i senere tid vil peke mot at jeg må ta handel på høyskolenivå.
Foreløpig tror jeg at det er mulig uten, men det vil jo tiden vise, så derfor tar jeg noen fag nå og da for å få studiekompetanse.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Benytter meg av adsense allerede, hvor jeg tjente 24kr i Januar, det er ikke så mye siden jeg bare hadde 1500 visninger på hjemmesiden hvor 700 var nye besøkende.

Det jeg ikke forsto helt med prisingen av annonser, er hva du mener med hvem og hva jeg selger?
Hva er egentlig fordelen med e-post liste, har hørt om det men forstår ikke hvordan det hjelper, gi gjerne en forklaring på det.


Det med hvem og hva du selger handler jo om at du vet hvem leseren din er. Jo mer du vet om leseren din og hvordan han opptrer, jo mer kan du garantert ta for annonseringen. For annonsøren er jo i utgangspunktet ikke ute etter hvor mange visninger du kan gi ham, men hvor mange nye kunder (leads) du kan gi ham.

Eksempel: Du har gjort en liten undersøkelse på din side og vet at 53% av de besøkende planlegger å besøke Finnmark i løpet av de neste 12 måneder.

Det er verdifull informasjon som sier at 53% av dine 1500 besøkende faktisk skal bruke penger på en reise til Finnmark. For et hotell eller reisedestinasjon i Finnmark som får sjansen til å treffe 795 mennesker som allerede har planlagt å bruke penger i Finnmark er gull verdt. Det er ikke sikkert de treffer så mange som allerede har tatt denne beslutningen ved å få 300.000 visninger på VG engang!!!

Dette er det som gjør ditt nettsted verdifullt og verdt å betale godt for!
 

sten

Medlem
Det med hvem og hva du selger handler jo om at du vet hvem leseren din er. Jo mer du vet om leseren din og hvordan han opptrer, jo mer kan du garantert ta for annonseringen. For annonsøren er jo i utgangspunktet ikke ute etter hvor mange visninger du kan gi ham, men hvor mange nye kunder (leads) du kan gi ham.

Eksempel: Du har gjort en liten undersøkelse på din side og vet at 53% av de besøkende planlegger å besøke Finnmark i løpet av de neste 12 måneder.

Det er verdifull informasjon som sier at 53% av dine 1500 besøkende faktisk skal bruke penger på en reise til Finnmark. For et hotell eller reisedestinasjon i Finnmark som får sjansen til å treffe 795 mennesker som allerede har planlagt å bruke penger i Finnmark er gull verdt. Det er ikke sikkert de treffer så mange som allerede har tatt denne beslutningen ved å få 300.000 visninger på VG engang!!!

Dette er det som gjør ditt nettsted verdifullt og verdt å betale godt for!

Dette var nyttig info, skal ha dette med i betraktningen når jeg tenker på annonser etter hvert :)
 

basicus

SEO Eggspert
Eller du kan gjøre som meg: Jeg har drevet på nett i mange år og har til dags dato ikke hatt en eneste konkret plan annet enn hva jeg har satt meg som mål i hodet mitt. Målene mine har stort sett alltid vært knyttet til "hva må betales neste måned av regninger og utgifter".

Deretter har jeg brukt tiden på konkrete tiltak for å sørge for at jeg får inn penger nok til å holde skuta flytende litt til. Dette har noen år resultert i inntekter på godt over en million i året.

Begynn med å skrive og legge ut innhold så leserne dine har noe å lese på. Flytt så rundt på Adsense annonse til du har funnet den optimale blandingen. En nøkkelregel jeg jobber ut ifra, er at jeg skal ha ca. 10% gjennomklikk på Adsense annonser.

Når du har en stor nok leserskare, kan du selge de ting de kan ha bruk for, eller leie ut ting som kan være til nytte eller glede på turen ut på vidda. Lavvoutleie er jo en mulighet som jeg har en bekjent som har levd av i mange år.

Glem Tyskland nå. Du kan ikke forholde deg til et marked hvor du ikke kan kommunisere. Jeg bor i Egypt selv, og prøver ikke engang å selge noe på Arabisk, for jeg snakker ikke språket.

Om du er brukbar på engelsk, kan du publisere på Norsk og Engelsk, og deretter sette ut oversetting til andre språk når du tjener penger.

Så, min konklusjon er at du har alt å tjene på å ikke bruke tid på planer og budsjetter, men bruke all tid på å publisere og jobbe med inntektene du kan hente fra Adsense. Deretter kan du se på en mulig utleievirksomhet eller salg av relevante varer via nettsiden din.

Om det heter blogg, magasin eller dopapir spiller ingen som helst rolle.
 

sten

Medlem
Eller du kan gjøre som meg: Jeg har drevet på nett i mange år og har til dags dato ikke hatt en eneste konkret plan annet enn hva jeg har satt meg som mål i hodet mitt. Målene mine har stort sett alltid vært knyttet til "hva må betales neste måned av regninger og utgifter".

Deretter har jeg brukt tiden på konkrete tiltak for å sørge for at jeg får inn penger nok til å holde skuta flytende litt til. Dette har noen år resultert i inntekter på godt over en million i året.

Begynn med å skrive og legge ut innhold så leserne dine har noe å lese på. Flytt så rundt på Adsense annonse til du har funnet den optimale blandingen. En nøkkelregel jeg jobber ut ifra, er at jeg skal ha ca. 10% gjennomklikk på Adsense annonser.

Når du har en stor nok leserskare, kan du selge de ting de kan ha bruk for, eller leie ut ting som kan være til nytte eller glede på turen ut på vidda. Lavvoutleie er jo en mulighet som jeg har en bekjent som har levd av i mange år.

Glem Tyskland nå. Du kan ikke forholde deg til et marked hvor du ikke kan kommunisere. Jeg bor i Egypt selv, og prøver ikke engang å selge noe på Arabisk, for jeg snakker ikke språket.

Om du er brukbar på engelsk, kan du publisere på Norsk og Engelsk, og deretter sette ut oversetting til andre språk når du tjener penger.

Så, min konklusjon er at du har alt å tjene på å ikke bruke tid på planer og budsjetter, men bruke all tid på å publisere og jobbe med inntektene du kan hente fra Adsense. Deretter kan du se på en mulig utleievirksomhet eller salg av relevante varer via nettsiden din.

Om det heter blogg, magasin eller dopapir spiller ingen som helst rolle.

Hahaha :D
Fikk meg en god latter, men sant det du sier!
Kan skrive på engelsk, men 100% perfekt blir det aldri, men kan gi det ett forsøk etter hvert.
Utleie kan jo være en metode for å få noe håndfast å ta betaling for, så det skal jeg tenke på når inntektene er tilstede for det.

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg får adsense på selve siden, har det bare i sidebar som widget.
Bruker wordpress som publiseringsløsning.
 
Topp