Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettutikk vs. dropshipping

torbjornhb

New Member
Hei.
Jeg vurderer å starte med dropshipping eller en nettbutikk ved siden av studie. Jeg har ikke noen erfaring med dette fra før av, men har jobbet noen år i sportsbransjen og har hatt kontakt med leverandører/engros der. Ettersom jeg ikke har noe sted å ha lager, kan det virke som om dropshipping er den beste virksomheten for meg, men det er så mye jeg lurer på. Når det gjelder dropshipping; hvordan er det med rtur/klager på varer fra kunden? Bestilling av varer fra utland (moms og toll- har lest litt om det)? Hvilke varer kan jeg få tak i? Jeg er litt redd for at varene er typiske billig-dubbedingser som selges på qxl.no ol. Jeg har et ønske om å kunne tilby noe litt mer seriøse produkter, gjerne sportsutstyr.

Når det gjelder egen nettbutikk, så har jeg hørt mye positivt om mystore.no. Er det noen som har noen erfaringer med egen nettbutikk? Er det mulig å holde egen nettbutikk uten lager? Er det mulig å drive egen nettbutikk samtidig som jeg studerer, eler er det for mye arbeid?

Jeg er veldig innstilt på å yte god service og å tilby gode produkter. Håper noen kan hjelpe meg her med å svare på noen spørsmål.

Takk på forhånd :)
 
hei...

jeg har drevet en nettbutikk et års tid nå, er mye arbeid med å legge inn varer og bilder, men når det først er gjort så bruker jeg ikke så mye tid på å pakke og sende ut varene. jeg har eget varelager, har brukt et rom i huset. tar tid før man begynner å tjene penger, beregn i alle fall et år. går med mye til annonsering, og det kan ta tid å få inn penger fra kunder. har også tatt regnskapet selv, men vurdere å sette bort regnskapet til noen andre neste år, slik at jeg kan bruke den tiden på å videreutvikle nettbutikken. men har begynt å få en hyggelig ekstrainntekt.
 
Topp