Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.no domener hos Dreamhost

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jupp, det er fullt mulig. Bare sett DNS serverene til..

NS1.DREAMHOST.COM
NS2.DREAMHOST.COM
NS3.DREAMHOST.COM

Anbefaler aa legge til domenet i dreamhost foerst. .no domener er ofte litt kranglete paa DNS bytte..
 

sta

Medlem
Høres bra ut. Jeg har ca. 15 sites spredt på diverse kontor rundt omkring, og det hadde vært fint å få samlet disse et sted, og prisen til Dreamhost er det jo lite å si på.

Har Dreamhost noen begrensning på antall MySQL transaksjoner pr. time, slik som f.eks. Domeneshop har? Hadde egentlig tenkt å gå få hosting hos Domeneshop, men det blir så jævla mye styr å overføre 10 databaser, hver med mer enn 3 millioner poster, når de har slike begrensninger på databasebruken.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har ingen anelse, bruker for det meste dreamhost og disse andre billighostene til aa hoste smaasider og testprosjekter..

Du kan jo alltids bare lese FAQen deres eller sende dem en mail. Post gjerne det du finner ut her..
 

Tonny Kluften

Administrator
For ordens skyld. Det er ikke alle hostingselskaper man uten videre kan bruke navneserverne til på .no domener. Norid må ha registrert navneserverne for at det skal være mulig å bruke dem. Og det koster deg penger å få gjort. Men er ikke navneserverne registrert hos Norid så kan man selvfølgelig bare peke domenet til web hosten sin IP så det uansett ikke noe problem.
 

vidarlo

Apache-junkie
joa, de har en eller annen begrensing, men den er faktisk ganske høy såvidt jeg har skjønt/husker
Nei, dei har inga fast grense. Dessuten ser dei på conqueries, altså connections + queries. En connection har vanvittig mykje overhead, altså er dei ute etter å holde det tallet nede. Derfor teller en connection meir enn en query, så med godt optimerte script så bryr dei seg ikkje.

Og dei bryr seg heller ikkje om det er one-shot, altså noko som skjer ein gong. Dei ser først på det om du begynner å få vanvittige mengder over lang tid. Og då ber dei deg skrive om/endre scripta til færre connections, dei stenger ikkje kontoen din.
 
Topp