Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsteder stenges

sKrud

Meget sliten student
ja, helt klart.. Dette er sider som skaper en sykdom blant unge jenter og gutter.. Kan vell kanskje sies at mye av adultsidene som er der ute også gjør det, men sider som dette bør bare stenges...

Det er ikke fett å være dø...:/ (veldig 1994 men sant..)
 

Knut

Medlem
Jo de bør stenges. Ytringsfriheten bør ikke heves over alt annet i alle sammenhenger. Og ja, man kan selv velge hva man vil se og lese, MEN ei 14 år gammel jente som har blitt kalt "tjukka på skolen hun velger ikke selv hva hun vil lese om, hun går hjem å leser om slanking og hvordan miste mest mulig kg på minst mulig tid. Og da hun ser denne typer sider er det fort gjort å miste fotfestet.
Her landet ville vel en host ikke godtatt denne typer sider heller kanskje. Ofte ikke fordi de ser noe galt i det, men fordi de er redde for å komme i media. Og DA er ytringsfriheten god å ha :)
 

picxx

Well-Known Member
Det er mange internettsider som burde ha vært stengt og det meste bunner i hvor du driver fra, hvilke lover som gjelder der og hvor du hoster siden din. Det finnes nok sider som er adskillig værre enn disse som lovlig blir drevet.

Personlig er jeg dog enig i stengingen, da jeg mener at man bør godta det samme online som det man gjør IRL. Jeg vil aldri tro at noen ville finne på å starte en organisasjon, eller klubb, drevet i samme ånd som disse sidene IRL.
 

Stormen

Medlem
Mener absolutt ikke at slike nettsteder skal stenges!

Det er et alvorlig brudd på ytringsfriheten å stenge noe slikt. Spiller ingen rolle hva man sier; etikk og moral er forskjellig her i verden, og alle har rett til å mene at pro-anoreksi er fint og bra - og dyrke dette på nettet.

Hvem har gitt dere rett til å fortelle en 15 år gammel jente at hennes anoreksi-fetish er galt? Fordi galt, det MÅ det jo være om nettstedet skal kunne stenges. Da befinner man seg plutselig inne i et etisk minefelt, fordi hvis noen andre skal kunne bestemme hva som er rett og galt for andre mennesker, hva skjer da når dine egne interesser kolliderer med felles konsensus? Støtter du en slik sensurering, så er det ikke lenge før dine egne meninger biter deg i baken.

Nå skal det sies: Det er hostingprovideren Microsoft som har stengt sidene - ikke den spanske stat. Det er sannsynligvis bare et tegn på at de har fått klager, og som et firma, heller vil posisjonere seg blant flertallet - enn å forsvare mindretallet sine meninger. Det er kommersiellt smart - og noe annet ville de nok egentlig fått pes fra aksjonærene for.

Derfor har jeg ikke noe i mot akkurat dette tilfellet på et prinsippielt plan; hadde det vært mitt firma som hadde hostet sidene, så ville nok vi også stengt de. Men på et etisk plan? Latt de være.

Det er den sterkestes rett her i verden: Er du dum nok til å slanke deg så mye at du ikke får re-produsert genene dine, så burde du nok sannsynligvis heller ikke få unger. Og retten til å drite deg ut på et evolusjonistisk plan er en menneskerett ;-)
 

Tonny Kluften

Administrator
... Hvem har gitt dere rett til å fortelle en 15 år gammel jente at hennes anoreksi-fetish er galt? ...

På en eller annen måte bør syke mennesker hjelpes og den eneste måten å kurere denne sykdommen på er å snakke med vedkommende.

... Derfor har jeg ikke noe i mot akkurat dette tilfellet på et prinsippielt plan; hadde det vært mitt firma som hadde hostet sidene, så ville nok vi også stengt de. Men på et etisk plan? Latt de være. ...

Skjønner hva du sier her. Man står på barikadene til et visst punkt.

Det er den sterkestes rett her i verden: Er du dum nok til å slanke deg så mye at du ikke får re-produsert genene dine, så burde du nok sannsynligvis heller ikke få unger. Og retten til å drite deg ut på et evolusjonistisk plan er en menneskerett ;-)

Det kaller jeg å tenke stort :D, og helt logisk. Og samtidig helt upersonlig.
 
Sist redigert:

Stormen

Medlem
brukernavn, ja, men da er vi enige da :)

På en eller annen måte bør syke mennesker hjelpes og den eneste måten å kurere denne sykdommen på er å snakke med vedkommende.

Helt korrekt. De skal absolutt ha hjelp. Men å sensurere de på internett er ikke det samme som hjelp. Det er omsorgsvesenet rundt disse jentene i den virkelige verden som har ansvaret for å initiere dialog; å stenge en internettside virker bare i mot deres menneskerettigheter.

Skjønner hva du sier her. Man står på barikadene til et visst punkt.
Absolutt. Man må skille mellom private meninger - og meningene som et firma måtte ha. Et firmas viktigste oppgave er selv-opprettholdelse. Det er ikke plass til meninger som evnt. måtte true opprettholdelsen av firmaet; det er forpliktelsen styret har til sine aksjonærer.

Det kaller jeg å tenke stort , og helt logisk. Og samtidig helt upersonlig.
Det er jeg helt enig; Det er upersonlig - og kaldt. Men så er det også slik verden fungerer :) Hvis du ble støtt av det, så anbefales ABSOLUTT ikke: The Darwin Awards
 
Topp