Kjapp og trygg hosting for Wordpress

no. eller as.

click24

Medlem
jeg skal akkurat velge noen nye domenenavn og lurer på en ting. får sikkert svar ganske kjapt.innholde er kun norskt. men domenene jeg vil ha er jo opptatt. har det noe og si om man velger .net .as .info også videre. vil det ha noen negativ effekt i det hele tatt i forhold til den o store storebror google. med tanke på søkemotoroptimalisering og lignende. svar blir mottatt med stor takk.
 

Mikkel79

Medlem
Min erfaring er at Google liker .no bedre enn .net, .org og .as, ihvertfall når det kommer til norske søk.
Så beste domene for norske søk .no og deretter .com også andre domene ekstensjoner etter det.

Men det har ikke noe negativ effekt direkte, bare litt lettere å få bra resultater med .no og .com foran andre.
 

SuperSet

Medlem
Jeg vet personlig ikke, men de eksperter jeg har hørt fra sier at det ikke spiller noe rolle i hele tatt.

Når det er sagt, velg .no vis du ikke vil forvirre dine kunder. Veldig skjeldent man ser .as
 

Miniforetak

Medlem
Enkelt.no var opptatt da jeg startet bladet Enkelt i 2005. Valgte da Enkelt.cc (hadde ikke gjort det samme i dag). Nettsidene var da bare et enkelt supplement til papirbladet.

Jeg skiftet navn til Miniforetak.no etter at jeg kuttet ut papiret og satset kun på nett.

Enkelt.cc beholdt jeg til firmasidene, og poenget er: Til tross for relativt begrenset innhold, kommer cc-adressen høyt opp i Googles søkeresultater.

Har hørt at eldre domener uansett scorer bra, og mine erfaringer underbygger i hvert fall at adressen ikke har mye betydning for Google.
 
Topp